Lietuvoje toliau auga hibridinių automobilių populiarumas: atsakė, kodėl pirkėjai renkasi būtent juos

Pranešimas spaudai , 2025-06-09, 07:54
0
Lietuvoje toliau auga hibridinių automobilių populiarumas: atsakė, kodėl pirkėjai renkasi būtent juos

Nors elektromobiliai dažnai laikomi ateities transporto priemone, Lietuvos vairuotojai vis dar dažniau renkasi hibridinius automobilius. Vien per šių metų pirmąjį ketvirtį šalyje registruota daugiau kaip 3,1 tūkst. hibridinių automobilių – net 66,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. 

Hibridiniai automobiliai jau sudaro beveik trečdalį (32 proc.) visų naujų automobilių registracijų, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu šis rodiklis siekė ketvirtadalį (25 proc.). Pasak ekspertų, panašu, kad pereinamuoju laikotarpiu vairuotojai renkasi kompromisą tarp pažangių technologijų ir kasdienio patogumo.

„Iš tinklo įkraunami (angl. plug-in) hibridiniai automobiliai ypač populiarėja dėl savo praktiškumo ir finansinių privalumų. Tokie automobiliai leidžia mieste važiuoti vien elektra, o ilgesnėse kelionėse – naudoti kombinuotą režimą su benzininiu varikliu ir nesirūpinti įkrovimo stotelėmis. Tai ypač aktualu šalyse, kur elektromobilių infrastruktūra dar tik vystosi – būtent tokią situaciją turime tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje“, – sako „Møller Mobility Group“ Baltijos regiono vadovė Izīda Gerkena.

Pasak jos, dabartiniai hibridiniai automobiliai gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą nei ankstesni modeliai: „Pavyzdžiui, kai kurie „Volkswagen“ modeliai vienu įkrovimu gali įveikti iki 900 km – apie 100 km elektra ir dar 800 km su vidaus degimo varikliu. Taigi vairuotojai gali lengviau planuoti tolimesnes keliones už miesto ribų.“

Finansiškai hibridiniai modeliai taip pat patrauklūs – jų kaina dažnai mažesnė nei elektromobilių. Galimybė susigrąžinti PVM už elektrinius ar įkraunamus hibridinius automobilius, kurių vertė neviršija 50 000 eurų, taip pat skatina įmones rinktis tvaresnes transporto priemones ir investuoti į žalesnius sprendimus.

Stabilizuojasi naudotų automobilių rinka

Tuo pačiu metu auga ir naudotų automobilių rinka – tiek Lietuvoje, tiek Europoje. Pasak I. Gerkenos, 2024 m. naudotų automobilių pasiūla Europoje augo 5 proc., o paklausa – net 17 proc., palyginti su 2023 metais. Pirkėjai labiausiai domėjosi automobiliais iki 8 metų amžiaus.

Nors Lietuvoje hibridiniai automobiliai vis dar dažnesnis pasirinkimas, auga ir naudotų elektromobilių rinka. Vien pernai jų registruota daugiau nei 3,6 tūkst., arba 30 proc. daugiau nei 2023 metais. Šių metų pradžioje jų registracijos išaugo net 25 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pozityvi tendencija fiksuojama ir naudotų automobilių kainose.

„Nors naudotų automobilių kainos vis dar išlieka aukštesniame lygyje, jos po pandemijos pradeda stabilizuotis. „FleetEurope“ duomenimis, šių metų pradžioje didmeninės naudotų automobilių kainos Europoje vis dar buvo 14 proc. didesnės nei prieš pat COVID-19 protrūkį. Tačiau, palyginti su 2024 m. gruodžiu, naudotų automobilių kainos 2025 m. sausį buvo 1,5 proc. mažesnės“, – sako „Møller Mobility Group“ Baltijos regiono vadovė.

Pasak jos, naudotų automobilių kainų mažėjimui teigiamos įtakos turėjo ir besikeičianti situacija rinkoje. Po kelerius metus trukusio kainų augimo dėl automobilių pasiūlos ir tiekimo grandinės sutrikimų, naudotų automobilių pasiūla grįžta į įprastą lygį.

„Tikėtina, kad tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinkos vystysis lygiagrečiai – vieni vairuotojai rinksis visiškai naujus, technologijų kupinus modelius su garantijomis, o kiti – naudotus dėl prieinamesnės kainos. Vis dėlto, vis didesnę dalį tiek vienoje, tiek kitoje rinkoje užims hibridiniai ir elektriniai automobiliai, atitinkantys tvarumo ir išmetamųjų teršalų mažinimo tikslus“, – reziumuoja pašnekovė.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas