Kritinis „Sodros“ perspėjimas: paskelbė informaciją, kurią privalo žinoti visi šalies gyventojai

Paskelbė Ina Jonaitienė
Paskelbta

Kritinis „Sodros“ perspėjimas: paskelbė informaciją, kurią privalo žinoti visi šalies gyventojai

Sukčių atakos vis dažniau nutaikytos į žmonių finansinį saugumą, o viena iš naujausių populiarių temų – antros pakopos pensijų kaupimas. 

Reaguodama į vis dažnesnius gyventojų pranešimus apie sukčiavimo atvejus, „Sodra“ ragina visuomenę išlikti budrią ir primena esminius dalykus, kurie padės atskirti tikrą informaciją nuo pavojingų klastočių.

Nors gyventojai tampa vis sąmoningesni, o jų budrumas išauga, sukčių metodai taip pat tobulėja. Šiandien apgaulingi pranešimai gali atrodyti ypač įtikinamai, kai kuriais atvejais jie siunčiami su „Sodros“ logotipais, stilizuoti kaip oficialūs laiškai ar SMS žinutės. 

Jose dažnai siūloma tariama pagalba, konsultacijos ar finansinės paslaugos, tačiau kartu prašoma pateikti itin jautrią informaciją, tokia kaip asmens duomenis, banko prisijungimus, kortelės numerius ar net el. parašo informaciją. 

Tokie prašymai turėtų iškart sukelti įtarimą, nes „Sodra“ niekada neprašo tokių duomenų per žinutes ar el. laiškus.

Svarbu žinoti, kad pati „Sodra“ šiuo metu neatlieka jokių lėšų grąžinimų ar finansinių operacijų, susijusių su antros pakopos pensijų fondais. Pensijų kaupimo reforma įsigalios tik nuo 2026 metų sausio 1 dienos, todėl visi pranešimai apie tariamai grąžinamas lėšas ar būtinybę kuo greičiau pateikti informaciją yra melagingi. 

Be to, nors „Sodra“ ir administruoja įmokų pervedimą į pensijų fondus, visos teisinės sąsajos dėl pensijų kaupimo egzistuoja tik tarp žmogaus ir jo pasirinktos kaupimo bendrovės. Tai reiškia, kad tiek konsultacijos, tiek lėšų atsiėmimo klausimai sprendžiami ne per „Sodrą“, o tiesiogiai su fondų valdytojais.

Didelį dėmesį reikėtų skirti ir internetinėms nuorodoms, kurios pateikiamos apgaulinguose laiškuose. „Sodros“ oficiali svetainė visada baigiasi galūne .lt. Jei matote nuorodas, kurios veda į adresus su galūnėmis .com, .net, .info, .online ar kitais neįprastais priedais, tai akivaizdus ženklas, kad susidūrėte su klastote. 

Tokiais atvejais rekomenduojama jokiu būdu nespausti pateiktos nuorodos ir juolab nesivesti jokių asmens duomenų. Dar vienas svarbus aspektas yra Jūsų asmeninė paskyra „Sodros“ sistemoje. Visi oficialūs pranešimai, kuriuos siunčia ši institucija, visuomet yra matomi ir joje. 

Jei kyla bent menkiausia abejonė dėl laiško ar žinutės tikrumo, patikimiausias būdas pasitikrinti yra prisijungti prie savo paskyros naudojant tik saugias priemones, tokias kaip elektroninė bankininkystė ar el. parašas. Jei ten nematote jokios papildomos informacijos, didelė tikimybė, kad buvote taikiniu sukčių veiksmams.

„Sodra“ taip pat primena, kad visos jos teikiamos paslaugos yra visiškai nemokamos. Jų darbuotojai niekada neprašo telefonu ar el. paštu nurodyti asmens kodo, banko duomenų ar kitų jautrių prisijungimo priemonių. Jei gaunate tokio pobūdžio prašymą, tai yra akivaizdus sukčiavimo bandymas.

Todėl labai svarbu išlikti budriems, nepasiduoti spaudimui veikti „skubiai“ ir neatskleisti savo asmeninės ar finansinės informacijos. Jei gavote įtartiną žinutę ar el. laišką – nesureaguokite automatiškai. Pirmiausia pasitikrinkite informaciją savo „Sodros“ paskyroje arba tiesiogiai susisiekite su institucija. 

Kuo daugiau gyventojų žinos apie šiuos pavojus, tuo mažiau bus apgautų žmonių, kiekvienas mūsų atsargumas gali išgelbėti ir save, ir kitus nuo skaudžių pasekmių.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas