„Ford“ ruošia elektrinį pikapą, kuris gali sukelti rinkos perversmą: mažiau detalių, daugiau galios ir prieinama kaina

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Ford“ ruošia elektrinį pikapą, kuris gali sukelti rinkos perversmą: mažiau detalių, daugiau galios ir prieinama kaina

Automobilių gamintoja „Ford“ imasi ambicingo žingsnio, kuris gali iš esmės pakeisti elektromobilių sektorių. Įmonė paskelbė apie naują strategiją, kurios pagrindas yra visiškai nauja transporto priemonių platforma ir gamybos sistema.

Pirmasis šios vizijos rezultatas turėtų pasirodyti 2027 metais, tai bus vidutinio dydžio pikapas, sukurtas taip, kad būtų patrauklus, prieinamas ir pelningas masinei rinkai. Norėdama atsiriboti nuo įprastų detroitiškų darbo metodų, „Ford“ subūrė mažą nepriklausomą komandą Kalifornijoje. 

Šis vadinamasis „skunkworks“ padalinys turi vieną aiškią užduotį, tai sujungti Silicio slėnio inovacijų kultūrą su šimtmečio gamybos patirtimi ir taip sukurti elektromobilių šeimą, kurią klientai pamiltų, o įmonė galėtų gaminti tvariai ir pelningai Jungtinėse Valstijose.

Naujosios strategijos pagrindas yra „Ford Universal EV Platform“. Inžinieriai siekė supaprastinti konstrukciją, sumažinti detalių kiekį ir gamybos sudėtingumą. Ši platforma leidžia transporto priemonėje naudoti 20 procentų mažiau dalių ir 25 procentais mažiau tvirtinimo elementų nei įprastuose automobiliuose.

Vienas iš supaprastinimo pavyzdžių yra naujojo pikapo elektros instaliacija bus daugiau nei 1,2 kilometro trumpesnė ir apie 10 kilogramų lengvesnė nei ankstesnės kartos elektrinio SUV modelyje. Toks „mažiau yra daugiau“ principas leis sumažinti gamybos kainą ir padaryti elektromobilius labiau prieinamus pirkėjams.

Naujos kartos baterijų technologija

Svarbi šios platformos dalis yra ličio geležies fosfato (LFP) prizmės formos baterijos, kuriose nėra kobalto ir nikelio. Tai leidžia sumažinti gamybos kainą ir padidinti tvarumą. Baterijų paketas taps struktūrine automobilio dalimi, kartu atlikdamas grindų funkciją.

Toks sprendimas sumažina automobilio svorio centrą, pagerina valdymą, užtikrina tylesnę saloną ir suteikia daugiau vidaus erdvės. LFP baterijas gamins „Ford“ priklausanti „BlueOval Battery Park“ gamykla Mičigane, kurios veikla turėtų prasidėti jau kitais metais.

Pirmasis modelis, tai elektrinis vidutinio dydžio pikapas

Pirmoji transporto priemonė, sukurta ant šios platformos, bus keturių durų vidutinio dydžio pikapas. Nors kaina, nuvažiuojamas atstumas ir pristatymo data kol kas neskelbiami, „Ford“ žada erdvesnį saloną nei „Toyota bZ4X“, priekinį bagažinę („frunk“) ir užrakinamą krovinių skyrių.

Gamintojas pabrėžia, kad tai nebus paprastas utilitarinis automobilis. Planuojama, kad jis iki 97 km/h įsibėgės taip greitai, kaip „Mustang Mach-E AWD“, o dėl žemo svorio centro ir momentinio elektros variklių sukimo momento vairavimas bus dinamiškas ir malonus.

Gamybos revoliucija, „assembly tree“

„Ford“ keičia ir gamybos procesą, pristatydama naują koncepciją, pavadintą „assembly tree“. Vietoj vienos ilgos konvejerio linijos transporto priemonė bus surenkama iš trijų pagrindinių modulių, kurie bus gaminami atskirose linijose ir tik vėliau sujungiami.

Priekinė ir galinė pikapo dalys bus gaminamos iš didelių vientisų aliuminio liejinių, pakeičiančių dešimtis mažų detalių. Šios sekcijos bus sujungiamos su struktūriniu baterijų paketu, kuriame jau bus sumontuotos sėdynės, kiliminė danga ir centrinė konsolė. 

Tokia sistema leis pagaminti automobilį iki 15 procentų greičiau ir pagerins darbo sąlygas surinkimo linijos darbuotojams.

Didžiulė investicija į gamybą JAV

„Ford“ skiria beveik 2 milijardus eurų Kentukyje esančios „Louisville Assembly Plant“ gamyklos modernizavimui, taip sukurdama 2200 naujų darbo vietų. Šią investiciją remia ir valstijos valdžia. Kartu su ankstesne 3 milijardų eurų investicija į baterijų gamyklą Mičigane, bendras įsipareigojimas siekia apie 4 milijardus eurų.

„Ford“ tiki, kad paprastesnė konstrukcija, inovatyvūs gamybos metodai ir patraukli kaina gali padaryti elektromobilius prieinamus milijonams vairuotojų. Ar ši strategija pasiteisins, parodys laikas, tačiau aišku viena, tai automobilių rinka artėja prie naujo etapo, kuriame efektyvumas ir tvarumas taps pagrindiniais sėkmės kriterijais.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas