„Apple“ vis dar pirmauja, bet konkurentai nesnaudžia: „Xiaomi“ augimas turėtų kelti amerikiečių nerimą

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Apple“ vis dar pirmauja, bet konkurentai nesnaudžia: „Xiaomi“ augimas turėtų kelti amerikiečių nerimą

2025-ieji metai rodo aiškius pokyčius išmaniųjų telefonų rinkoje. Premium klasės segmentas, apimantis įrenginius brangesnius nei 550 eurų, pasauliniu mastu augo 8 proc. Tačiau tikrasis šuolis priklauso „Xiaomi“, kurios pardavimai šioje kategorijoje šoktelėjo net 55 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Šis rezultatas rodo, kad daugelį metų tęsta „Xiaomi“ strategija kilti į aukštesnį segmentą pagaliau duoda vaisių. „Xiaomi 15“ serija sulaukė itin gero priėmimo, o plati ekosistema, tai nuo dėvimų įrenginių iki elektromobilių, vis glaudžiau pririša klientus prie prekės ženklo. Viską jungia „HyperOS“, operacinė sistema, kuri užtikrina sklandų įrenginių tarpusavio ryšį.

Rinka pereina į naują etapą, kur svarbiausiu argumentu tampa ne tik specifikacijos, bet ir tai, kiek sklandžiai telefonas gali veikti kartu su kitais prietaisais. Tai suteikia papildomos vertės, o kartu ir naujų galimybių gamintojams.

Rinkos pokyčiai

Dar prieš kelerius metus vartotojai daugiausia dėmesio skyrė galingesniems procesoriams, ryškesniems ekranams ar tobulesnėms kameroms. Šiandien prioritetai keičiasi. Pirkėjai ieško visos ekosistemos, kurioje telefonas natūraliai bendrauja su automobiliu, televizoriumi ar laikrodžiu.

Šis pokytis palankus tokioms bendrovėms kaip „Xiaomi“ ar „Google“. Abi jos kuria vientisas platformas, kurios mažina perėjimo tarp gamintojų skausmą. Vartotojų lojalumas, anksčiau beveik išimtinai priklausęs „Apple“ ar „Samsung“, dabar pasiskirsto tarp daugiau žaidėjų.

„Apple“ ir „Xiaomi“ pozicija

„Apple“ išlieka „premium“ segmento lydere su 62 proc. rinkos dalimi. Pardavimai pasauliniu mastu netgi augo 3 proc. Tačiau Kinijoje situacija kur kas sudėtingesnė, ten „Xiaomi“ augimas pradeda atimti dalį „Apple“ bazės. Vietos pirkėjai vertina „Xiaomi“ kaip gerą dizaino, funkcionalumo ir kainos santykį.

„Xiaomi“ sėkmę lemia ne tik telefonai. Įmonė sąmoningai „premiumizuoja“ savo produktus įvairiose srityse, tai nuo išmaniųjų namų įrangos iki elektromobilių. Visi šie įrenginiai siejasi į vieną bendrą sistemą, o tai kuria vadinamąjį „halo efektą“, įsigijus vieną produktą, atsiranda didesnė tikimybė, kad vartotojas pasirinks ir kitą.

Svarbų vaidmenį atlieka programinė įranga. „HyperOS“ sujungia įrenginius į vientisą patirtį, o papildomos aplikacijos, tokios kaip „MemeOS Enhancer“, leidžia vartotojams dar labiau pritaikyti sistemą pagal poreikius. Visa tai sustiprina įspūdį, kad „Xiaomi“ ekosistema yra gyva ir nuolat auganti.

Konkurentų žingsniai

Į rinką grįžta ir „Huawei“, kurios „premium“ segmento pardavimai padidėjo 24 proc. „Samsung“ užfiksavo 7 proc. augimą, daugiausia dėl „Galaxy S25“ serijos sėkmės. Tačiau didžiausia staigmena, tai „Google“, kurios „Pixel“ pardavimai šoktelėjo net 105 proc. „Pixel 9“ su dirbtinio intelekto funkcijomis ir švaria „Android“ patirtimi leido „Google“ sugrįžti tarp penkių didžiausių pasaulio „premium“ prekės ženklų.

„Premium“ išmaniųjų telefonų segmentas auga, tačiau konkurencija tampa vis intensyvesnė. „Apple“ išlieka lyderė, bet „Xiaomi“ 55 procentų šuolis rodo, kad rinka persitvarko. Dėl flagmanų, elektromobilių ir „HyperOS“ kuriamos ekosistemos „Xiaomi“ nebėra tik vejasi konkurentus, ji pati tampa viena iš stipriausių šio sektoriaus lyderių.

Temos: Apple
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas