Klaida, kuri dažniausiai kainuoja tūkstančius: šis vienas įprotis tyliai žudo jūsų automatinę pavarų dėžę

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Klaida, kuri dažniausiai kainuoja tūkstančius: šis vienas įprotis tyliai žudo jūsų automatinę pavarų dėžę

Automatinė pavarų dėžė dažnai laikoma tikru išsigelbėjimu tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems vairuotojams. Ji leidžia pamiršti apie sankabą, leidžia lengvai manevruoti mieste ir tiesiog atrodo mažiau varginanti.

Tačiau net ir toks patogus sprendimas slepia rizikų, kurios gali kainuoti tūkstančius. Dauguma vairuotojų nė nesusimąsto, kad viena neteisinga stovėjimo rutina gali ne tik sugadinti pavarų dėžę, bet ir visiškai sustabdyti automobilį.

Problema prasideda tada, kai vairuotojai palieka automobilį stovėjimo režime „P“, neįjungę rankinio arba elektroninio stovėjimo stabdžio. Toks elgesys, nors iš pirmo žvilgsnio neatrodo rimtas, ilgainiui priveda prie užstrigusios pavarų dėžės, sugadinto mechanizmo ar net visiško automobilio nejudėjimo. 

Kas vyksta, kai parkuojatės tik su „P“ režimu

Automatinės pavarų dėžės režimas „P“ suveikia kaip mechaninė užrakinimo sistema, kuri blokuoja transmisiją ir neleidžia automobiliui judėti. Tačiau šis režimas neperima viso automobilio svorio – tam yra stovėjimo stabdys. 

Jei stovite įkalnėje ir stabdžio nenaudojate, visa apkrova tenka pavarų dėžės mechanizmui. Ilgainiui tai gali jį pažeisti, o blogiausiu atveju – visiškai užrakinti. Tokio scenarijaus pabaiga dažnai būna vienoda: grįžtate prie automobilio, o pavarų svirtis nejuda.

Pradedate tampyti stipriau, bet tai tik pablogina padėtį. Kai kurie vairuotojai net bando tempti automobilį ar šokinėti ant stabdžių, tačiau visa tai gali sukelti dar didesnius mechaninius nuostolius.

Ką daryti, jei jau įstrigote

Jeigu atsitiko taip, kad svirtis nejuda iš „P“ režimo, pirmas dalykas – nepanikuoti. Jokiu būdu nebandykite per jėgą perjungti pavaros, nes taip galite visam laikui sugadinti dėžę. Geriausias sprendimas – paprašyti, kad kažkas švelniai pastumtų automobilį į aukštesnę padėtį. 

Tokiu būdu sumažinsite slėgį mechanizmui, ir galėsite saugiai perjungti pavarą. Draudžiama tempti automobilį su kitu transportu ar naudoti staigų jėgos veikimą – tai gali padidinti įtampą transmisijoje ir sukelti dar daugiau žalos. 

Verta žinoti, kad tokio pobūdžio remontai gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, ypač jei pažeidžiami svarbiausi transmisijos elementai.

Taisyklė, kurią turėtų žinoti kiekvienas

Norint išvengti šių problemų, reikia prisiminti vieną paprastą principą: pirmiausia visada įjunkite rankinį arba elektroninį stovėjimo stabdį. Tik tada galima įjungti „P“ režimą. Tai leis svoriui pasiskirstyti teisingai ir sumažins apkrovą transmisijos blokavimo mechanizmui. 

Ypač stovint įkalnėse tai yra būtina – tik taip visos detalės išliks savo vietose be nereikalingų įtampų. Šis įprotis turėtų būti toks pat automatiškas, kaip užrakinti automobilio duris išeinant iš jo. Jis nieko nekainuoja, bet gali sutaupyti šimtus, jei ne tūkstančius eurų, kuriuos tektų išleisti remonto dirbtuvėse.

Kaip prižiūrėti automatinę pavarų dėžę

Be teisingo parkavimo įpročių, svarbu ir bendroji priežiūra. Alyva pavarų dėžėje turi būti keičiama kas 60-80 tūkstančių kilometrų. Šis skystis ne tik sutepa, bet ir aušina visus judančius elementus, todėl jo kokybė yra kritiškai svarbi. 

Prieš važiuojant, ypač šaltuoju sezonu, verta palaukti kelias minutes, kad alyva sušiltų. Vairuotojai taip pat neturėtų naudoti režimo „N“ (neutralus) važiuojant – tai ne tik beprasmiška, bet ir pavojinga.

Ši pavaros padėtis skirta tik tempimui. Dar viena svarbi taisyklė – niekada nekeiskite pavaros režimų, kol automobilis juda. Prieš tai būtina visiškai sustoti, kitaip rizikuojate sugadinti ne tik pavarų dėžę, bet ir kitus transmisijos komponentus.

Kas nutiks, jei neklausysite

Nesilaikant šių paprastų taisyklių, pasekmės gali būti liūdnos. Pirmiausia pasireikš periodiniai sutrikimai, tokie kaip neįprasti garsai, šuoliavimas ar lėtas perjungimas. Vėliau problema gilės, kol galiausiai teks keisti didžiąją dalį pavarų dėžės komponentų. 

Kai kuriems modeliams tokios išlaidos prilygsta pusės automobilio vertei. Taigi geriausia strategija – prevencija. Tai reiškia atsakingą elgesį kiekvieną kartą parkuojantis ir važiuojant. 

Jūsų automobilio transmisija padėkos jums ilgesne tarnavimo trukme ir sklandžiu veikimu. Juk kai kurie gedimai – kaip uždelsta bomba. Ji gali sprogti netikėtai, o pasekmės – labai brangios.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas