Naujasis „Peugeot 308“ atrodo kaip vertas milijono, tačiau vienas dalykas erzina daugelį

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Naujasis „Peugeot 308“ atrodo kaip vertas milijono, tačiau vienas dalykas erzina daugelį
Naujasis „Peugeot 308“ atrodo kaip vertas milijono, tačiau vienas dalykas išties erzina

Kai automobilių rinka skęsta pilkų, vienas į kitą panašių modelių jūroje, „Peugeot 308“ iš karto išsiskiria. Tai automobilis, kuris nori būti pastebėtas, ir jam tai pavyksta. Tačiau ar graži išvaizda, modernus interjeras ir beveik 200 arklio galių po variklio dangčiu yra pakankama priežastis Lietuvos pirkėjui rinktis brangų įkraunamą hibridą? Prieš atnaujintos versijos debiutą salonuose verta labai blaiviai pasižiūrėti, ką iš tiesų siūlo dabartinis „Peugeot 308“ PHEV ir kur slypi jo silpnosios vietos.

Prancūziškas dizainas, kuris nesensta

Dabartinės kartos „Peugeot 308“ rinkoje pasirodė dar 2021 metais, tačiau net ir šiandien jis atrodo šviežiai. Tai retas atvejis, kai ketverių metų modelis nekelia jokio senėjimo jausmo. Priekyje akį iš karto patraukia vertikalios dienos šviesos juostos, vadinamos „liūto dantimis“, kurios harmoningai susilieja su LED žibintais. GT versijoje tai – adaptyvūs „Matrix“ tipo žibintai, suteikiantys ne tik stiliaus, bet ir realios naudos tamsiuose keliuose.

Šoninis profilis pasižymi aštriomis, giliomis linijomis, kurios kuria dinamiško, greito automobilio įspūdį net jam stovint. Galinė dalis santūresnė, bet čia taip pat nestinga detalių: chromuoti buferio intarpai, imituojantys dvigubą išmetimą, ir trijų juostų galiniai žibintai. Realybėje išmetimo vamzdis tik vienas ir paslėptas, tačiau vizualinis efektas pasiektas.

Net ir universalo kėbulo versija atrodo sportiškai. Bandomasis juodos spalvos automobilis dar labiau sustiprina išskirtinumo pojūtį. Tai automobilis, kuris akivaizdžiai sukurtas ne tik važiuoti, bet ir būti matomas.

Interjeras, kuris drįsta būti kitoks

Salone „Peugeot“ laikosi savo filosofijos ir siūlo tai, ko konkurentai dažnai vengia. „i-Cockpit“ architektūra reiškia, kad skaitmeninis prietaisų skydelis matomas virš mažo, apačioje ir viršuje nupjauto vairo. Vieniems tai atrodo keista, kitiems – itin patogu, tačiau abejingų beveik nebūna.

Tiek prietaisų skydelio, tiek multimedijos ekranai yra 10 colių įstrižainės. Multimedija įmontuota gana žemai, tačiau sistema veikia greitai ir logiškai. Po ekranu – šeši lietimui jautrūs „i-Toggles“ mygtukai, kurių funkcijas galima individualiai pritaikyti. Jų paskirtis visada matoma ekrane, tad nereikia nieko įsiminti.

Džiugina tai, kad gamintojas neatsisakė fizinių mygtukų. Klimato kontrolė, stiklo šildymas ar oro srauto nukreipimas turi atskirus valdiklius. Ypač maloni retenybė – tikras radijo garsumo ratukas, kuris kasdienėje eksploatacijoje yra nepalyginamai patogesnis nei lietiminiai sprendimai.

Erdvės pakanka keturiems suaugusiems. Iki 180 cm ūgio žmonės gali patogiai sėdėti vienas už kito. Bagažinė universale talpina 548 litrus, tačiau reikia žinoti, kad hibridinė baterija po grindimis „suvalgo“ apie 60 litrų, palyginti su benzininėmis ar MHEV versijomis.

Beveik 200 arklio galių, kurios ne visada jaučiasi

Įkraunamas hibridas techniškai atrodo įspūdingai. 1,6 litro benzininis „PureTech“ variklis išvysto 150 AG ir 250 Nm, jam padeda 125 AG elektrinis motoras. Sisteminė galia siekia 195 AG, o trauka perduodama priekiniams ratams per 7 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžę.

Tačiau realybėje dinamika ne taip stebina, kaip leidžia manyti skaičiai. Dėl 1 662 kg svorio, kuris yra maždaug 150 kg didesnis nei MHEV versijos, įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka 7,7 sekundės. Maksimalus greitis siekia 225 km/h, tačiau sportiško „smūgio į nugarą“ čia trūksta.

14,6 kWh talpos baterija teoriškai leidžia nuvažiuoti iki 85 km elektra pagal WLTP. Lietuvos sąlygomis realus miesto atstumas siekia apie 60 km, o greitkelyje – dar mažiau. Įkrovimas galimas tik kintama srove: 3,7 kW galia – beveik 4,5 valandos, 7,4 kW – apie 2 valandas. Tai reiškia, kad automobilis labiausiai „mėgsta“ naktinį įkrovimą.

Išsikrovus baterijai, „Peugeot 308“ elgiasi kaip įprastas hibridas, regeneruoja energiją stabdant ir palaiko minimalų elektros rezervą. Tačiau dažnas benzininio variklio įsijungimas ir išsijungimas yra aiškiai juntamas, o po staigesnio akseleratoriaus paspaudimo reikia laiko, kol abu varikliai „susikalba“. Tai šiek tiek gadina bendrą įspūdį.

Degalų sąnaudos geros, bet kompromisų per daug

Mieste, net ir išsikrovus baterijai, sąnaudos siekia apie 7 l/100 km. Greitkelyje rezultatas panašus, o magistralėje – apie 8 l/100 km. Tai tikrai neblogi rodikliai, tačiau nuvilia tik 40 litrų degalų bakas, kuris yra 12 litrų mažesnis nei kitose versijose.

Didžiausias klausimas – kaina. Lietuvoje, perskaičiavus iš Lenkijos kainoraščio, „Peugeot 308“ universalo bazinė MHEV versija kainuotų apie 31 700 eurų. GT komplektacija – apie 36 500 eurų, o su 195 AG įkraunamu hibridu kaina šokteli iki maždaug 41 900 eurų. Skirtumas tarp MHEV ir PHEV siekia apie 5 300 eurų.

Turint galimybę krauti namuose, teoriškai galima sutaupyti, tačiau klausimas, ar tie sutaupymai atsipirks per protingą laiką. Atsižvelgiant į tai, kad modernūs MHEV modeliai realiomis sąlygomis jau dabar pasiekia labai panašias degalų sąnaudas, sprendimas investuoti į PHEV tampa labiau emocinis nei racionalus.

Temos: Peugeot
Ar patiko šis įrašas?
 

Rūta


Žurnalistė

Tyrinėju automobilių pasaulį, mokslo atradimus ir technologijų raidą, siekdama sudėtingas temas paversti suprantamomis ir įtraukiančiomis istorijomis. Mano tikslas – aiškiai ir tiksliai perteikti tai, kas formuoja mūsų ateitį kelyje, laboratorijose ir skaitmeninėje erdvėje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas