Ši viena klaida gali sugadinti automobilio variklį: mechanikai įspėja apie rizikas, šio veiksmo geriau nedaryti

Viktoras Baliulis , 2025-06-03, 14:55 (atnaujinta 2025-06-03, 21:27)
0
Ši viena klaida gali sugadinti automobilio variklį: mechanikai įspėja apie rizikas, šio veiksmo geriau nedaryti

Automobiliai be vadinamosios „start-stop“ sistemos vis dar dažni Lietuvos keliuose, ypač tarp senesnių modelių savininkų. Nors ši sistema dabar laikoma įprasta naujuose modeliuose, daugeliu atvejų vairuotojas pats gali priimti sprendimą, palikti variklį veikiantį, ar jį išjungti. 

Ir ne visada naudinga jį laikyti įjungtą. Tokiu atveju taisyklė paprasta - jeigu automobilis stovės ilgiau nei 10 sekundžių, tarkime, prie uždaryto geležinkelio pervažos ar spūstyje – variklį verta išjungti. Kodėl? 

Tyrimai rodo, kad per dešimt sekundžių laisvos eigos režimu variklis sudegina daugiau degalų nei reikia jam vėl užvesti. Be to, tokia būsena varikliui nelabai patinka, jis sukurtas dirbti esant apkrovai ir kintamam apsisukimų skaičiui.

Kai automobilis stovi su įjungtu varikliu, degalų ir oro mišinys pasidaro neoptimalus, dažnai per daug turtingas degalais. Tai lemia ne tik didesnes sąnaudas, bet ir kaupimąsi degalų likučių ant cilindrų sienelių. Šie likučiai gali patekti į variklio alyvą, ją užteršti ir sumažinti tepimo efektyvumą.

Ilgalaikiai padariniai - nuo žvakių iki katalizatorių

Ilgas darbas laisva eiga ypač žalingas žvakėms, jos pasidengia anglies nuosėdomis, kurios trukdo uždegimo procesui. Tuo pat metu stūmokliai, žiedai, vožtuvai veikia nekasdieniškomis sąlygomis, o jų nusidėvėjimas spartėja. 

Net išmetimo sistema, įskaitant katalizatorių, dėl per žemos darbinės temperatūros dirba neefektyviai. Dėl to kaupiama drėgmė gali sukelti koroziją.

Tad jei stovite prie pervažos, ilgoje degalinės eilėje ar laukiate keleivio prie parduotuvės – verčiau išjunkite variklį. Tokie nedideli žingsniai kasdienėje vairavimo rutinoje laikui bėgant atneš pastebimų degalų sąnaudų ir techninių problemų sumažėjimą.

Ar dažnas gesinimas nekenkia?

Sklandė mitas, kad dažnas variklio gesinimas kenkia jo komponentams. Šiandien ši nuomonė nebeturi pagrindo, tiek patys varikliai, tiek jų elektriniai elementai, tokie kaip starteriai, generatoriai, yra pritaikyti dažnesniam cikliniam naudojimui. 

Naujesnių automobilių „start-stop“ sistemos netgi padeda sutaupyti iki 15 proc. degalų mieste. Tiesa, šios sistemos reikalauja specialaus akumuliatoriaus, standartinis gali nesugebėti atlaikyti dažno įkrovimo/iškrovimo ritmo. 

Todėl tokie automobiliai komplektuojami su pažangesnėmis akumuliatorių technologijomis, atlaikančiomis didesnį krūvį.

Išimtys – turbokompresoriai ir ekstremalios sąlygos

Mechanikai vis dar atkreipia dėmesį į automobilius su turbokompresoriais. Tokiems varikliams staigus išjungimas karštai turbinos sistemai gali sukelti vadinamąjį alyvos „koksavimą“. Bet modernios „start-stop“ sistemos šį aspektą apdoroja ir jei reikia, sistema leidžia turbinai „ataušti“ ir tik tada išjungia variklį.

Sąmoningas vairavimas ir keli paprasti veiksmai, tokie kaip variklio išjungimas per ilgesnius sustojimus – gali ne tik sutaupyti kuro, bet ir pailginti automobilio tarnavimo laiką.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas