Turite tokį automobilį? Būkite pasiruošę reklamoms prietaisų skydelyje

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Turite tokį automobilį? Būkite pasiruošę reklamoms prietaisų skydelyje
Turite tokį automobilį? Būkite pasiruošę reklamoms prietaisų skydelyje

Automobilio multimedijos ekranas buvo sukurtas tam, kad padėtų vairuotojui orientuotis kelyje, valdyti muziką, navigaciją ar automobilio sistemas. Tačiau šiandien vis dažniau matome priešingą tendenciją – ekranuose atsiranda ne vairavimui būtina informacija, o reklamos. Ir ne bet kokios, o tokios, kurios visiškai perima automobilio valdymo sąsają, nepaisydamos aplinkybių, kelio sąlygų ar faktinės rizikos. Tai, kas neseniai nutiko „Subaru“ automobilių savininkams, tapo šiurpiu pavyzdžiu, kaip pavojingai gali atrodyti „skaitmeninė ateitis“, kai ekrano prioritetu tampa pelnas, o ne žmogaus saugumas.

Kai reklama perima automobilio ekraną

Visoje JAV vis daugiau vairuotojų pasakoja apie netikėtai pasirodančias „SiriusXM“ reklamas, kurios visiškai užgožia automobilio informacinę sistemą. „Subaru“ teigia, kad tokie pranešimai pasirodo tik du kartus per metus – Memoralinei dienai ir Padėkos dienai skirti „dovanoti“ dviejų savaičių nemokami radijo laikotarpiai. Problema ta, kad tai nėra įprasti, švelnūs pranešimai. Tai agresyvios iššokančios reklamos, kurios nušluoja viską, kas tuo metu rodoma ekrane, ir priverčia vairuotoją rinktis: įsigyti pilną paslaugą arba leisti bandomajam laikui pasibaigti.

Vienas vairuotojas teigia, kad reklamos „užgrobimas“ įvyko važiuojant 90 km/h slidžiu keliu. Netikėtas ekrano pasikeitimas sukėlė staigų rankų judesį, kuris vos nesibaigė nelaime. Ir tokie incidentai nėra išskirtiniai – kelių eismo įvykių statistika kasmet rodo, kad net menkniekiai dėmesio nukreipimai gali sukelti tragiškų pasekmių. Telefonas, keleivio komentaras ar trumpa žinutė – visa tai gali būti pakankama. Tad ką jau kalbėti apie pranešimus, kurie perima visą informacinės sistemos ekraną.

Vairuotojai piktinasi, institucijos gauna skundus, o gamintojai tyli

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) jau gavo skundų dėl šio reiškinio. Vienas jų – 2024 m. „Subaru Crosstrek“ savininko, kuris naudojosi „Apple CarPlay“, kol reklama staiga išjungė visą sistemą. Tai kelia klausimą, kuris pastaruoju metu vis labiau domina technologijų ekspertus: kodėl modernios automobilių sistemos vis dažniau gali ignoruoti vairuotojo pasirinktą funkciją ir rodyti tai, kas labiausiai naudinga gamintojui?

Automobilių pramonė ilgai tvirtino, kad dėl saugumo vairuojant apribojamos tam tikros funkcijos: automobilio nustatymai, naršymas internete, vaizdo transliacijos. Tačiau reklamos – pasirodo – „nekenkia“. Tokia logika skamba absurdiškai.

Kai automobilis tampa rinkodaros platforma

Technologijų rinkoje vis giliau įsitvirtina naujas požiūris į automobilį: tai nebe tik transporto priemonė, bet nuolat prijungtas įrenginys, galintis generuoti duomenis ir pajamas. Šiuolaikinis automobilis nuolat perduoda informaciją apie buvimo vietą, kuro lygį, salono temperatūrą, vairuotojo įpročius. Visa tai sudaro tobulą komercinę aplinką – žmogus metalinėje kapsulėje, žiūrintis į centriniame pulte sumontuotą ekraną, o svarbiausia – neturintis galimybių atsitraukti.

Du nemokamos radijo klausymosi savaitės iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip dovana. Iš tiesų tai – testas. Ar vairuotojai susitaikys su įkyriomis reklamomis? Jei didesnio pasipriešinimo nėra, gamintojai gali manyti, kad kelias atviras naujam verslo modeliui.

Šį kartą pasipiktinimas buvo stiprus. Tai gera žinia. Nes jei tylėsime – automobilių ekranai taps tuo, kuo jau seniai tapo telefonų užrakinimo ekranai: vieta, skirta bet kokiai komercinei žinutei.

Kieno rankose vairuotojo saugumas?

Automobilių gamintojai siekia, kad informacinė sistema būtų ne tik pagalbinis įrankis, bet ir pajamų generatorius. Reklamos, prenumeratos, mokamos funkcijos – visa tai gali būti rodoma ekrane, kuris teoriškai turėtų padėti vairuotojui priimti sprendimus kelyje, o ne blaškyti dėmesį pavojingiausiu momentu.

Jeigu gamintojas gali priversti reklamą pasirodyti ekrane, vadinasi, jis gali tai padaryti bet kada – ir tada, kai vairuotojas privalo būti maksimaliai susikaupęs. Juk keli centimetrai nuo nukreipto žvilgsnio į kelią iki nelaimės gali tapti neatitaisoma klaida.

Artėja automobilio kaip paslaugos era

Tai „Car as a Service“ epochos pradžia. Šiandien parduodama viskas: sėdynių šildymas, greičio palaikymo sistema, net žibintų funkcijos. Dabar prie šio sąrašo prisijungia nauja kategorija – reklama automobilyje. „Subaru“ teigia, kad jos pasirodo tik „du kartus per metus“. Tačiau du kartai užtenka tam, kad suprastume – riba jau peržengta. Jei nebus ribų, kas užtikrins, kad rytoj ekranas neužsidegs būtent tuo momentu, kai vairuotojas turi išvengti susidūrimo?

Tai kryptis, kuri gali turėti skaudžių pasekmių, jei laiku nebus sustabdyta. Automobilis turi būti saugi, o ne komercinė erdvė.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas