Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kelio ženklas apie kurį nežino daugelis vairuotojų: gali padėti sutaupyti laiko, ar reikėtų tokio Lietuvoje?
Kelio ženklas „2+“ Lietuvoje ar Lenkijoje dar nėra taikomas, tačiau tokį galima pamatyti tokiose šalyse kaip Ispanija, Kanada, Norvegija ar JAV. Jo paskirtis paprasta, jei automobilyje važiuoja vairuotojas ir bent vienas keleivis, leidžiama naudotis specialiu, tam skirtu eismo juostos ruožu.
Šie ženklai dažniausiai įrengiami intensyvaus eismo greitkeliuose ir autostradose, siekiant paskatinti žmones keliauti kartu, taip sumažinant kitų eismo juostų apkrovą. Tokios juostos tarptautiniu mastu žinomos kaip didelio užimtumo transporto juostos, kurios paplitusios tiek Europoje, tiek Šiaurės Amerikoje.
Specialios juostos automobiliams, kuriuose be vairuotojo yra bent vienas keleivis, pirmiausia atsirado JAV dar 8-ojo dešimtmečio pradžioje. Kai kuriose vietose reikalaujama, kad automobilyje būtų ne mažiau kaip trys žmonės.
Šių juostų tikslas, tai skatinti vadinamąjį „carpoolingą“, kai kelionė vyksta bendru transportu, o ne kiekvienam važiuojant atskiru automobiliu. Tokiu būdu mažinami spūstys ir oro tarša. Šiandien daugiausia tokių juostų yra Kalifornijoje, Vašingtono valstijoje ir Teksase.
Kanadoje taip pat aktyviai investuojama į šią sistemą, tai bendra tokių kelių ilgis viršija 150 kilometrų. Įdomu tai, kad daug kur šiose juostose leidžiama važiuoti ir motociklams, taip pat elektromobiliams ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms.
Europos patirtis
Europoje pirmosios tokios juostos atsirado 10-ojo dešimtmečio pabaigoje. Nyderlanduose, netoli Amsterdamo, buvo įrengtas 7 kilometrų ruožas, skirtas automobiliams su didesniu keleivių skaičiumi. Vis dėlto jis veikė vos metus, nes juo naudojosi per mažai vairuotojų, todėl ruožas vėl tapo bendro eismo dalimi.
Vėliau tokie sprendimai pradėti taikyti Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Šiuo metu specialių juostų galima rasti ir Kinijoje, Australijoje bei Naujojoje Zelandijoje. Kai kuriose vietose jos atidaromos visiems vairuotojams ne piko metu, kad būtų išnaudojamos efektyviau.
Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, „2+“ kelio ženklo autostradose nėra, tačiau kai kuriose miesto gatvėse taikoma panaši taisyklė. Jei automobilyje važiuoja vairuotojas ir bent du keleiviai, galima naudotis viešajam transportui skirta juosta, vadinama „buspasu“. Šiuo metu tokia tvarka galioja Rzeszowe, tačiau miesto meras Konradas Fijolekas jau užsiminė, kad netrukus ji gali būti panaikinta.
Apie šią išimtį vairuotojams praneša horizontalus ženklinimas „1+2“. Svarbu žinoti, kad už važiavimą „buspasu“ be teisės gresia 100 zlotų, apie 25 eurus bauda. Tokie kelio ženklai ir specialios juostos gali padėti mažinti transporto spūstis, skatinti žmones važiuoti kartu bei mažinti oro taršą. Vis dėlto jų veiksmingumas priklauso nuo vairuotojų įpročių, keleivių skaičiaus ir bendro eismo organizavimo mieste ar šalyje.
Šalyse, kur tokia sistema veikia jau kelis dešimtmečius, ji tapo svarbia transporto infrastruktūros dalimi, o ten, kur ji tik bandoma, dar ieškoma tinkamiausio pritaikymo būdo.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti