Mechanikai nenustoja girti šio variklio: tiesiog užsikuri ir važiuoji, ar tai pats patikimiausias dyzelis istorijoje?

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Mechanikai nenustoja girti šio variklio: tiesiog užsikuri ir važiuoji, ar tai pats patikimiausias dyzelis istorijoje?

Automobilių pasaulyje vis dažniau girdime apie variklius, kurie genda vos po kelių metų eksploatacijos. Tačiau yra išimčių, kurios paneigia šią tendenciją. Viena jų, tai „1.6 dCi“, laikomas vienu patikimiausių dyzelinių variklių šiuolaikinėje automobilių rinkoje.

Šį variklį sukūrė „Renault“ ir „Nissan“, o vėliau jį pritaikė ir „Mercedes“, kur jis žinomas kaip „OM622“ arba „OM626“. Mechanikai jį vadina „šarvuotu dyzeliu“, nes net ir po daugelio metų darbo jis išlieka patikimas. Tinkamai prižiūrimas šis variklis gali įveikti daugiau kaip 400 tūkst. kilometrų be kapitalinio remonto.

„1.6 dCi“ pasirodė 2011 metais ir greitai tapo populiarus tarp vairuotojų, vertinančių ekonomiškumą ir paprastą priežiūrą. Jį galima rasti tokiuose modeliuose kaip „Renault Megane“, „Scenic“, „Koleos“, „Espace“, „Nissan Qashqai“ ir „X-Trail“, taip pat „Mercedes Vito“.

Tvirta konstrukcija ir modernūs sprendimai

Variklis turi keturis cilindrus, tvirtą ketaus bloką ir aliumininę galvutę su 16 vožtuvų. Laiko paskirstymo mechanizmas veikia grandinės principu, o tai reiškia mažiau rūpesčių dėl keitimo. Kuro įpurškimo sistema „Bosch Common Rail“ veikia itin tiksliai, todėl variklis dirba švariai ir tyliai.

„1.6 dCi“ gamintas dviejų versijų, tai su viena turbina, turinčia 130 arklio galių, ir su dviem turbinomis, kurios suteikia iki 160 arklio galių. Variklis atitinka „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus, turi „Start-Stop“ sistemą bei kietųjų dalelių filtrą DPF, todėl yra draugiškesnis aplinkai.

Patikimumas ir ekonomiškumas

Mechanikai šį variklį giria už paprastą konstrukciją, patvarius komponentus ir nedideles degalų sąnaudas. Ketaus blokas ir plieniniai stūmokliai leidžia jam atlaikyti ilgalaikį krūvį net intensyviai naudojant automobilį. Esant reguliariam aptarnavimui, variklis be problemų pasiekia 350 - 400 tūkst. kilometrų ridą.

„1.6 dCi“ garsėja ir ekonomiškumu,  tai vidutinio dydžio automobilyje jis sunaudoja apie 5 - 6 litrus dyzelino šimtui kilometrų. Mažesniuose modeliuose šis skaičius gali būti dar mažesnis, todėl tai vienas taupiausių savo klasės variklių.

Dažniausios problemos ir jų prevencija

Nors šis variklis laikomas patikimu, kai kurios bėdos vis tiek pasitaiko. Dažniausiai minimas išsitęsiantis paskirstymo grandinės garsas ir užsikemšantys „EGR“ vožtuvai, ypač važinėjant trumpais atstumais. Kartais pasitaiko ir alyvos nuotėkių ar purkštukų gedimų dėl prastos degalų kokybės.

Siekiant išvengti šių problemų, svarbu laiku keisti alyvą ir naudoti tik rekomenduojamą 5W-30 tepalą. Taip pat būtina stebėti aušinimo sistemą, tai per aukšta temperatūra gali pažeisti variklio tarpinę ir sukelti rimtų gedimų.

Atnaujinimai ir ilgaamžiškumas

2015 - 2017 metais „Renault“ atliko techninę akciją, susijusią su „Twin-Turbo“ versija. Buvo pakeista netinkama išmetimo vamzdžio dalis prie „EGR“ vožtuvo, kuri galėjo skilti dėl karščio. Vėlesniuose modeliuose ši problema išspręsta, o 2016 metais sustiprintas ir grandinės įtempiklis.

Kad variklis tarnautų kuo ilgiau, rekomenduojama keisti alyvą kas 15 tūkst. kilometrų ir bent kartą per savaitę pravažiuoti ilgesnį atstumą. Taip DPF filtras išvalomas, o variklis dirba optimaliai.

Patikimas pasirinkimas kasdienai

„1.6 dCi“ įrodė, kad modernus dyzelis gali būti ir patvarus, ir ekonomiškas. Jis idealiai tinka tiek miesto vairuotojams, tiek tiems, kurie dažnai važiuoja ilgas keliones. Dėl savo tvirtumo, paprastos konstrukcijos ir nedidelių išlaidų šis variklis išlieka vienu geriausių pasirinkimų tarp šiuolaikinių dyzelių.

Nors šiandien vis daugiau kalbama apie elektrines pavaras, „1.6 dCi“ primena, kad patikimas vidaus degimo variklis dar toli gražu nėra praeitis. Tai variklis, kuris jungia senąją mechaninę patikimumo mokyklą su naujais technologiniais sprendimais.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas