Kritinis „Swedbank“ perspėjimas: vienas paspaudimas ir jūsų sąskaita tuščia, reaguoti būtina dabar

Ina Jonaitienė , 2025-05-04, 17:14
0
Kritinis „Swedbank“ perspėjimas: vienas paspaudimas ir jūsų sąskaita tuščia, reaguoti būtina dabar

Pastaruoju metu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pastebėta dar viena aktyvi sukčiavimo banga, nukreipta prieš „Swedbank“ klientus. Sukčiai masiškai platina suklastotus elektroninius laiškus, imituojančius oficialiu banko susirašinėjimu ir raginančius vartotojus atnaujinti savo duomenis. 

Tokia taktika jau žinoma saugumo ekspertams, tačiau ji vis dar sugeba apgauti neatidžius naudotojus. Kaip informuoja pats „Swedbank“, šį kartą sukčiai ypač aktyviai taikosi į darbinius elektroninio pašto adresus. Dėl to dauguma laiškų gavėjų apie incidentą sužinojo tik pirmadienį, pradėję naują darbo savaitę, nors laiškus gavo dar savaitgalį. 

Pažymima, kad tokia taktika nėra atsitiktinė. Darbo metu žmonės linkę veikti skubiai, greitai peržiūrinėja gautus laiškus ir dažnai neatkreipia dėmesio į smulkmenas, galinčias išduoti apgaulę. „Swedbank“ pabrėžia, kad niekada nesusisiekia su klientais el. paštu dėl asmeninių duomenų atnaujinimo. 

Visos oficialios užklausos ir prašymai pateikiami tik per internetinę bankininkystę – tai vienintelė saugi platforma, per kurią klientas gali sąveikauti su banku. Tad jei gautame laiške nurodoma spustelėti nuorodą ar pateikti duomenis, tai akivaizdus ženklas, kad bendraujate su sukčiais.

Sukčiavimo laiškuose įterptos nuorodos veda į netikras, profesionaliai imituotas svetaines, kurios atrodo beveik identiškos tikrajai banko sistemai. Įvedę prisijungimo duomenis ar mokėjimo kortelės informaciją, klientai tiesiogiai perduoda šią informaciją sukčiams, kurie gali ištuštinti sąskaitą, pasinaudoti kortele ar pasiglemžti kitas asmenines detales.

Bankas ragina jokiomis aplinkybėmis nespausti jokių nuorodų ir neatsakyti į įtartinus laiškus, net jei jie atrodo įtikinami. Vienintelis teisingas veiksmas – pašalinti laišką ir, kilus įtarimams, pasitarti su banko atstovu.

Jeigu visgi įvedėte duomenis į įtartiną svetainę, nedelskite, svarbu kuo greičiau pranešti apie incidentą „Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybai. Jie padės blokuoti prieigą prie internetinės bankininkystės, laikinai sustabdyti kortelių veikimą ir užtikrinti, kad jūsų lėšos liktų saugios. Kuo greičiau bus reaguota, tuo mažesnė žala gali būti padaryta.

Saugumo ekspertai primena, jog dažniausiai sėkmingas sukčiavimas įvyksta ne dėl technologinio pranašumo, o dėl žmogiško neatsargumo. Vienas skubotas paspaudimas, per didelis pasitikėjimas ar smulkmenų ignoravimas gali kainuoti visą sąskaitą. 

Todėl būtina kritiškai vertinti kiekvieną gautą laišką, ypač kai jame kalbama apie finansus. Sukčių schemos tampa vis rafinuotesnės, tačiau jų tikslas lieka tas pats – apgaule išvilioti jūsų duomenis. Todėl bet koks laiškas, susijęs su duomenų atnaujinimu ar būtinybe skubiai prisijungti, turi būti vertinamas labai atsargiai. 

Saugokite savo informaciją, tikrinkite šaltinius ir atminkite – tik jūs galite būti pirmoji gynybos linija nuo sukčių. SMS žinute ar el. paštu gavę įtartiną žinutę su prašymu prisijungti prie el. bankininkystės, informuokite savo banką.

Temos: Swedbank

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas