Daugelis vairuotojų daro šią brangiai kainuojančią klaidą: nepadarykite to laiko ir remontas kainuos tūkstančius

Viktoras Baliulis , 2025-06-11, 16:35
0
Daugelis vairuotojų daro šią brangiai kainuojančią klaidą: nepadarykite to laiko ir remontas kainuos tūkstančius

Automobilių vairuotojai vis dažniau susiduria su painiu klausimu, kada iš tiesų verta keisti variklio alyvą? Gamintojai drąsiai tvirtina, kad šį intervalą galima drąsiai ištempti iki 30 tūkst. kilometrų. Tačiau mechanikai su tuo nesutinka.

Patyrusių mechanikų teigimu, aklai vadovautis šiomis rekomendacijomis yra pavojinga. Kaip dažnai nutinka, tiesa slypi kažkur per vidurį. Šiuolaikinė automobilių pramonė pakeitė požiūrį į techninę priežiūrą. 

Jei anksčiau alyva būdavo keičiama kas 10 tūkst. kilometrų beveik rituališkai, šiandien kai kurie gamintojai siūlo intervalus, kurie dvigubai ar net trigubai ilgesni.

Šis sprendimas kyla ne vien dėl pažangių sintetinių alyvų ar modernesnių variklių konstrukcijų. Už to slypi ir rinkodaros argumentai – mažesnės eksploatacinės išlaidos garantiniu laikotarpiu yra patrauklus pirkėjų viliojimo įrankis. 

Tačiau problema prasideda tada, kai garantija pasibaigia. Šiuolaikinės sintetinės alyvos iš tiesų yra geresnės nei ankstesnės, jos atlaiko aukštesnes temperatūras, geriau saugo variklį nuo nusidėvėjimo ir ilgiau išlaiko savo savybes. 

Visgi net ir pačios geriausios alyvos turi fizines ir chemines ribas.

Kas vyksta su alyva naudojimo metu?

Vos tik variklis pirmą kartą užvedamas, alyvos degradacija prasideda. Aukštos temperatūros, kontaktas su oru ir nuolatinis maišymasis ilgainiui mažina tepimo savybes. Į alyvą patenka metalo dalelės, susidarančios dėvintis mechanizmams, degimo likučiai, o dyzeliniuose varikliuose ir suodžiai.

Didžiausia problema kyla vairuojant daugiausia mieste. Dažnas variklio užvedimas šaltu oru, trumpi atstumai ir „start-stop“ sistemos lemia, kad variklis nespėja pasiekti optimalių darbinės temperatūros ribų. 

Kondensacinė drėgmė nespėja išgaruoti, degimo metu susidarančios rūgštys nėra neutralizuojamos, o alyvos temperatūra retai būna pakankamai aukšta.

Kiek dažnai keisti alyvą – svarbiau laikas ar kilometrai?

Čia slypi pagrindinė problema. Net jei automobilis dažnai stoviniuoja garaže ir važiuojama retai, alyvą vis tiek reikia reguliariai keisti. Ji sensta ne tik eksploatacijos metu, bet ir nuo laiko. Oksidacija, drėgmės kaupimasis ir cheminės reakcijos vyksta net tada, kai variklis nedirba.

Dauguma ekspertų rekomenduoja alyvą keisti kas 12 mėnesių arba kas 15 tūkst. kilometrų, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta pirmiau. Tokia schema įvertina tiek automobilio naudojimo intensyvumą, tiek natūralų alyvos senėjimą.

Kada dar labiau trumpinti intervalus?

Kai kuriais atvejais net ir šie viduriniai intervalai gali būti per ilgi. Ypatingą dėmesį reikia skirti:

  • Dyzeliniams varikliams – dyzeliai sukuria daugiau suodžių, kurie patenka į alyvą ir pagreitina jos gedimą. DPF filtrų regeneracija taip pat lemia, kad į alyvą gali patekti degalų likučių.
  • Varikliams su turbokompresoriais – čia veikia itin aukšta temperatūra ir slėgis. Turbinos guoliai reikalauja nepriekaištingo tepimo, o tai gali užtikrinti tik šviežia ir kokybiška alyva.
  • Automobiliams, dažnai važinėjantiems mieste – čia variklis retai pasiekia darbinę temperatūrą, todėl alyva nespėja „apsivalyti“ nuo drėgmės bei nešvarumų.

Kas nutinka per retai keičiant alyvą?

Mechanikai vis dažniau susiduria su gedimais, kuriuos sukelia pernelyg užtęsti alyvos keitimo intervalai. Dažniausi gedimai:

  • Grandinės nusidėvėjimas, ypač paplitę tarp TSI, THP, DCI serijų variklių. Užteršta alyva nebegali tinkamai sutepti įtempėjų, todėl grandinė išsitampo jau prie mažų ridų.
  • Turbinos gedimai – taisymo išlaidos gali siekti dešimtis tūkstančių, o reguliari alyvos keitimo procedūra kainuoja vos dalelę šios sumos.
  • Nuosėdų kaupimasis alyvos kanaluose, stūmokliuose ir vožtuvuose – ilgainiui tai gali baigtis variklio užsiblokavimu arba kapitaliniu remontu.

Gamintojų rekomendacijas reikia vertinti kritiškai

Gamintojų instrukcijos tai daugiau orientaciniai patarimai nei aklas standartas. Automobilių koncernai derina savo rekomendacijas taip, kad sumažintų garantines išlaidas ir sustiprintų rinkodaros argumentus. 

Deja, ilgalaikis variklio patvarumas čia dažnai lieka antrame plane. Tad jei norite, kad Jūsų automobilio variklis veiktų sklandžiai ir ilgai, geriau laikykitės konservatyvesnio požiūrio - alyvą keiskite dažniau, nei prašo gamintojas. Tuo būdu išvengsite brangių remontų ir užtikrinsite ilgaamžį variklio darbą.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas