Prisijunkite
Prisijunkite
Surasti gerą mechaniką yra didžiulis iššūkis. Automobilių daugėja, autoservisų taip pat, o kartu auga ir tų, kurie nori lengvo pelno, skaičius. Deja, kartais vilionės užsidirbti daugiau tampa per stiprios, kai kurie meistrai nevengia piktnaudžiauti klientų pasitikėjimu ir išrašo sąskaitas už tai, ko net nereikėjo.
Nereikia visų tepti vienu teptuku. Didžioji dalis Lietuvos mechanikų – sąžiningi specialistai, dirbantys atsakingai, išmanantys savo amatą ir gebantys pasiūlyti sprendimą, kuris atitinka tiek automobilio poreikius, tiek kliento piniginės galimybes.
Tačiau pasitaiko ir tų, kurie galvoja tik apie savo naudą. Štai kaip dažniausiai jie sukčiauja ir ką turėtum žinoti, kad nepaliktum serviso su praretinta sąskaita.
„Keiskime, nes taip reikia“ – kai detalė dar gyva
Viena iš dažniausių apgaulių – siūlymas keisti veikiantį komponentą. Kartais sakoma, kad detalė jau vos laiko, nors iš tiesų viskas dar veikia puikiai. Tokios „profilaktinės“ keitimo rekomendacijos gali kainuoti brangiai, ypač jei kalbama apie pastovų klientą, kuris meistru pasitiki.
Norint apsisaugoti, paprašyk parodyti seną detalę arba paaiškinimo, kodėl ją reikia keisti. Geriausia, jei dar prieš taisymą susitariama, kad apie kiekvieną pakeitimą turi būti informuota.
Netikėtos išlaidos – kai „tiesiog radom problemą“
Neretai klientas išgirsta apie papildomas dalis tik atvykęs atsiimti automobilio. Meistrai teisinasi, kad dalis buvo prastos būklės, todėl iškart pakeitė. Problema ta, kad tokios situacijos dažnai liečia mažesnes sumas, ir daugelis nuleidžia rankas.
Sprendimas labai paprastas - aiškiai apibrėžk remonto ribas, o papildomiems darbams turėtų būti gautas tavo sutikimas.
Detalių vagystės
Kai kurie nesąžiningi meistrai išardo automobilį ir išima brangesnes dalis, tokias kaip katalizatorius, purkštukus ar kitus komponentus, pakeisdami pigesnėmis alternatyvomis. Klientui to net nežinant, automobilis praranda vertę ar net pradeda veikti prasčiau.
Rekomenduojama rinkis tik gerą vardą turinčius servisus. Verta pasitikėti tik ten, kur apie darbą skelbiama skaidriai.
Remontas be kainos
Dažnas atvejis – darbai atliekami be išankstinio apibrėžtumo dėl jų kainos. Kai klientas atsiima automobilį, jį pasitinka gerokai didesnė suma nei tikėtasi. Tokia praktika dažnai slepia ir neaiškias papildomas paslaugas.
Esminis dalykas šiuo atveju - reikalauk išankstinės darbų sąmatos ir palygink su kitų servisų pasiūlymais.
Užsitęsęs remontas – ne prioritetas
Kartais, ypač jei gedimas sudėtingas, automobilio remontas užtrunka ilgiau nei būtina. Klientas lieka eilėje, o prioritetas teikiamas lengvesniems, greičiau atliekamiems darbams, kurie duoda daugiau pelno per trumpesnį laiką.
Norint išvengti tokios problemos - iš anksto susitark dėl grąžinimo datos ir įsitikink, kad tai pažymėta dokumentuose.
Už tą pačią darbą – du kartus?
Pasitaiko atvejų, kai klientui taikomos papildomas mokestis už dalių keitimą, nors jos jau ir taip turėjo būti pakeistos kitų darbų metu. Tai subtilus, bet dažnas būdas padidinti sąskaitą.
Po remonto atidžiai peržiūrėk sąskaitą, ypač jei nurodytos kelios darbų eilutės, kurios gali persidengti.
Nuslepiamos meistrų klaidos
Kartais taisymo metu pats servisas pridaro žalos – įbrėžimų, techninių gedimų ar net neteisingai surinktas dalis. Ir ne visada apie tai pranešama.
Prieš palikdamas automobilį, paprašyk parengti priėmimo aktą, pats nufotografuok automobilį iš visų kampų. Atsimink – turi teisę žinoti viską, kas vyksta su tavo automobiliu.
Lietuvoje metinės automobilių priežiūros išlaidos dažnam vairuotojui siekia kelis tūkstančius eurų. Tai reikšminga suma, o kai kurie servisai tuo naudojasi. Ne kartą pasitaikė atvejų, kai net ir nedaug nuvažiavusio automobilio dalys buvo pakeistos be reikalo.
Norint to išvengti, svarbiausia yra nepasitikėti aklai, domėtis, klausti ir pasitelkti rekomendacijas.
Geriausias patarėjas, žinoma, yra patirtis. Dar geresnis – artimųjų atsiliepimai. Nes vienas vizitas į blogą servisą gali kainuoti daugiau nei verta.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti