Prisijunkite
Prisijunkite
Vokietijoje kasmet atliekami dešimtys milijonų techninių apžiūrų, o jų pagrindu sudaromas TÜV patikimumo reitingas. Tai yra vienas svarbiausių šaltinių tiems, kurie ieško naudoto automobilio.
Nors duomenys surinkti užsienyje, jie atspindi bendrą tendenciją ir leidžia spręsti apie tai, kurie modeliai verti dėmesio, o kurie geriau tegu stovi svetimame kieme.
2025 metų ataskaita apima daugiau nei 10 mln. patikrintų transporto priemonių. Rezultatai verčia susimąstyti – net 20,6 proc. visų tikrintų automobilių Vokietijoje neišlaikė techninės apžiūros. Tai – nežymiai daugiau nei pernai (20,5 proc.), tačiau tendencija aiški, kuo senesnis automobilis, tuo didesnė rizika.
Tuo metu Lietuvoje, kur vidutinis automobilių amžius siekia apie 15,5 metų, tik 2,4 proc. automobilių gauna neigiamą techninės apžiūros įvertinimą. Skamba puikiai, bet ar tai nėra tik formalumas?
Kuo senesnis automobilis – tuo daugiau problemų
TÜV ataskaita parodė labai aiškią sąsają tarp automobilio amžiaus ir jo techninės būklės. Automobiliai, kuriems vos 2–3 metai, patikros neišlaikė tik 6,4 proc. atvejų. Tuo tarpu 12–13 metų senumo transporto priemonėse rimtų gedimų buvo nustatyta jau 28,1 proc., o tai reiškia, kad beveik kas trečias toks automobilis netinkamas eksploatacijai.
Akivaizdu, kad net ir Vokietijoje, kur techninė priežiūra yra griežta, senstant automobiliams problemų tik daugėja. O tai verčia rimtai permąstyti naudoto automobilio pirkimą, ypač jei jis artėja prie dešimtmečio ribos.
Didžiausi „nevykėliai“ pagal metų grupes
Štai kas labiausiai nuvylė patikimumu 2025 m. TÜV reitinge:
2–3 metų amžiaus kategorijoje:
4–5 metų:
6–7 metų:
8–9 metų:
10–11 metų:
12–13 metų:
Rezultatai rodo aiškų dėsningumą, kuo pigesnis automobilis, tuo labiau jis pažeidžiamas laikui bėgant. Biudžetiniai modeliai, tokie kaip „Dacia“ ar kai kurie „Renault“, dažnai pereina į antro ar trečio savininko rankas, o tai dažnai reiškia ir mažesnį dėmesį jų priežiūrai.
„Tesla“ fiasko: brangus, dar nereiškia patikimas
Didžiausia staigmena šiame reitinge – „Tesla Model 3“. Tai ne tik prasčiausiai įvertintas elektromobilis, bet ir vienas iš daugiausiai problemų turinčių automobilių apskritai. Tiek 2–3, tiek 4–5 metų kategorijose šis modelis užėmė liūdną pirmą vietą pagal rimtus defektus.
Su 14,2 proc. gedimų tarp jaunų automobilių ir net 19,7 proc. tarp šiek tiek vyresnių, rezultatai liūdni net palyginus su kai kuriais 10 metų senumo modeliais.
Ironiška, kad vienas moderniausių ir brangiausių rinkoje esančių automobilių savo patikimumu prilygsta, o kai kada net lenkia pigiausius „Dacia“ modelius.
Gedimų karaliai – dažniausiai „buitiniai“ modeliai
Tarp prasčiausiai įvertintų automobilių, ne tik elektromobiliai ar biudžetinės markės, bet ir populiarūs šeimos pasirinkimai. „Ford Mondeo“, „VW Sharan“ ar „BMW 5“ serijos modeliai pasirodė itin silpnai.
Tai rodo, kad net gana brangūs automobiliai su laiku reikalauja labai didelių investicijų, ypač jei jų eksploatacija intensyvi. Tuo tarpu Lietuvoje vidutinis automobilių amžius viršija 15 metų, bet tik 2,4 proc. jų neišlaiko techninės apžiūros. Ir tai beveik toks pat skaičius kaip geriausiai TÜV įvertinto modelio.
Skamba kaip pokštas? Deja, tai tik parodo, kad mūsų sistema toli gražu ne visada atspindi realų automobilių techninį stovį.
Pirk naudotą, bet atsakingai
TÜV 2025 ataskaita aiškiai parodo, kad senas nelygu geras. Kuo vyresnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jis bus brangus ne įsigyjant, o prižiūrint. Biudžetiniai modeliai žada pigumą, bet retai garantuoja patikimumą, o net „premium“ klasės vardai, tokie kaip „Tesla“ ar „BMW“, ne visada atitinka lūkesčius.
Jeigu planuoji pirkti naudotą automobilį – nepasikliauk tik išvaizda ar rida. Vertink realius patikimumo duomenis, peržvelk modelių statistiką ir nesivadovauk vien tuo, ką „visi perka“. Kartais saugiausias pasirinkimas, mažiau blizgantis, bet gerai prižiūrėtas automobilis su aiškia istorija.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti