Prisijunkite
Prisijunkite
Daugelis vairuotojų įsitikinę, kad jų automobilio pavarų dėžė veiks sklandžiai be jokios priežiūros, tačiau realybė dažnai būna kitokia.
Automatinė dėžė ima trūkčioti, pavarų perjungimas tampa nelygus, o visas mechanizmas reaguoja vis lėčiau. Tokie simptomai dažniausiai signalizuoja, jog automatinėje dėžėje esanti alyva prarado savo savybes ir ją būtina keisti.
Deja, nemažai automobilių savininkų šį procesą pamiršta, o vėliau servise sužino, kad pavarų dėžės remontas kainuos ne šimtus, o tūkstančius eurų.
Kodėl automatinė pavarų dėžė taip jautri alyvai?
Automatinė pavarų dėžė yra itin sudėtingas mechanizmas. Joje veikia daugybė preciziškų detalių, tokių kaip sankabos, planetarinės pavaros, stabdžiai ir krumpliaračiai. Visi šie elementai reikalauja nepriekaištingo sutepimo ir aušinimo.
Būtent todėl transmisinė alyva čia atlieka kur kas svarbesnį vaidmenį nei variklio alyva.
Ji ne tik mažina trintį, bet ir šalina šilumą, saugo nuo rūdžių, slopina vibracijas bei triukšmą. Tačiau darbo sąlygos čia gerokai sudėtingesnės, nes alyva greičiau sensta ir suyra, o pasekmės dažnai būna labai brangios.
Kodėl gamintojai dažnai klaidina vairuotojus?
Kai kurie automobilių gamintojai vis dar teigia, kad pavarų dėžės alyva yra „visam eksploatacijos laikui“. Tačiau realybėje netgi pačių dėžių gamintojai rekomenduoja alyvą keisti kas 60–120 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, stiliaus ir dėžės tipo.
Pirmieji signalai dažniausiai būna visai aiškūs - važiuojant automobilis trūkčioja, pavarų perjungimas tampa vėluojantis, persijungimai vyksta nelygiai, o kiekvienas perėjimas jaučiamas kaip nestiprus smūgis.
Jei šiuos simptomus ignoruosite, alyva toliau degraduos, didės trintis, kils temperatūra ir žala tik spartės.
Kaip keisti automatinės pavarų dėžės alyvą?
Yra du pagrindiniai alyvos keitimo būdai. Paprasčiausias – statinis keitimas. Jis primena variklio alyvos keitimą: išleidžiama sena alyva ir pilama nauja. Toks keitimas dažniausiai kainuoja apie 100–200 eurų, tačiau jo trūkumas – pakeičiama tik apie 50–70 proc. visos alyvos, likusi jos dalis lieka sistemos gilumoje.
Antras būdas – dinaminis keitimas, kuris yra efektyvesnis. Naudojant specialią įrangą, visa sistema praplaunama ir galima pakeisti net iki 90 proc. alyvos. Šis metodas kainuoja apie 500–600 eurų, tačiau garantuoja gerokai geresnį rezultatą.
Vis dėlto ne visiems automobiliams galima atlikti dinaminį keitimą – kai kuriems modeliams technologiškai tai neįmanoma.
Kodėl reguliari alyvos priežiūra yra pigesnė nei remontas?
Jei reguliariai keisite transmisinę alyvą, ilgainiui sutaupysite daug pinigų. Dėžės remontas gali kainuoti nuo kelių iki keliolikos tūkstančių eurų, o kai kuriais atvejais net daugiau, ypač naujesniuose automobiliuose.
Tuo tarpu alyvos keitimas kas keliasdešimt tūkstančių kilometrų kainuoja vos kelis šimtus eurų.
Skirtingai nei variklio alyvos atveju, automatinėse pavarų dėžėse alyvos lygio patikrinimui retai paliekamas matuoklis. Šiuolaikiniai modeliai dažniausiai tokio prietaiso neturi, todėl norint patikrinti alyvos lygį ar būklę reikia specialios įrangos ir serviso specialisto pagalbos.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti