„Swedbank“ klientai raginami reaguoti nedelsiant: pateikiama kritinės svarbos informacija, tai yra blogai

Paskelbė Ina Jonaitienė
Paskelbta

„Swedbank“ klientai raginami reaguoti nedelsiant: pateikiama kritinės svarbos informacija, tai yra blogai

Lietuvoje vis dažniau susiduriama su įvairiausiais sukčiais, kurie siekia pasisavinti ne tik jūsų duomenis, bet ir bando gauti prieigą prie jūsų banko sąskaitų. Pavykus tai padaryti – galite turėti didžiulių finansinių nuostolių.

„Swedbank“ klientams išplatino įspėjimą dėl naujos sukčių atakos. Savaitgalį dalis Latvijos gyventojų gavo suklastotus elektroninius laiškus, kuriuose prašoma atnaujinti asmens duomenis. Panašius laiškus klientai gauna ir Lietuvoje.

Banko atstovai pabrėžia, kad tokie laiškai yra apgaulingi, todėl nereikia į juos reaguoti ar pateikti jokios prašomos informacijos. „Swedbank“ nurodo, kad dauguma šių laiškų buvo siunčiami į darbo el. pašto adresus, todėl kai kurie žmonės juos pirmą kartą pamatė tik pirmadienį. 

Primenama, kad duomenų atnaujinimo prašymai niekada nebūna siunčiami el. paštu. Jei iš tiesų reikia atnaujinti informaciją, tai galima padaryti tik saugioje interneto bankininkystės sistemoje, kurioje klientas gaus oficialų pranešimą.

Tie, kurie galėjo įvesti savo duomenis sukčių nuorodose, raginami nedelsiant susisiekti su banku, užblokuoti prieigą prie interneto banko ar mokėjimo kortelių, kad būtų išvengta galimos lėšų vagystės.

Kaip apsaugoti savo pinigus nuo sukčių?

Visų pirma, niekada niekam neatskleiskite savo naudotojo ID, PIN kodų ar mokėjimo kortelės informacijos. Ypač budrūs bukite tuomet, jei banko darbuotoju prisistatantis asmuo prašo šių duomenų, nors Jūs patys bankui neskambinote ir neketinote vykdyti jokių operacijų – nei prisijungimo, nei pervedimų tvirtinimo.

Nespauskite jokių e. paštu, pokalbių programėlėse ar SMS žinutėse gautų nuorodų, nevykdykite prašymų suvesti arba padiktuoti prisijungimo prie interneto banko ar kortelės duomenis; atidžiai įvertinkite savo telefono ekrane matomą prašymą įvesti turimos prisijungimo priemonės slaptažodį, jei neturite su kuo sulyginti kontrolinio kodo ar jis nesutampa.

Jei kyla nors mažiausia abejonė, neskubėkite ir nedelsiant nutraukite veiksmus. Neskubėkite vesti slaptažodžių išsamiai nesusipažinę su turimos priemonės ekrane matoma informacija. Slaptažodžio įvedimui turite pakankamai laiko – daugiau nei 15 sekundžių, tad neskubėkite ir būkite budrūs.

Ką nedelsiant galite padaryti patys, jei nukentėjote nuo sukčių?

Pirmiausia, ką jums reikėtų padaryti, užblokuokite kortelę – tai atliksite „Swedbank“ programėlėje arba interneto banke. Prisijungę prie programėlės, pasirinkite skiltį „Kortelės“, spustelėkite kortelę, kurią norite užblokuoti, o tuomet – brūkštelėkite slankiklį „Užblokuoti kortelę“.

Prisijungę prie interneto banko, pasirinkite skiltį „Kortelės“, po to „Kortelių valdymas“ ir „Mano kortelės“. Pasirinkite norimą blokuoti kortelę ir brūkštelėkite slankiklį „Blokuoti kortelę“.

Praneškite apie saugumo spragas – jei naudodamiesi e. bankininkyste pastebėjote kažką įtartino ir įtariate, jog tai gali būti saugumo spraga, praneškite banko atstovams.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas