Katastrofa, kurios buvo galima išvengti? Ekspertas ir vėl prakalbo apie kritinius „Boeing“ lėktuvų defektus

Ina Jonaitienė , 2025-06-12, 15:05 (atnaujinta 2025-06-12, 15:06)
0
Katastrofa, kurios buvo galima išvengti? Ekspertas ir vėl prakalbo apie kritinius „Boeing“ lėktuvų defektus

Ketvirtadienį „Air India“ oro linijų „Boeing 787-8 Dreamliner“ sudužo netrukus po pakilimo iš Ahmedabado tarptautinio oro uosto. 

Socialiniuose tinkluose pasirodė vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip lėktuvas praranda trauką ir po akimirkos krenta ant gyvenamųjų namų rajono. Lėktuvu skrido mažiausiai 242 keleiviai, o galutinė stotelė turėjo būti Londono „Gatwick“ oro uostas.

Prieš metus „Boeing“ inžinierius ir informatorius Samas Salehpour viešai pareiškė, kad „Boeing 787 Dreamliner“ ir „Boeing 777“ lėktuvų korpusuose yra konstrukcinių defektų. 

Jo teigimu, šie orlaiviai kelia rimtą grėsmę keleivių saugumui, ir jis pats savo šeimos į šiuos lėktuvus nesodintų. Tuomet „Boeing“ nedelsdamas reagavo, tvirtindamas, jog visi jų orlaiviai yra saugūs. Vis dėlto pastaroji avarija Indijoje vėl sugrąžino šias abejones į pirmuosius puslapius.

Inžinieriaus įspėjimai apie konstrukcinius defektus

Po šios katastrofos vėl prisiminti Samo Salehpour prieš metus išsakyti kaltinimai „Boeing“ gamybos procesui. 

Kaip skelbė „The New York Times“, inžinierius pateikė skundą JAV Federalinei aviacijos administracijai (FAA), kuriame kaltino gamintoją pagreitinus gamybos tempą ir dėl to pažeidus kokybinius standartus.

Jis atskleidė, kad „Boeing 777“ ir „787 Dreamliner“ surinkimo metu kai kurios korpuso sekcijos netiksliai sujungiamos, o šias klaidas darbuotojai bandydavo ištaisyti jėga, tiesiog mindami ant nesutampančių konstrukcijų. 

Toks brokas, anot inžinieriaus, ilgainiui gali sukelti medžiagų nuovargį ir avarijas. Salehpour tuomet netgi pasiūlė apriboti visų „Boeing 787“ naudojimą.

„Tai darau ne tam, kad pakenkčiau „Boeing“, o tam, kad padėčiau išvengti galimų nelaimių“, – sakė jis.

Salehpour, dirbantis „Boeing“ jau daugiau nei dešimtmetį, interviu NBC pabrėžė, kad pastebėjo spartesnius gamybos procesus, o tam tikri kokybės kontrolės žingsniai buvo tiesiog apeinami siekiant sumažinti gamybos trikdžius. 

Paklaustas, ar šiandien pats sėstų į „Boeing 787“, atsakė: „Šiuo metu – ne.“

„Boeing“ atsakas: defektų neaptikta

Kilus reputacijos krizei, „Boeing“ organizavo skubią spaudos konferenciją. Įmonės vyriausiasis mechaninės inžinerijos specialistas Chisholmas tvirtino, kad jau beveik 700 „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvų buvo nuodugniai patikrinti po šešerių bei dvylikos metų eksploatacijos, tačiau nė viename jų nuovargio požymių nebuvo rasta. 

Šie duomenys esą buvo pateikti FAA.

„Boeing“ istorijoje – jau ne pirmas skandalas

Tai jau ne pirmas kartas, kai „Boeing“ susiduria su rimta kritika. Prieš kelerius metus, 2018-aisiais Indonezijoje ir 2019-aisiais Etiopijoje per mažiau nei pusę metų sudužo du visiškai nauji „Boeing 737 MAX“ modeliai. Žuvo 346 žmonės. 

Tuometinis „Boeing“ vadovas Dave’as Calhounas pripažino: „Tai neturėjo nutikti. Tačiau nutiko.“

Ar patiko šis įrašas?
 
Temos: Boeing

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas