Prisijunkite
Prisijunkite
Išmanieji telefonai jau seniai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Jie keliauja su mumis į darbą, lydi sporto salėje, ilsisi ant stalo vakarienės metu. Ir nors įrenginiai gaminami vis patvaresni, gedimai vis dar yra neišvengiama jų gyvenimo dalis.
Kai ekranas suskyla arba baterija ima sparčiai sekti, kiekvienam iš mūsų iškyla klausimas - taisyti ar ieškoti naujo įrenginio? Aplinka dažnai siūlo greitą atsakymą: „Kam taisyti? Geriau pirk naują.“ Skamba paprastai, bet realybė kur kas sudėtingesnė.
Kartais net ir nedidelis gedimas tampa pretekstu išleisti kelis šimtus eurų naujam modeliui, nors būtų užtekę pigesnio, efektyvaus remonto. Kita vertus, yra situacijų, kai investuoti į seną prietaisą tampa visiškai neekonomiška.
Šiame tekste pasiaiškinsime, kodėl kai kurie populiarūs įsitikinimai apie telefonų remontą yra klaidinantys. Taip pat, kaip suprasti, kada iš tikrųjų verta rinktis taisymą, o kada geriau drąsiai žengti link naujo įrenginio.
Mitas: bet koks remontas kainuos beveik tiek pat, kiek naujas telefonas
Viena didžiausių klaidų, kuri vis dar dažnai kartojama – įsitikinimas, kad kiekvienas telefono remontas kainuos tiek pat, kiek pusė naujo įrenginio ar dar daugiau. Iš tikrųjų remonto kainos labai priklauso nuo problemos pobūdžio. Pakeisti sudužusį ekraną ar seną bateriją gali kainuoti palyginti nedaug, ypač vidutinės klasės modeliams.
Pastaruoju metu gamintojai, spaudžiami tiek Europos Sąjungos reglamentų, tiek augančio vartotojų spaudimo, daro išmaniuosius telefonus lengviau remontuojamus. Pavyzdžiui, „Apple“ ir „Samsung“ naujausiuose modeliuose atskiri ekranai, nugarėlės ar baterijos pakeičiamos greičiau ir paprasčiau. Tai reiškia, kad nebereikia ardyti viso įrenginio ar keisti pagrindinės plokštės, kad būtų pataisytas stikliukas.
Svarbiausia yra pasitikrinti realią remonto kainą. Kartais ekranas ar baterija kainuos vos 50–150 eurų, o tai ženkliai mažesnė suma nei 800 ar 1 000 eurų naujam modeliui. Tad prieš nurašant turimą išmanųjį telefoną, verta pasikonsultuoti su patikimu remonto specialistu.
Kada verta taisyti telefoną?
Jeigu telefonas nėra labai senas, pavyzdžiui, jam mažiau nei 3–4 metai, dažniausiai taisymas tikrai apsimoka. Ypač jei gedimas aiškus ir lengvai išsprendžiamas, suskilęs ekranas, susidėvėjusi baterija, sulūžęs įkrovimo lizdas.
Dar svarbiau, jei telefonas dar gauna programinės įrangos atnaujinimus. Gamintojai, tokie kaip „Apple“, „Samsung“ ar „Google“, naujausiems modeliams siūlo net iki 5–7 metų atnaujinimų. Tai reiškia, kad telefonas liks saugus, greitas ir funkcionalus ilgą laiką po pirkimo. Todėl jei fizinė būklė pataisoma, neverta skubėti atsisveikinti su juo.
Be to, jei išmanusis telefonas vis dar atitinka tavo poreikius ir greitai veikia, turi pakankamai atminties, gera kamerą – investuoti į jo atnaujinimą reiškia pratęsti jo gyvavimo laiką dar keliems metams. Tai taip pat padeda tausoti aplinką, mažiau atliekų, mažiau gamtos resursų švaistymo.
Kada geriau pirkti naują įrenginį?
Visgi yra situacijų, kai net ir suremontuotas telefonas nebeatitinka šiuolaikinių reikalavimų. Jeigu tavo įrenginys jau negauna programinės įrangos atnaujinimų, jis taps pažeidžiamas saugumo spragoms.
Taip pat, jei aparatinė įranga per silpna palaikyti naujas programas ar funkcijas, tarkim, trūksta operatyviosios (RAM) atminties, lėtai kraunasi, dažnai stringa – net ir pataisytas telefonas nedžiugins.
Svarbu įvertinti ir tai, kiek kartų telefonas jau buvo taisytas. Jei ekranas jau keistas, baterija taip pat, o dabar dar reikėtų remontuoti įkrovimo jungtį ar garsiakalbį, galbūt geriau investuoti į naują modelį, kadangi esami komponentai vis tiek bus susidėvėję ir ilgai netarnaus.
Galiausiai, jei tau svarbus patobulintas kameros kokybės, greičio, baterijos veikimo laiko šuolis – naujas modelis gali suteikti visai kitą patirtį. Kartais technologinis šuolis tarp modelių yra tiek didelis, kad naujas telefonas tampa ne prabanga, o racionaliu pasirinkimu.
Atsargiai vertinkite patarimus pirkti naują
Sprendimas taisyti ar pirkti naują turėtų būti pagrįstas skaičiavimais, o ne emocijomis ar aplinkinių spaudimu. Vien todėl, kad kažkas sako „vis tiek geriau naujas“, dar nereiškia, kad tavo telefonas jau pasmerktas.
Jei remonto kaina nedidelė, įrenginys dar gauna atnaujinimus ir patenkina tavo poreikius – taisymas gali būti išmintingas sprendimas. Jei telefonas paseno tiek technologiškai, tiek fiziškai, galbūt metas paieškoti naujo palydovo kasdienybei.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti