Interviu su „Revolut“ verslo vystymo vadovu Andriumi Bičeika apie mobiliuosius mokėjimus

Ignas Petrikonis , 2018-11-21, 01:00 (atnaujinta 2025-03-02, 19:08)
1
Interviu su „Revolut“ verslo vystymo vadovu Andriumi Bičeika apie mobiliuosius mokėjimus
Lapkričio 15d. Vilniuje vykusio „Baltic Mobile Congress” renginio metu nusprendėme pakalbinti Lietuvoje itin populiarios alternatyvos bankams verslo vystymo vadovą Andrių Bičeika. Tikimės, kad jo mintys apie skaitmeninius mokėjimus padės geriau suprasti dabartinę situaciją ir tai, kas mūsų laukia ateityje. „Revolut” taip pat nepraleido pamaloninti mūsų skaitytojų - apie jų staigmeną skaitykite straipsnio pabaigoje. Malonaus skaitymo! Pirminė „Revolut” idėja buvo supaprastinti mokėjimus, išvengti papildomų mokesčių leidžiant pinigus užsienyje bei valiutas keisti naudojantis geriausiu įmanomu tarpbankiniu valiutų kursu. Ar buvo tikimasi, kad platforma taps kažkuo daugiau negu patogia paslauga keliaujant ir netgi galės kibti į atlapus tradiciniams bankams? Jeigu pažiūrėtume pirmines „Revolut” prognozes, buvo tikimasi, kad platforma po 5 metų turės 400 000 vartotojų. Šiuo metu skaičiuojame trečius metus ir turime 3 milijonus vartotojų. Startuolių pasaulyje dažnai būna taip, kad kūrėjų lūkesčiai stipriai viršija realybę, todėl labai džiaugiuosi, kad „Revolut” tapo ta išimtimi. Vis dėlto apetitas kyla bevalgant, pritraukėme daugybę investicijų, galų gale netrukus turėtume gauti bankinę licenciją, išplėsiančią mūsų paslaugų spektrą, todėl tikrai nesiruošiame sustoti. „Revolut” ir nemokamų mokėjimo kortelių dalybos buvo tas kontekstas, kuriame dažniausiai girdimas kompanijos pavadinimas. Korteles dalijate jau kelerius metus, ar vis dar matote mokėjimo kortelę kaip branduolį, aplink kurį grupuojasi visos kitos „Revolut” paslaugos? Tiesą pasakius - ir taip, ir ne. Kortelė yra fizinis dalykas, o žmonės ne tik Lietuvoje, bet ir visur kitur pasaulyje mėgsta pačiupinėti daiktus. Vartotojus stebina tai, kad gavę fizinę kortelę, ją valdyti gali išmanaus telefono aplikacijos pagalba. Per šiuos metus taip pat pastebėjome, kad pasiūlę išskirtinio dizaino „Premium” kortelę ir galų gale išleidę metalinę kortelę, sulaukėme įspūdingo susidomėjimo. Taigi, fizinio objekto svarba vis dar išlieka, nors ateitis priklauso mobiliesiems mokėjimams. Pastaraisiais metais stebime mobiliųjų mokėjimo platformų, tokių kaip „WeChat” Kinijoje bei 3 didžiausių Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių įkurtos „MoQ”, populiarėjimą. Ar „Revolut” niekada nesvarstė siūlyti tokio tipo paslaugos? Kokią ateitį prognozuojate tokio tipo platformoms? Svarstome, tačiau mobiliuosiuose mokėjimuose nugalės tie, kas sukurs ekosistemą aplink save, tai yra betarpiškam apmokėjimui apjungus tiek verslą, tiek privačius vartotojus. Šiuo metu turime tik 3 milijonus vartotojų, todėl rimčiau svarstyti apie panašios paslaugos sukūrimą galėsime tada, kai besinaudojančiųjų „Revolut” skaičius sieks 100 milijonų ar daugiau. Kalbant apie kitas platformas, „MoQ” Lietuvoje išsprendė vištos ir kiaušinio klausimą. Kadangi šią paslaugą sukūrė 3 didžiausi Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai, po savo sparnu glaudžiantys praktiškai visus Lietuvos gyventojus, tai buvo rimta priežastis prekybininkams integruoti „MoQ” atsiskaitymo galimybę. Dėl to matome, kaip sparčiai daugėja vietų, kur galime pasirinkti šį mokėjimo būdą. „WeChat” apimtys nepalyginamai didesnės, nes, visų pirma, tai yra Kinija, o antra, prekybininkams yra sukurta speciali platforma, kurioje jie gali registruotis ir gauti atsiskaitymams reikalingą įrangą, todėl „WeChat” kūrėjams nebereikia reklamuoti savo produkto ir asmeniškai kreiptis į verslininkus. „Revolut” mokėjimo korteles neseniai pradėjo palaikyti „Google Pay” paslauga, leidžianti naudoti NFC technologiją palaikantį telefoną vietoje kortelės visur, kur priimamos bekontaktės mokėjimo kortelės. Nors vis dar trūksta analogiškos „Apple Pay”paslaugos palaikymo „iPhone” telefonuose, „Revolut” žengė pirmą žingsnį fizinių mokėjimo kortelių atsisakymo link. Kaip manote, kiek laiko dar turės praeiti, kol pinigines galėsime palikti namie ir išsiversti tik su išmaniuoju telefonu? Priežastis, kodėl Europoje reikia fizinių kortelių, o Kinijoje ir kitur Azijoje - ne, yra ta, kad nėra kritinės masės žmonių, kurie naudotųsi kuria nors mobiliojo mokėjimo paslauga ar platforma. Europoje yra 40 šalių ir kiekviena jų turi savo vietinį „Revolut” analogą ir ta paslauga vartotojas gali naudotis tik savo valstybėje. Ką aš noriu pasakyti yra tai, kad kol mes ar dar didesni rinkos žaidėjai nesukurs paslaugos, apimančios visą Europą ir maždaug 100 milijonų naudotojų, tol mobilieji mokėjimai neišpopuliarės mūsų žemyne. Kol tai neatsitiks, „Revolut” eis pragmatišku keliu, augindami naudotojų skaičių, ir tikėsis, kad būtent mes tapsim ta dominuojančia platforma. Pakalbėkime apie „Revolut” teikiamas paslaugas. Jau kuris laikas siūlote telefonų draudimą, o ne taip seniai įdiegėte ir kriptovaliutų pirkimo, pardavimo bei keitimo paslaugą. Nors vartotojų susidomėjimas buvo milžiniškas, sprogus kriptovaliutų burbului jis atslūgo, o prieš kelias dienas „Revolut” vadovas Nikolajus Storonskis netgi pareiškė, kad kriptovaliutos visiškai nedomina didelių investuotojų. Ar regite kriptovaliutas kaip mokėjimo sektoriaus ateitį, ar tai veikiau laikina mada? Mano asmenine nuomone, tai yra neišvengiama ateitis. Šiuo metu kriptovaliutos pasiekė tik pirmąjį - spekuliacinį - lygį. Daugelis kriptovaliutos savininkų šiek tiek paspekuliuoja ir nebematydami galimybės jos realizuoti realiame pasaulyje, ją iškeičia į tradicinę valiutą. Lūžis šioje srityje įvyks tada, kai vartotojas įsigijęs kriptovaliutos turės daugybę vietų ir būdų ją panaudoti. Supraskime, kad tas lūžis neįvyks per naktį ir greičiausiai prie to turės prisidėti kažkas iš didžiųjų žaidėjų, pavyzdžiui, tas pats „Facebook”, jau dabar kuriantis slaptą „Blockchain” projektą. „Revolut” prieš pusmetį sulaukė didžiulės 250 milijonų dolerių investicijos, kompanijos vertė viršijo milijardą dolerių. Kokią įtaką tai turi paslaugos vystymuisi? Pasiekus tokią stadiją, svarbiausia nėra pinigai. Žvelgiant hipotetiškai, pinigų buvo galima surinkti dar daugiau. Didžiausias iššūkis yra pritraukti talentą, tai yra, iš kur gauti ir kaip greitai įlieti į produkto vystymą, tarkime, 2000 darbuotojų. Konkurencija dėl pačių didžiausių talentų yra tokia milžiniška, kad žinomiausios kompanijos dėl jų varžosi visais įmanomais būdais. Pinigų pritraukimas yra svarbus tuo, kad žmonės pas mus ateina žinodami, kad ateina pas milžiną ir turi galimybę tiesiogine prasme pakeisti pasaulį. Iš kitos pusės, investicijos stipriai prisideda prie plėtros, nes šiuo metu plečiamės bent į 10 šalių už Europos ribų. „Revolut” įmynė kojas į ketvirtuosius gyvavimo metus. Kokia jūsų vizija artimiausiems keleriems metams? Ar vartotojas gali tikėtis kokių nors didesnių pokyčių? Kokiu keliu ketinate žengti - evoliucijos ar revoliucijos? Bus tiek evoliucijos, tiek revoliucijos. Kas tikrai liks ir plėsis, tai dabartinės paslaugos privatiems ir verslo klientams. Labai džiaugiamės, kad sugebėjome pritraukti beveik 70 000 verslo klientų neišleidę nė cento, kas yra neregėta šioje industrijoje. Kas bus revoliucinio, tai nemokama prekyba akcijomis mūsų programėlėje. Šiuo metu bet kuriame banke norint nusipirkti akciją gali tekti pakloti nemažus komisinius, kurie gali siekti net 35 eurus. Įsivaizduokite, jei perkate, pavyzdžiui, 1 „Tesla” akciją, kaip stipriai išauga jos kaina. Nemokama prekyba akcijomis taip pat prisidėtų ir prie vartotojų edukacijos akcijų tema, panašiai, kaip taip atsitiko įdiegus prekybos kriptovaliutomis paslaugą. Pabaigai norėtume užduoti mūsų tradicinį klausimą. Kokį telefoną naudojate? Naudoju „iPhone 8”. „Revolut“ paruošė ir dovanų Telefonai.eu skaitytojams - nemokama „Revolut“ kortelė! Viskas ką Jums reikia padaryti, tai paspausti šią nuorodą ir užsiregistruoti*. Kortelės pristatymas Jums nekainuos! Taip pat galite sudalyvauti dar viename konkurse, kurio metu vienas laimingasis laimės „Revolut Premium“ narystę metams - apsilankykite mūsų „Facebook“ paskyroje ir parašykite Jums labiausiai patinkančią „Revolut“ funkciją. Telefonai.eu laimingąjį burtų keliu paskelbs lapkričio 29 dieną. *Būtina sąlyga, kad aplikacija pirmąkart būtų atsisiųsta per pateiktą nuorodą.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

1 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas