Dar vienas kinų elektromobilių gamintojas atkeliauja į Europą. Rinkai pateiks net 15 modelių

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Dar vienas kinų elektromobilių gamintojas atkeliauja į Europą. Rinkai pateiks net 15 modelių
Dar vienas Kinų elektromobilių gamintojas atkeliauja į Europą. Rinkai pateiks net 15 modelių

Kinų automobilių gamintojai jau kelerius metus nuosekliai plečia savo įtaką pasaulio rinkose, tačiau pastaruoju metu jų ambicijos pasiekė visiškai naują mastą. Vienas ryškiausių pavyzdžių – Hongqi, dažnai vadinamas „kinų Rolls-Royce“. Ši valstybės valdomos FAW korporacijos markė ruošiasi ne tik iš esmės atnaujinti savo modelių gamą, bet ir įsitvirtinti Europoje kur kas rimčiau, nei iki šiol. Skaičiai kalba patys už save: iki 2028 m. Hongqi planuoja pristatyti net 15 naujų elektrinių modelių, taip trigubindamas savo pasiūlą. Tačiau tai tik dalis platesnio plano – prekės ženklas ketina išplėsti savo veiklą 25 rinkose, nors šiuo metu jų yra mažiau nei dešimt.

Kinų „Rolls-Royce“ ieško kelio į Europą

Hongqi ambicijos neapsiriboja vien eksportu. Gamintojas atvirai svarsto naujų gamyklų statybą Europoje. Tai būtų strateginis žingsnis, leidžiantis ne tik priartėti prie potencialių klientų, bet ir išvengti didžiulių muito tarifų, kurie šiuo metu svyruoja nuo 30,7 iki 45,3 procento visiems elektromobiliams, įvežamiems iš Kinijos į Europos Sąjungą. FAW dizaino direktorius Gilesas Tayloras, anksčiau vadovavęs „Rolls-Royce“ dizainui, patvirtino, kad bendrovė aktyviai ieško optimalaus Europos gamybos centro, tačiau kol kas vieta ir terminai neskelbiami.

Kinijos automobilių gamintojų noras įsitvirtinti Europoje nėra vien Hongqi išskirtinumas. Dauguma jų susiduria su vis aštresne kainų konkurencija vidaus rinkoje, todėl ieško būdų plėstis svetur. Europa, nepaisant sudėtingų reguliavimo reikalavimų ir aukštų tarifų, išlieka patraukliausia kryptimi.

Faktai rodo – kinai Europoje įsitvirtina žaibiškai

BYD jau rado būdą apeiti importo tarifus – įkurdama gamyklas Europoje. Vienas reikšmingiausių projektų vyksta Vengrijoje, Segede, kur bus gaminamas naujas elektrinis „Surf“ modelis. Tokiu būdu BYD tikisi padidinti savo pardavimus Europoje beveik 300 procentų.

Kitas sėkmės pavyzdys – Xpeng. Šis gamintojas padidino pardavimus Europoje net 185 procentais – iki 12 596 vienetų. Tam nemažai įtakos turėjo gamyba Magna Steyr gamykloje Graco mieste Austrijoje, kuri pradėjo veikti 2025 m. rugsėjo 15 d. Tuo tarpu Great Wall Motor (GWM) turi ne mažiau įspūdingų tikslų – iki 2029 m. Europoje tikisi gaminti 300 tūkst. automobilių per metus, šiuo metu vertindama potencialias gamyklų vietas Ispanijoje ir Vengrijoje.

Hongqi taip pat nedelsia. Pasak DataForce duomenų, gamintojas analizuoja galimas gamyklų lokacijas Pietų Europoje, Rytų Europoje ir net Šiaurės šalyse. Šiuo metu per dešimt pirmų metų mėnesių Europoje parduoti 771 Hongqi automobiliai atrodo simbolinis skaičius, tačiau tai tik pradžia, žvelgiant į agresyvius ateities planus.

Dizaino vadovas iš Rolls-Royce ir stiprus FAW palikimas

Hongqi įvaizdį Vakarų rinkoms formuoja žmogus, kuris puikiai supranta europiečių skonį – Gilesas Tayloras. Nuo 2018 m. jis vadovauja Hongqi dizainui ir yra įkūręs Europos dizaino centrą. Tayloras pabrėžia, kad Hongqi turi ypatingą paveldą, nes FAW yra seniausias Kinijos automobilių gamintojas. Valstybinė struktūra ir glaudūs ryšiai su technologijų įmonėmis leidžia ženklui naudotis inovacijomis anksčiau nei daugeliui konkurentų – ir dažnai už gerokai mažesnę kainą.

Automobilių kainos kyla – kinai tuo naudojasi

Nors europiečiai vis labiau domisi kinų automobiliais, jų sprendimus lemia ir paprasta ekonominė logika. Naujų automobilių kainos nuo 2015 m. iki šiandien išaugo 25–33 procentais. Šią situaciją puikiai išnaudoja tokie prekių ženklai kaip MG, Omoda ar Jaecoo, kurie siūlo žemesnes kainas nei vietinė konkurencija. Rezultatai stulbina: MG pardavimai pasiekė 249 566 vienetus (+27 %), Omoda augo daugiau nei 300 %, o Jaecoo pardavimai pakilo iki 42 057 vienetų – nuo vos 865 pernai.

Hongqi: nauji modeliai, greitas įkrovimas ir ambicinga plėtra

Hongqi dar atsilieka nuo greičiausiai augančių kinų gamintojų, tačiau planai yra daugiau nei įspūdingi. Šiuo metu Europoje siūlomi penki modeliai – H5, H6, H9 limuzinai bei HS3 ir HS5 SUV. Naujasis elektrinis EHS5, pristatytas 2025 m. Miunchene vykusioje IAA parodoje, gali nuvažiuoti 550 kilometrų pagal WLTP ciklą ir nuo 10 iki 80 procentų įsikrauna vos per 20 minučių.

Iki 2028 m. rinką papildys dar 15 hibridinių ir elektrinių modelių, o prekės ženklas ketina įsitvirtinti 25 valstybėse. Tai reikšmingas šuolis ir aiškus signalas, kad Hongqi nebėra egzotiškas vardas, o vienas iš potencialių ateities Europos lyderių. Lenkijoje Hongqi automobilius platina AADC (Asian Automotive Distribution Center), todėl ateityje šis prekės ženklas gali tapti įprastu vaizdu ir Baltijos keliuose.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas