Prisijunkite
Prisijunkite
Kiekvienam vairuotojui pažįstamas tas jausmas — priekyje greičio mažinimo kalnelis, vadinamasis „gulintis policininkas“.
Vieni stengiasi įveikti jį lėtai ir tolygiai, kiti — bandydami sutaupyti sekundę ar palengvinti pervažiavimą — suka ratukus taip, kad kalnelį pravažiuotų tik viena automobilio pusė. Tačiau ar tikrai tai gera mintis?
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad „viena koja“ įveiktas kalnelis sumažina bendrą smūgį, lyg automobilis mažiau linguotų. Tačiau realybė yra kiek kitokia. Ką apie tai sako specialistai, ir ar iš tiesų verta stengtis tokia manevro taktika?
Kas vyksta, kai kalnelį bandote apvažiuoti viena puse?
Kai greičio mažinimo kalnelį įveikia abi automobilio ašys vienodai, smūgis ir apkrova pasiskirsto tolygiai. Amortizatoriai, spyruoklės ir visi važiuoklės elementai tuo metu dirba sinchroniškai. Vairuotojas ir keleiviai gali jausti supimąsi, bet pačiam automobiliui tai yra natūrali būsena.
Visai kita situacija susiklosto, kai kalnelį bandoma apvažiuoti kampu arba tik viena automobilio puse. Tokiu atveju apkrova tenka tik vienai važiuoklės pusei: amortizatoriai bei kiti elementai gauna asimetrišką krūvį. To pasekmė — stipresnis šoninis linguojimas, didesnė spyruoklių, atramų bei pakabos šarnyrų apkrova.
Būtent todėl toks vairavimo stilius, jei kartojamas dažnai, gali išprovokuoti netolygų važiuoklės dėvėjimąsi. Vienoje pusėje bus greičiau išdilę tam tikri komponentai, o važiuoklė gali tapti nebe tokia tvirta.
Kada toks manevras tampa žalingas?
Pats savaime, retkarčiais pasirinktas šis būdas rimtos žalos veikiausiai nepadarys. Tačiau jei kasdienis maršrutas driekiasi per daugybę kalnelių ir vairuotojas įpratęs nuolat važiuoti viena puse, ilgainiui poveikis važiuoklei tikrai bus juntamas.
Ypač pavojinga tai daryti didesniu greičiu ar staigiau — smūgiai stipriau perduodami ne tik spyruoklėms, bet ir amortizatoriams, gumoms, kėbulo tvirtinimo taškams. Kai kurie vairuotojai netgi gali pastebėti, kad ilgainiui automobilis ima važiuoti šiek tiek pakrypęs ar netgi pasigirsta papildomi garsai.
O gal yra pliusų?
Vienintelis pliusas — psichologinis. Kartais atrodo, kad taip pravažiavus kalnelį patiriama mažiau diskomforto. Visgi vairuotojas turėtų žinoti, kad tai trumpalaikis pojūtis, kurį dažnai lydi ilgalaikės pasekmės pačiam automobiliui.
Jei norisi sumažinti kertantį smūgį — verčiau tiesiog sulėtinti greitį iki rekomenduojamo ir važiuoti per jį lygiai, visu automobiliu.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti