„Spotify“ paskelbė antrojo ketvirčio rezultatus: vartotojų daugėja, bet finansiniai rezultatai prastėja

Lukas Snarskis , 2025-07-30, 10:55
0
„Spotify“ paskelbė antrojo ketvirčio rezultatus: vartotojų daugėja, bet finansiniai rezultatai prastėja

Muzikos transliacijos milžinė „Spotify“ pirmąjį 2025 metų ketvirtį užbaigė pasiekusi neeilinių rezultatų. Dar visai neseniai kritikuota dėl nepakankamų išmokų kūrėjams, šiandien bendrovė vis labiau įsitvirtina kaip stabiliai pelną nešanti technologijų įmonė.

Antrojo 2025 metų ketvirčio rezultatai rodo, kad „Spotify“ ir toliau išlaiko stiprią poziciją muzikos transliacijos rinkoje, tačiau susiduria ir su rimtais finansiniais iššūkiais. 

Nors vartotojų augimas viršijo lūkesčius, tiek bendras aktyvių naudotojų skaičius, tiek „Premium“ prenumeratorių rodikliai augo sparčiau nei prognozuota, bendrovė vis tiek nepajėgė pasiekti užsibrėžtų pajamų ir veiklos pelno tikslų. 

Tai atskleidžia tam tikrą atotrūkį tarp vartotojų skaičiaus augimo ir realaus finansinio rezultato, kuris ne visada žengia koja kojon su augančiu populiarumu.

„Spotify“ jau kurį laiką laikoma viena iš inovatyviausių ir dinamiškiausiai veikiančių platformų pasauliniame garso turinio sektoriuje, tačiau ši ataskaita parodė, kad net ir didėjantis vartotojų skaičius neužtikrina sklandžios finansinės trajektorijos. 

Investuotojai ir analitikai vis labiau atkreipia dėmesį ne tik į augimo tempą, bet ir į tai, ar jis yra tvarus bei pelningas. Šiame kontekste „Spotify“ atvejis tampa puikiu pavyzdžiu, kaip sėkmė vartotojų akyse ne visada iš karto atsispindi pelno eilutėje.

Vartotojų augimas spartus, bet pajamos žemiau lūkesčių

Po pirmąjį metų ketvirtį pasiekto 5 mln. „Premium“ prenumeratorių prieaugio, per antrąjį ketvirtį „Spotify“ šį skaičių išaugino dar 8 mln. Tai net 3 mln. viršijo prognozes. 

Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, „Premium“ naudotojų padaugėjo 12 proc. Tuo tarpu naudotojų, kurie naudojasi nemokama versija su reklama, kiekis sumažėjo 1 proc.

Bendras mėnesinių aktyvių naudotojų (MAU) skaičius pasiekė 696 mln., o tai yra 11 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Prognozės rodė 689 mln. naudotojų, taigi tikrasis rezultatas buvo aukštesnis. Iš jų 276 mln. buvo mokantys klientai, kai prognozėse figūravo 273 mln.

Veiklos pelnas krito žemiau prognozių

Nors vartotojų augimas nuteikė optimistiškai, finansiniai skaičiai nublanko. Ketvirčio pajamos sudarė 4,2 mlrd. eurų, o veiklos pelnas siekė 406 mln. eurų. Tai mažiau nei buvo planuoti atitinkamai 4,3 mlrd. ir 539 mln. eurų.

Viena iš priežasčių yra didesnės nei tikėtasi socialinio draudimo įmokos. Kadangi „Spotify“ yra registruota Švedijoje, įmonė susiduria su specifinėmis išlaidomis, kurios nėra būdingos JAV kompanijoms.

 Dėl augusios akcijų kainos vien socialinės įmokos viršijo prognozes net 98 mln. eurų.

Trečiojo ketvirčio prognozės

„Spotify“ paskelbė ir trečiojo ketvirčio planus. Tikimasi, kad aktyvių naudotojų skaičius pasieks 710 mln., o „Premium“ prenumeratorių skaičius išaugs iki 281 mln. Vis dėlto prognozuojama, kad bendros pajamos išliks tokios pačios – 4,2 mlrd. eurų.

Veiklos pelnas turėtų siekti 485 mln. eurų, įskaitant 25 mln. socialinių įmokų, jei akcijų kaina išliks panaši kaip ir antrąjį ketvirtį.

Be finansinių rezultatų, bendrovė paskelbė ir apie reikšmingą sprendimą investuotojų akyse – „Spotify“ valdyba patvirtino papildomą 1 mlrd. JAV dolerių vertės akcijų supirkimo etapą. Taip bendras supirkimo planas išaugo iki 2 mlrd. dolerių. Iš šios sumos jau panaudota 104 mln. dolerių.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Temos: Spotify

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas