Prisijunkite
Prisijunkite
Ne visi mokiniai gali naudotis nemokamai prieinamais „Office“ įrankiais („Word“, „Excel“, „Teams“ ir kt.), nors jie jau apmokėti valstybės lėšomis. Tokius audito „Švietimo skaitmeninė transformacija mokyklose“ rezultatus šiandien Seimo Švietimo ir mokslo komitete pristatė Valstybės kontrolės atstovai.
Net 35 proc. vertintų mokyklų nepasinaudojo „Microsoft Office 365 A3“ licencijomis, nors joms įsigyti Švietimo, mokslo ir sporto ministerija panaudojo 2,3 mln. Eur. Licencija leidžia ja naudotis net penkiuose įrenginiuose – taip pat ir mokinių namuose. Tai reiškia, kad mokiniai gali patogiai, teisėtai ir be papildomų išlaidų atlikti namų darbus naudodamiesi „Office“ programomis.
Auditoriai nustatė, kad apie 800 tūkst. eurų buvo išleista licencijoms, kurios mokinių taip ir nepasiekė. Tai įvyko dėl kelių priežasčių. 15 proc. mokyklų nurodė, kad apskritai nežinojo apie šią galimybę – jų niekas neinformavo. Beveik ketvirtadalis mokyklų žinojo, bet licencijų nepanaudojo. Kai kuriose mokyklose „Office“ paketą gavo tik dalis mokinių.
„Mokslo metų pabaiga yra laikas, kai pradedame ruoštis ateinantiems mokslo metams, todėl turime įsivertinti, ką reikia keisti, kad kitąmet mokiniams sektųsi geriau. Šiuolaikinės technologijos mokymąsi daro paprastesnį, tačiau dar ne visi vaikai gali jomis pasinaudoti. Dėl prastos komunikacijos tarp institucijų ir neveiksmingo koordinavimo dalis mokinių liko be svarbios skaitmeninės pagalbos, nors už tai jau yra sumokėta. Biudžeto pinigai išleidžiami, o tikslas, kad vaikai naudotųsi naujausiomis, legaliomis ir saugiomis licencijomis, – nepasiekiamas“, – sako valstybės kontrolierė Irena Segalovičienė.
Tiesa, iki šių metų pabaigos mokyklos vis dar gali pasinaudoti nupirktomis licencijomis – jos įsigytos 2023–2025 metams.
Seime auditoriai akcentavo kompiuterių trūkumą kai kuriose mokyklose. Nors labai svarbu visiems mokiniams sudaryti tolygias mokymosi sąlygas ir aprūpinti juos informacinėmis technologijomis, vis dar pasitaiko, kad vienu kompiuteriu naudojasi net 21 mokinys. 29 proc. mokyklų mokymuisi skirtų kompiuterių turėjo mažiau, nei buvo didžiausias mokinių, dalyvaujančių elektroniniame pasiekimų patikrinime, skaičius. Tokiais atvejais kompiuterius tenka skolintis iš kitų mokyklų.
Taip pat nustatyta, kad mokytojams trūksta skaitmeninių mokymo priemonių darbui su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, ypač mokant matematikos ir užsienio kalbų. Švietimo portale esančiame Užduočių banke specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikyta vos 4 proc. užduočių.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti