Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Instruktoriai skambina pavojaus varpais: tokio vėjo ignoruoti negalima, suklusti turėtų visi vairuotojai
Vėjas dažnai atrodo nekaltas, kol netampa pavojingas. Dauguma vairuotojų į stiprius oro gūsius numoja ranka, nes jų nejaučia sėdėdami uždaroje automobilio kabinoje. Vis dėlto kelių sekundžių aplaidumas gali virsti avarija. Lapkričio viduryje sinoptikai prognozuoja stipresnius vėjus, todėl verta prisiminti, kaip elgtis, kai oro sąlygos tampa nenuspėjamos.
Patyrę vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad pavojus kyla ne tik atvirose vietose, bet ir miestuose, kur vėjas, atsitrenkęs į pastatus, gali sukurti netikėtus sūkurius. Šie srautai dažnai užklumpa vairuotojus nepasiruošusius. Todėl būtina iš anksto žinoti, kaip elgtis, kad net menkas šoninis gūsis nesukeltų grėsmingos situacijos.
Vėjas neturi skambaus garso ar matomų ženklų, todėl jo pavojus pasireiškia tik tada, kai automobilis pradeda judėti į šoną. Šis momentas visada netikėtas, todėl išankstinis pasiruošimas yra raktas į saugumą. Vairuotojas, kuris žino, kaip automobilis reaguoja į gūsius, išlieka ramus net tada, kai kiti sustingsta iš baimės.
Kada vėjas tampa pavojingas
Stipriu laikomas vėjas, kurio greitis siekia 14-17 metrų per sekundę. Toks oro srautas gali judėti net 60 kilometrų per valandą ir turėti pakankamai jėgos pastumti automobilį į šoną. Tuomet reikia ypatingo susikaupimo. Šiuo metu kelio danga dažnai būna šlapia, o tai dar labiau apsunkina transporto kontrolę.
Pavojų kelia ne tik oro gūsiai. Vėjas sugeba sukelti grandininę reakciją - nupūsti reklamos stendus, nudaužti medžių šakas ar numesti stogo fragmentus. Visa tai gali netikėtai atsidurti ant važiuojamosios dalies. Todėl svarbu ne tik stebėti kelią, bet ir žiūrėti toliau į priekį, vertinant aplinką.
Kitas pavojus - stiprūs oro srautai atvirose vietose. Važiuojant iš miško ar tunelio į tiltą ar laukus, oro pasipriešinimas staiga padidėja. Tokiose situacijose net menkas neatsargus judesys gali pastumti automobilį į kitą eismo juostą.
Kaip pasiruošti prieš sėdant už vairo
Instruktoriai pataria visų pirma pasirūpinti technine automobilio būkle. Padangos turi būti tinkamo slėgio, o amortizatoriai – veikiantys be priekaištų. Mažesnis slėgis padangose mažina sukibimą su kelio danga, o tai reiškia, kad automobilis lengviau pasiduoda šoniniam vėjo poveikiui.
Prieš kelionę verta pasirinkti maršrutą, kuriame būtų kuo mažiau tiltų, viadukų ir atvirų vietų. Jei sinoptikai praneša apie gūsingą vėją, geriau vengti važiavimo magistralėmis, kur vėjas gali būti ypač stiprus. Taip pat svarbu patikrinti, ar automobilio bagažinė ir stogo bagažinės elementai tvirtai pritvirtinti.
Dažnai pamirštamas patarimas – nuimti lengvus, nereikalingus daiktus nuo automobilio stogo ar priekabos. Jie didina pasipriešinimo plotą ir gali pabloginti stabilumą.
Kaip vairuoti, kai vėjas blaško automobilį
Pirmas taisyklės punktas – greitis. Kuo jis mažesnis, tuo lengviau suvaldyti transporto priemonę. Net 10 kilometrų per valandą mažesnis greitis gali tapti skirtumu tarp saugios kelionės ir slydimo į griovį.
Antras patarimas – tvirtai laikykite vairą abiem rankomis. Staigus gūsis gali pastumti automobilį į šoną, tačiau stipresnė rankų padėtis leidžia išlaikyti kryptį.
Trečias – išlaikykite didesnį atstumą nuo kitų automobilių. Vėjas veikia ne tik jus, bet ir kitus vairuotojus. Jei sunkvežimis prieš jus netikėtai suvirpės ar pasislinks, turėsite pakankamai laiko sureaguoti.
Ketvirtas – venkite staigių judesių. Nežymūs vairavimo koregavimai padeda išlaikyti stabilumą, o aštrus posūkis ar staigus stabdymas gali sukelti slydimą.
Ką daryti ekstremalioje situacijoje
Jei automobilis pradeda slysti į šoną, svarbiausia – nepanikuoti. Atleiskite akceleratorių ir švelniai koreguokite vairą, kad automobilis grįžtų į savo juostą. Staigus stabdymas tik sustiprins slydimą.
Jei ant kelio netikėtai krenta medis ar nuolaužos, nebandykite staigiai jų išvengti. Geriau sulėtinti greitį ir įvertinti aplinką. Staigus manevras gali baigtis dar didesne nelaime.
Tais atvejais, kai vėjo gūsis užklumpa ant tilto ar viaduko, geriausia pasirinkti žemesnį pavaros lygį ir važiuoti tolygiai. Jokiu būdu nebandykite lenkti kitų automobilių.
Kur nepalikti automobilio siaučiant vėtrai
Stiprus vėjas pavojingas ne tik važiuojant, bet ir stovint. Parkuodamiesi visada žiūrėkite, ar šalia nėra senų medžių, reklaminių stendų ar statinių, kuriuos gali nuversti gūsis. Nerekomenduojama palikti transporto priemonės po balkonais, ant kurių dažnai kabo senos konstrukcijos ar daiktai.
Jei gyvenate daugiabutyje, kuriame balkonai seni ar apkrauti daiktais, geriau automobilį pastatyti atokiau. Net nedidelė metalinė detalė, nukritusi iš aukščio, gali sukelti brangią žalą.
Instruktorių žinutė – budrumas svarbiausia
Vairavimo mokytojai pabrėžia, kad stiprus vėjas yra viena tų situacijų, kai patirtis lemia viską. Jei vairuotojas išlieka ramus, stebi kelią ir aplinką, pavojus sumažėja iki minimumo. Nėra būtinybės atšaukti kelionės, tačiau kiekvienas turėtų žinoti savo ribas.
Jei matote, kad oro sąlygos sparčiai blogėja, sustokite saugioje vietoje ir palaukite. Kartais penkiolika minučių laukimo yra geresnis sprendimas nei rizika važiuoti per audrą.
Saugumas keliuose visada prasideda nuo jūsų sprendimo. Kai vėjas tampa stiprus, kiekvienas judesys už vairo turi reikšmę. Vairuokite atidžiai, nepasitikėkite vien automobilio stabilumo sistemomis ir atminkite – budrumas yra geriausia apsauga nuo stichijos. Lapkričio vėjai ateina staiga, bet pasiruošęs vairuotojas jų visada įveikia be nuostolių.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.