Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Šis sniego tipas kelia didžiausią riziką vairuotojui: paaiškino, kodėl pirmosios pūgos tokios pavojingos
Artėjant pirmiesiems sniegopūčiams vairuotojai turi pasiruošti žiemiškam kelių sezonui. Sinoptikai praneša apie pirmąsias kritulių bangas, o kartu su jomis neišvengiamai atsiranda ir žiemos eismo įvykių rizika. Pirmasis sniegas neretai tampa rimtu išbandymu, nes vairavimo įgūdžiai po šiltojo sezono būna primiršti, o kelio danga per trumpą laiką keičiasi iš esmės.
Pirmomis dienomis vairuotojai susiduria su didesniu incidentų skaičiumi, todėl akivaizdu, kad į kelią reikia grįžti su atnaujintu žiemišku požiūriu. Važiuojant žiemą prireikia daugiau prognozavimo, mažesnio greičio ir atsargesnių manevrų. Dėl to svarbu iš karto prisitaikyti prie sąlygų ir išvengti įprasto šiltojo sezono vairavimo ritmo.
Be to, pirmasis sniegas dažnai krinta tada, kai oro temperatūra dar svyruoja apie nulį ir krituliai maišosi su lietumi. Būtent toks kritulių tipas laikomas pavojingiausiu vairuotojams. Mirkstantis sniegas kuria šlapios dangos, menkos traukos ir prastos matomumo derinį, todėl išauga slydimo ir staigaus automobilio kontrolės praradimo rizika.
Pirmasis sniegas ir vairuotojų klaidos
Pirmosiomis sniego dienomis daugėja incidentų, nes vairuotojai nebeturi žiemiško pojūčio. Po ilgo šilto laikotarpio prireikia laiko prisiminti, kad automobilio elgesys ant sniego skiriasi nuo vasarinės dangos. Reikia mažinti greitį, vengti staigių veiksmų ir vertinti situaciją iš anksto. Tik toks požiūris leidžia laiku sureaguoti ir išvengti slydimo.
Šiltojo sezono įpročiai, tokie kaip intensyvus greitėjimas, greiti stabdymai ar aštrūs posūkiai, žiemos metu yra ypač pavojingi. Vairuotojai turi stebėti kelio būklę ir suplanuoti manevrus anksčiau, kad galėtų stabdyti tolygiai ir įveikti posūkius be kontrolės praradimo.
Kodėl pavojingiausias yra sniego ir lietaus derinys
Mokslininkai akcentuoja, kad pavojingiausias kritulių tipas yra būtent drėgnas, lietumi persunktas sniegas. Nors pats atskirai kritęs sniegas arba atskirai kritęs lietus kelia mažiau problemų, kartu jie sudaro labai įtemptas vairavimo sąlygas. Taip nutinka dėl kelių pagrindinių priežasčių.
Matomumo sumažėjimas. Drėgnas sniegas linkęs prilipti prie stiklo, ypač važiuojant mieste ar lėtu tempu. Tokia kritulių forma sukuria plėvelę, kuri riboja matymo lauką. Prilipusios sniego sankaupos apsunkina vairavimą, o jei oro pūtimas ar valytuvai veikia nepakankamai efektyviai, matomumas mažėja itin greitai.
Prieš kelionę rekomenduojama sušildyti saloną, kad stiklai būtų šilti. Tuomet sniegas tirpsta ir lengviau nuteka. Svarbu įsitikinti, kad valytuvai yra tvarkingi, o langų šildymas veikia be trikdžių.
Sniego košė ir automobilio plaukiojimas. Šlapias sniegas su lietumi formuoja purią masę, kuri ant kelio gali tapti panaši į vandens sluoksnį. Tokiu atveju padangos praranda kontaktą su asfaltu ir automobilis gali pradėti plaukti net ir esant nedideliam greičiui.
Šis reiškinys panašus į akvaplanavimą, tik šiuo atveju dar labiau išreikštas dėl sniego struktūros. Vairuotojai turi laikytis didesnės distancijos, mažinti greitį ir vengti staigių manevrų. Jei automobilis turi platesnes padangas, plaukimo rizika didėja. Todėl tokiu periodu svarbu važiuoti dar atsargiau.
Staigi vietinė lijundra. Temperatūrai svyruojant apie nulį, atskirose kelio vietose sniego ir vandens mišinys gali pradėti užšalti. Pavojingiausi yra tiltai, estakados, atviri keliai arba vietos, kurias veikia stipresni vėjai. Būtent ten kelias gali akimirksniu pasidengti plonu ledo sluoksniu, kurio nepastebėsite.
Vienintelė išeitis – laikytis mažesnio greičio ir nuolat vertinti dangą. Staigūs temperatūros pokyčiai gali sukurti slidžių ruožų, todėl svarbu iš anksto nuspėti, kur jie gali atsirasti.
Netikėti situacijų pokyčiai
Problemų gali atsirasti net ten, kur kelias atrodo tinkamas. Už posūkio gali būti nesutvarkytas ruožas arba slidus ledo lopas. Dėl to reikalinga nuolatinė koncentracija.
Taip pat būtina įvertinti, kad kiti vairuotojai gali būti mažiau pasiruošę arba pernelyg savimi pasitikintys, todėl pavojų gali kelti ne tik dangos būklė, bet ir aplinkiniai. Pirmosios sniego dienos yra vienos pavojingiausių vairavimo situacijų.
Vairuotojai privalo pakeisti įprastą vairavimo stilių, prisitaikyti prie prastesnės dangos, mažinti greitį ir vengti staigių veiksmų. Jei jaučiate, kad trūksta pasitikėjimo ar žiemos įgūdžių, saugumu labiau pasirūpinsite palikdami automobilį stovėjimo aikštelėje ir rinkdamiesi kitą transporto būdą.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.