Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kai užsidega ši lemputė, sustoti tampa pavojinga: geltonas įspėjimas, kurio negalima ignoruoti
Geltona lemputė prietaisų skydelyje retai kada reiškia ką nors gero. Tačiau viena jų ypač neramina dyzelinių automobilių savininkus, tai DPF filtro įspėjimo indikatorius.
Skirtingai nuo daugelio kitų įspėjimų, šios lemputės užsidegimas nereiškia, kad reikia sustoti. Priešingai, to daryti nerekomenduojama. Sprendimas yra toliau važiuoti, bet tam tikromis sąlygomis.
Kietųjų dalelių filtras, dar žinomas kaip DPF, yra svarbi šiuolaikinių automobilių išmetimo sistemos dalis. Jis skirtas sulaikyti smulkias suodžių daleles, susidarančias degimo metu. Tokie filtrai jau seniai privalomi dyzeliniuose varikliuose, o pastaraisiais metais pradedami montuoti ir į kai kuriuos benzininius variklius.
Filtras padeda mažinti oro taršą, tačiau, kaip ir bet kuri kita sistema, reikalauja tinkamos priežiūros. Kai filtras prisipildo, automobilio kompiuteris praneša apie poreikį jį išvalyti, tai ir pažymi ta geltona lemputė su filtru ar dūmų simboliu.
Ką daryti, kai užsidega DPF lemputė?
Užsidegus įspėjamajai lemputei, prasideda laiko klausimas. Filtras jau užsikimšęs tiek, kad reikia imtis veiksmų. Dažniausiai vairuotojai klysta galvodami, kad reikia skubiai važiuoti į servisą. Iš tikrųjų automobilis siunčia signalą, kad pats gali atlikti filtrų išdegimo procesą, tam tik reikia padėti jam tinkamai dirbti.
Rekomenduojama išvažiuoti į užmiestį arba greitkelį ir palaikyti pastovią, aukštesnę variklio apsukų zoną. Važiavimas 15 - 30 minučių, pavyzdžiui, penktuoju bėgiu esant 2500 - 3000 apsukų, leidžia išmetimo sistemai pasiekti pakankamą temperatūrą. Tuomet prasideda vadinamoji aktyvioji regeneracija, tai procesas, kurio metu kompiuteris šiek tiek padidina kuro kiekį ir pakelia dujų temperatūrą, kad susikaupusios dalelės tiesiog sudegtų.
Kai filtras išsivalo, įspėjamoji lemputė užgęsta, o automobilis grįžta į įprastą režimą.
Kodėl filtras užsikemša?
Problema dažniausiai kyla dėl trumpų, mieste atliekamų kelionių. Važinėjant nedideliais atstumais, variklis nespėja įšilti, o išmetamosios dujos nesukelia reikiamos temperatūros. Dėl to suodžiai kaupiasi filtre, bet nesudega.
Tokio režimo poveikis kaupiasi. Vieną dieną sistema praneša apie būtinybę regeneruoti filtrą. Ignoruojant šį įspėjimą, situacija gali komplikuotis, kai filtras užsikemša visiškai, automobilis praranda galią, pradeda „springti“, padidėja degalų sąnaudos, o blogiausiu atveju sugenda turbina arba pats variklis.
Kada reikalingas servisas?
Jei regeneracijos procesas nepavyksta, net ir važiuojant rekomenduojamu režimu, būtina apsilankyti autoservise. Specializuota įranga leidžia išvalyti filtrą ar nustatyti priežastį, kodėl jis neatsinaujina. Jei valymas nepadeda, belieka keisti filtrą.
Naujas DPF filtras gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo automobilio modelio. Todėl kai kurie vairuotojai renkasi filtro regeneravimą specializuotose dirbtuvėse. Tai pigesnis sprendimas, kuris dažnai leidžia atkurti beveik visą pradinę filtro efektyvumą.
Kodėl negalima pašalinti DPF filtro?
Kai kurie vairuotojai, norėdami išvengti išlaidų, nusprendžia pašalinti filtrą visai. Tačiau tai neteisėta. Tokie automobiliai neatitinka ekologinių normų, todėl gali nepraeiti techninės apžiūros. Be to, kelio policija turi teisę sulaikyti tokį automobilį, skirti baudą ar net konfiskuoti registracijos dokumentus. Žala aplinkai ir galimos teisės aktų pasekmės yra rimtos.
Kaip važinėti, kad filtras neužsikimštų?
Geriausia strategija yra prevencija. Reguliariai išvažiuokite už miesto, leiskite varikliui įkaisti, palaikykite pastovias apsukas. Venkite dažnų trumpų kelionių vien tik mieste. Naudokite kokybiškus degalus, laiku keiskite tepalus ir neignoruokite jokio pranešimo prietaisų skydelyje.
Tokie paprasti veiksmai padeda išvengti problemų, prailgina automobilio tarnavimo laiką ir leidžia išvengti brangių remonto darbų.
DPF filtro įspėjamoji lemputė neturėtų būti panikos priežastis, bet ji tikrai yra signalas, kurio negalima ignoruoti. Kuo greičiau imsitės tinkamų veiksmų, tuo mažesnė tikimybė, kad problema peraugs į brangiai kainuojantį gedimą. Rūpindamiesi savo automobiliu iš anksto, pasirūpinsite ir savo saugumu bei komfortu kelyje.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.