Ieškant motociklo tolimesnėms išvykoms: pasakė, koks motociklas tinka kelionėms po pasaulį

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Ieškant motociklo tolimesnėms išvykoms: pasakė, koks motociklas tinka kelionėms po pasaulį

Statistika rodo, kad vis daugiau lietuvių tampa motociklų vairuotojais – štai 2024 metais A kategorijos vairuotojo pažymėjimą įgijo 28 proc. daugiau žmonių nei 2022-aisiais. Tad vis daugiau tautiečių sėda ant motociklų ir juos naudoja ne tik kasdienėms reikmėms, bet ir leidžiasi į pojūčių bei atradimų kupinas keliones.

Jei motociklo pasirinkimas kasdieniam naudojimui yra palyginti nesudėtingas, tai planuojant keliones šis procesas gali pasirodyti gerokai painesnis. Į ką verta atkreipti dėmesį? Kokios galios ar svorio motociklo modelį rinktis? Ir kodėl net motociklo išvaizda gali būti svarbi leidžiantis į kelią?

Motociklais keliaujantis Karolis Mieliauskas, ant dviejų ratų pasiekęs šalčiausią gyvenamą vietą pasaulyje, iš Lietuvos nuvažiavęs iki Indijos ir įgyvendinęs dar ne vieną sunkiai įsivaizduojamą kelionę, didžiąją jų dalį įveikė „CFMOTO 800MT“ motociklu. Šį modelį galima priskirti vidutinio svorio ir galingumo klasei.

„Per daug arklio galių retai kada yra blogai, bet svarbiau, kaip motociklas reaguoja į rankenos pasukimą. Esu važiavęs motociklais, kurie yra itin aštrūs – toks važiavimas vargina, ir tai ne visada tiesiogiai susiję su arklio galių kiekiu. Tiesiog jų reakcija į rankeną būna žvėriška. O kalbant apie vidutinio galingumo motociklus, net sudėtinga tiksliai apibrėžti, kurie tokie yra. Tarkime, 800MT, kuris, ko gero, priklauso šiai kategorijai, turi 90 arklio galių – motociklų pasaulyje tai tikrai nėra mažai“, – patirtimi dalijasi K. Mieliauskas.

Jis pabrėžia, kad šiuolaikiniams motociklams galios trūkumas negresia, net ir vidutinės klasės modelių atveju dažniau kyla klausimas, ar vairuotojas geba išnaudoti visas jų galimybes.

„Kaip ten bebūtų, dauguma vairuotojų didžiąją laiko dalį važiuoja vos vos pasukę akceleratorių. Galios prireikia tik tam tikrais momentais – pavyzdžiui, norint aplenkti kitą transporto priemonę. O kad galios trūktų, reikėtų kalbėti apie 125 ar 400 kubinių centimetrų klasės motociklus. Devyniasdešimt arklių turintis motociklas yra ne tik pakankamai greitas – tinkamas išsireiškimas būtų „itin greitas“, – komentuoja keliautojas.

Svoris – bene aukso vidurys

Vidutinio litražo motociklai dažniausiai yra ir pakankamai ekonomiški. Pavyzdžiui, minėtas „CFMOTO 800MT“ turi 19 litrų benzino baką, o degalų sąnaudos, priklausomai nuo važiavimo stiliaus, svyruoja tarp 4–5 litrų šimtui kilometrų. Teoriškai, tarp degalinių būtų galima stoti kas 400 kilometrų. Kiti šios klasės modeliai taip pat pasižymi nemažais degalų bakais: „Yamaha Tracer 7“ talpina 18 litrų, „Honda Transalp XL750“ – 16,9 litro, o „BMW F900GS“ – 14,5 litro.

Beje, vidutinio dydžio motociklai pasižymi ir vidutiniu svoriu, kuris, kaip pasakoja K. Mieliauskas, kelionėje dažnai tampa tikru aukso viduriu.

„Lyginant su didesnio litražo motociklais, šių svoris gerokai mažesnis. O palyginti su mažesniais, labiau bekelei skirtais modeliais, šie kelioniniai jau turi tam tikrą solidumo suteikiantį svorį. Kitaip tariant, tai yra ta zona, kur svoris ima daryti įtaką važiavimo kokybei, stabilumui – o kelyje tai tampa privalumu“, – komentuoja keliautojas.

Jau minėti „Honda“ ir „Yamaha“ modeliai sveria atitinkamai 208 ir 203 kilogramus, BMW – 219, o „CFMOTO“ – 231 kilogramą. Beje, pastarasis modelis – vienintelis, kuris jau bazinėje komplektacijoje turi tris aliuminines daiktadėžes. Nors jos prideda papildomo svorio, tačiau yra neatsiejama ilgesnių kelionių motociklu dalis.

Kelionėje svarbiausia – patikimumas

Kalbėdamas apie tai, kas svarbiausia renkantis motociklą kelionėms, K. Mieliauskas nedvejodamas įvardija patikimumą – ir iškart paaiškina, kad ši sąvoka apima ne tik techninį motociklo stabilumą, bet ir galimybę bet kurioje šalyje nesunkiai rasti atstovybę ar servisą, galintį jį aptarnauti.

„Važiavau tikrai toli – iki Indijos, per Iraną, Pakistaną. Tokiose kelionėse patikimumas yra esminis, ir jis susideda iš kelių dalių. Pirmiausia – kad motociklas negestų. Todėl naujas motociklas visada yra geriausia garantija, kad važiuosi be techninių nesklandumų. O jei vis dėlto kas nors nutiktų, turint garantiją problemos bus išspręstos nemokamai“, – sako keliautojas.

Jis taip pat pabrėžia, kad ilgoje kelionėje brangiausias išteklius yra laikas. „Stovint, laukiant detalių ar remonto, slenka atostogų dienos. Naujas motociklas suteikia daugiausia šansų išvengti tokių situacijų“, – teigia K. Mieliauskas.

Pasak pašnekovo, jei vis dėlto atsiranda techninių iššūkių, labai svarbu, kiek pasirinktas gamintojas yra populiarus tose šalyse, kur keliaujama. „Mano atveju, net tokiose valstybėse kaip Pakistanas ar Indija buvo daugiau „CFMOTO“ atstovybių nei kai kurių populiarių vakarietiškų prekių ženklų. Kadangi sukaupiau daug tūkstančių kilometrų, teko atlikti techninius aptarnavimus – ir nebuvo jokių problemų rasti oficialų servisą net Pakistane. Tuo tarpu kai kurių kitų mums gerai žinomų prekių ženklų atstovybės buvo tik sostinėje“, – patirtimi dalijasi keliautojas.

Šią patirtį patvirtina ir Lietuvoje gerai išplėtotas „CFMOTO“ servisų tinklas – pastarojo gamintojo techninis aptarnavimas teikiamas net dvidešimtyje šalies miestų.

Kelionėms reikalingas neiššaukiantis dizainas

Renkantis motociklą kelionėms, toli gražu ne paskutinėje vietoje atsiduria ergonomika ir dizainas. Pirmiausia, pasak patyrusio motociklininko, svarbu įsitikinti, ar motociklo sėdynė yra patogi ir ar tinkama sėdėjimo padėtis. Tam įvertinti vien trumpo pasisėdėjimo prie vairo neužtenka – su motociklu reikėtų pavažiuoti bent keletą valandų. Antra – itin svarbi gera aerodinamika ir tai, kaip priekinis stiklas nukreipia vėjo srautą. Visa tai tiesiogiai lemia kelionės komfortą.

„Priklausomai nuo to, į kokią šalį važiuoji, labai svarbus tampa ir motociklo bei tavo paties saugumas – tai yra, kiek stipriai krenti kitiems į akis. Įsivaizduokime Afrikos ar kokią Rytų šalį, kur turistų nėra daug, o tu įvažiuoji ryškiu, garsiu, vokišku ar itališku motociklu. Tuomet iškart tarsi ant kaktos parašyta, kiek tavo daiktas kainuoja, ir važiuodamas gatve susirenki visą aplinkinių dėmesį. Vienas dalykas, jei to dėmesio nori Palangoje ar Vilniuje, visai kitas – Ganoje ar Pakistane“, – patarimais dalijasi K. Mieliauskas.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas