Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kinijos baterijų galia smogia visam pasauliui: du milžinai valdo daugiau nei pusę rinkos
Nauja Kinijos ataskaita rodo, kad vietos bendrovės tvirtai laimi pasaulines lenktynes dėl elektromobilių baterijų. Per pirmuosius dešimt 2025 metų mėnesių pasaulyje smarkiai išaugo EV baterijose sukauptos energijos kiekis. Jis pasiekė 933,5 GWh ir tapo nauju rinkos tempu.
Skaičiai aiškiai parodo, iš kur kyla didžioji dalis šios galios. Net šešios iš dešimties didžiausių pasaulio baterijų tiekėjų yra „Kinijoje“ įsikūrusios įmonės. Jos kartu valdo 68,9 proc. rinkos ir per tą laiką sumontavo 644,4 GWh baterijų talpos.
Tai beveik trimis procentiniais punktais daugiau nei metais anksčiau, todėl atotrūkis nuo konkurentų didėja. Pirmauja du milžinai CATL ir BYD, kurie kartu sudaro daugiau nei pusę visos pasaulyje įdiegtos baterijų galios. Tokia koncentracija reiškia, kad rinkos kryptį vis aiškiau diktuoja Azija.
Rinkos lyderiai CATL ir BYD
CATL išlieka neabejotinu lyderiu, užimdamas pirmą vietą su 355,2 GWh sumontuotos galios. Jo dalis pakilo iki 38,1 procento ir yra daugiau nei dvigubai didesnė už artimiausio varžovo dalį. Tai rodo stabilų technologinį ir gamybinį pranašumą.
Antroje vietoje tvirtai laikosi BYD, kuri per laikotarpį įdiegė 157,9 GWh ir pasiekė 16,9 proc. rinkos dalį. Šios įmonės išskirtinumas tas, kad ji gamina ir baterijas, ir savo elektromobilius bei įkraunamus hibridus. Lapkritį vien užsienio rinkose ji pardavė per 130 tūkst. lengvųjų automobilių ir pikapų.
Augantys kiti Kinijos žaidėjai
Į aukščiausias pozicijas kyla ir kitos „Kinijos“ bendrovės. „Gotion High tech“ pasiekė 38,7 GWh ir 4,1 procento dalį, o CALB užfiksavo 44,3 GWh ir 4,7 procento dalį. „EVE Energy“ bei „SVOLT“ taip pat sparčiai auga, atitinkamai su 24,6 ir 23,7 GWh.
Pietų Korėja ir Japonija dar išlaiko likusias viršūnes, tačiau jų bendra dalis šiek tiek smuko. Trečioje vietoje yra „LG Energy Solution“ su 86,5 GWh, tiekianti baterijas tokiems gamintojams kaip „Kia“ modeliams „Kia EV 3“ bei „Chevrolet“ „Ultium“ platformai. Lėtesni kai kurių „Tesla“ modelių pardavimai, kurie taip pat naudoja šias baterijas, pristabdė augimą.
„Panasonic“, turinti 35,9 GWh, siekia plėstis ir sudaryti naujas sutartis Šiaurės Amerikoje. „SK On“ su 37,7 GWh maitina „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV 6“ ir įvairius „Ford“ bei „Volkswagen“ elektromobilius. „Samsung SDI“ su 25,1 GWh tiekia baterijas BMW modeliams „i4“, „i5“, „i7“, „iX“ ir „Audi Q6 e Tron“.
Strateginė kryptis po 2026 metų
Kova dėl baterijų dominavimo vyksta keliais frontais. CATL baterijos montuojamos tiek „Zeekr“ ar „Xiaomi“ elektromobiliuose, tiek pasaulinių gamintojų „Tesla“, BMW ir „Volkswagen“ modeliuose. Tuo pat metu BYD Europoje demonstruoja stiprią plėtrą, kur baterijų naudojimas šiemet išaugo daugiau nei 216 proc.
Toliau sektorius mažiau orientuosis į paprastą pasaulinę plėtrą ir daugiau į vietines strategines operacijas. Įmonės sudaro ilgalaikes žaliavų tiekimo sutartis ir planuoja statyti gamyklas arčiau surinkimo centrų Šiaurės Amerikoje ir Europoje. Tai reiškia, kad teks greitai prisitaikyti prie regioninių taisyklių ir poreikių.
Kadangi automobilių gamintojai nuolat ieško didesnio energijos tankio, ilgesnio tarnavimo ir stabilesnių vietinių tiekimo grandinių, konkurencija tik aštrės. Po 2026 metų lyderiais taps tie, kurie geriausiai suderins technologinį pranašumą su lankstumu skirtingose rinkose. Perėjimas nuo benzininių automobilių tampa ir galios persiskirstymu, o šiuo metu ji stipriausiai teka iš Azijos.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.