Nuo Rusijos flotilės iki visiško fiasko: atskleista, kaip buvęs karo laivų vadas atsidūrė surištas apkasų dugne

Viktoras Baliulis , 2025-06-09, 07:54
0
Nuo Rusijos flotilės iki visiško fiasko: atskleista, kaip buvęs karo laivų vadas atsidūrė surištas apkasų dugne

Ukrainos gynybos pajėgoms pavyko sulaikyti buvusį Rusijos Kaspijos flotilės minų tralerio kapitoną-leitenantą Aleksejų Mamajevą. Vaizdo įrašas, kuriame fiksuojama jo apklausa, buvo paviešintas „YouTube“ kanale „Butusov Plus“.

Aleksejus Mamajevas yra Sankt Peterburge gimęs karininkas. Rusijos karo prieš Ukrainą metu jis buvo pėstininkų būrio vadas, priskirtas 165-ajam jungtiniam batalionui, priklausančiam kariniam vienetui Nr. 77948.

Ukrainiečiai Mamajevą paėmė į nelaisvę netoli Tyotkino gyvenvietės Kursko srityje, Rusijoje. Ši teritorija – viena iš vietų, kur pastarosiomis savaitėmis Ukrainos pajėgos surengė išpuolius ir perėmė kelių rusų pozicijų kontrolę. 

Pasak Mamajevo, koviniai veiksmai šiame ruože smarkiai suintensyvėjo dar gegužės pradžioje. Jo teigimu, kuopos vadas nurodė įrengti stebėjimo postą prie Tyotkino pakraštyje esančių kapinių. 

Trise jie įsitvirtino, vienas toliau kasė apkasus, kiti du išėjo pasiimti maisto ir vandens, kurį turėjo atgabenti per sankryžą. Staiga vienas karys sušuko: „Ateina savi!“ – jie dėvėjo „multikam“ tipo kamufliažą, kuris taip pat naudojamas ir Rusijos kariuomenėje.

„Pasirodė, kad tai buvo ukrainiečiai – pribėgo, liepė pakelti rankas, mus apieškojo, viską atėmė, surišo ir įmetė mane atgal į apkasą“, – pasakojo Mamajevas. 

Jis taip pat paminėjo, kad jų pozicijoje buvo vienas kulkosvaidis, keturi apkabos ir keturios papildomos dėžės šovinių.

Buvęs Rusijos karinio laivyno karininkas

Mamajevas atskleidė, kad dar 2013 metais buvo Kaspijos flotilės minų tralerio vadas. Karjerą pradėjo baigęs M. V. Frunzės aukštąją jūreivystės mokyklą Sankt Peterburge. 

Po to šešerius metus tarnavo Dagestane. Visgi, kaip jis pats tvirtina, buvo atleistas už sutarties nevykdymą, o iš tikrųjų dėl konflikto su aukštesniu karininku, kuris protegavo savo žmones.

Jam buvo leista sugrįžti į tarnybą tik 2024 metais, tačiau su viena sąlyga – pirma tarnyba turi būti ne jūrų laivyne, o sausumos pajėgose, konkrečiai – pėstininku.

Pasak atvirų šaltinių, 2013 metais Kaspijos flotilė turėjo šiuos septynis minų tralerius:

  • Magomed Gadžijev (561), projektas 1265 „Jachont“
  • German Ugrjumov (562), projektas 1265 „Jachont“
  • RT-59 (360), projektas 697TB (2023 metais perkeltas į Juodosios jūros laivyną)
  • RT-181 (362), projektas 697TB
  • RT-71 (361), projektas 1258 „Korund“
  • RT-233 (363), projektas 10750
  • RT-234 (364), projektas 10750

Tačiau kurio konkretaus laivo vadu tuo metu buvo Mamajevas – vieši šaltiniai nedetalizuoja. Ši istorija yra dar vienas ženklas, kaip Rusijos kariuomenės buvę profesionalai iš jūrų pajėgų atsiduria pačiame mūšio lauko chaose. 

Ir kai karinė struktūra braška per siūles, tokie sulaikymai tampa ne tik žvalgybine, bet ir simboline pergale, kariuomenėje tarnavęs karinio laivyno karininkas šiandien kasa apkasus sausumoje ir pakliūva į nelaisvę už kelių kilometrų nuo savo valstybės sienos.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas