Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Rusija sukelia nemažai problemų Lietuvai, regione fiksuojami tūkstančiai pavojingų trikdžių ore
Naujausias Švedijos transporto agentūros kartu su kaimyninių Baltijos regiono valstybių institucijomis parengtas pranešimas atskleidžia nerimą keliantį reiškinį.
Pranešama, kad vos per keturis šių metų mėnesius Rusijos siunčiami signalai sutrikdė net 122 607 skrydžius virš Švedijos, Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir kitų aplinkinių šalių oro erdvės.
Tai, pasak ekspertų, yra didžiausias kada nors užfiksuotas skaičius tokių incidentų per tokį trumpą laikotarpį ir, kas svarbiausia, jų skaičius vis dar auga. Tarp nukentėjusių teritorijų ir Lietuva, kurioje taip pat fiksuoti trikdžiai, galintys turėti įtakos aviacijos saugumui.
Rekordinis trukdžių skaičius
Kaip praneša Švedijos nacionalinis transliuotojas SVT, 122 tūkstančiai skrydžių buvo sutrikdyti dėl Rusijos skleidžiamų signalų, o vien balandžio mėnesį vidutiniškai 27,4 proc. visų skrydžių regione susidūrė su navigacijos ar komunikacijos sutrikimais.
Kai kuriose oro erdvės zonose šis rodiklis viršijo 42 proc. Šie trikdžiai paveikė ne tik lėktuvų vietos nustatymo duomenis, bet ir skrydžių sekimo bei komunikacijos sistemas, kurios būtinos saugiam orlaivių judėjimui.
Ataskaitoje nurodoma, kad pagrindiniai trukdžių šaltiniai yra Karaliaučius, Sankt Peterburgas, Smolenskas ir Rostovas, t. y. Rusijos teritorijoje. Tai rodo, kad trikdžiai yra sąmoningai organizuojami veiksmai, nukreipti į tarptautinę oro navigacijos sistemą.
Švedijos transporto agentūros atstovas Andreasas Holmgrenas teigia, kad situacija yra rimta, nes fiksuojamas nuolatinis augimas, o ne mažėjimas.
Tai patvirtina ir kitų šalių institucijos, kurių surinkti duomenys rodo tą pačią tendenciją.
Pavojus ir civilinei, ir karinei aviacijai
Šie trikdžiai kelia pavojų ne tik komerciniams skrydžiams, bet ir kariniams orlaiviams, civilinės saugos operacijoms ar net medicinos pagalbai, kai kiekviena minutė yra gyvybiškai svarbi.
Ataskaita, perduota Tarptautinei civilinės aviacijos organizacijai (ICAO), perspėja, kad tokie incidentai sukuria vis didesnę grėsmę pasauliniam aviacijos saugumui.
Oro navigacijos sistemų trikdžiai gali sukelti klaidų, lemti orlaivių nukrypimus nuo numatyto maršruto ir netgi nelaimingus atsitikimus, jei pilotai negautų tikslios informacijos.
Įspėjimai ir pasirengimas
Švedijos valdžia praneša, kad aviakompanijos ir pilotai buvo įspėti apie padidėjusią riziką. Anot Švedijos gynybos ministro Pål Jonsono, šalis yra pasirengusi, kad tokie trikdžiai tęsis ir gali tapti ilgalaike saugumo grėsme.
Tuo metu A.Holmgrenas pabrėžė, kad nepriimtina sąmoningai trukdyti pasaulinei sistemai, kuria remiasi ne tik aviacija, bet ir daugelis kitų gyvenimo sričių, nuo laivybos iki kritinės infrastruktūros valdymo.
Šiuo metu aviacijos saugumo ekspertai kartu su ES institucijomis ir NATO analizuoja situaciją bei ieško būdų, kaip geriau apsaugoti oro erdvę virš Baltijos šalių ir Vidurio Europos.
Nors tiesioginių lėktuvų avarijų dėl šių trikdžių dar neužfiksuota, ekspertai tvirtina, kad tik laiko klausimas, kada tai gali sukelti didesnę aviacijos krizę.
Ši situacija dar kartą išryškina hibridinio karo grėsmes: kai technologinės atakos tampa kasdienybe ir reikalauja naujo požiūrio į saugumo ir atsparumo strategijas.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti