Prisijunkite
Prisijunkite
Elektriniai automobiliai Europos keliuose tampa vis ryškesne alternatyva. Jie žada švaresnį orą, tylų eismą ir, dažnai, mažesnes eksploatacijos išlaidas. Tačiau viskas priklauso nuo to, kur juos „užpildai“. Įkrovimo kainos skirtingose šalyse taip skiriasi, kad vienur tai atrodo kaip dovana, o kitur kaip papildoma prabanga.
2025 metų pirmąjį ketvirtį elektrinių automobilių (BEV) pardavimai Europoje išaugo beveik 24 proc. Tokiose šalyse kaip Vokietija, Belgija ar Nyderlandai, elektromobilių pasirinkimas tapo akivaizdžiu prioritetu.
Skaičiuojama, kad eksploatuoti elektromobilį gali būti net iki 70 proc. pigiau nei benzininį ar dyzelinį. Tačiau čia slypi vienas bet. Įkrovimo namuose kaina gali skirtis kartais, priklausomai nuo to, kur gyvenate.
Kodėl įkrauti automobilį vienur brangu, kitur – beveik nemokamai?
Tam yra įvairios priežastys. Vienos šalys gamina elektrą iš atsinaujinančių šaltinių, kitos vis dar remiasi iškastiniu kuru. Vyriausybių mokesčių politika, subsidijos ar parama energetikai taip pat daro didelę įtaką galutinei kilovatvalandės kainai. Prie to prisideda ir infrastruktūra, politiniai santykiai, klimato tikslai bei elektros perdavimo tinklų kaštai.
Štai Vokietijoje įkrauti elektromobilį namuose gali kainuoti net apie 25,73 euro, o tai reikštų, kad 100 kilometrų kainuoja 7,06 euro. Po tam tikro elektromobilių pardavimų kritimo 2024 metais, šiais metais vokiečiai vėl aktyviau domisi elektra varomais automobiliais, galimai padeda ir nauji mokesčių lengvatų sprendimai.
Nedaug atsilieka ir Danija. Vidutinė pilnos įkrovos kaina siekia 24,56 euro (6,74 euro už 100 km). Airijoje – 24,14 euro (6,62 euro už 100 km), o Belgijoje bei Čekijoje taip pat viršijamos 21 euro ribos. Tokios kainos verčia susimąstyti, kiek iš tiesų kainuoja pasirinkimas važiuoti ekologiškiau.
Lietuvoje kilovatvalandės (kWh) kaina siekia 0,21 euro, o tai reiškia, kad pilnai įkrauti vidutinio dydžio elektromobilio bateriją (pagal standartinį 66 kWh talpos modelį) kainuoja apie 13,99 euro. Skaičiuojant sąnaudas pagal 100 kilometrų, Lietuva išsiskiria konkurencinga kaina – 3,84 euro už 100 km.
Kur elektromobilis dar ne tik švarus, bet ir pigus
Tuo metu Turkijoje įkrauti elektromobilį namuose kainuoja tik apie 4,05 euro – arba vos 1,11 euro už 100 km. Gerokai pigesnės kainos ir tokiose šalyse kaip Sakartvelas (apie 4,59 euro už pilną įkrovą) ar Kosovas (4,87 euro).
Bosnija ir Hercegovina (5,91 euro) bei Juodkalnija (6,55 euro) taip pat išsiskiria mažesnėmis kainomis – tai dažniausiai valstybės, kuriose elektromobilių populiarumas dar tik įgauna pagreitį.
Viešasis įkrovimas – kita istorija
Svarbu pabrėžti, kad čia kalbama apie įkrovimą namuose – dažniausiai tai pats pigiausias būdas. Naudojantis viešais greito įkrovimo tinklais, kaina gali išaugti net iki 60 proc. ir tai galioja kone visose Europos šalyse.
Be to, kiekvieno elektromobilio markė ir modelis turi skirtingą baterijos talpą, o tai tiesiogiai lemia ir sąnaudas.
Nors skirtumai tarp šalių kai kur siekia kelių kavos puodelių kainą ar net vakarienę dviem, elektriniai automobiliai vis tiek išlieka ekonomiškesniu pasirinkimu už tradicines transporto priemones.
Elektros kaina taps vis svarbesniu elektromobilio nuosavybės aspektu, ypač kai kalbama apie ilgalaikes išlaidas. Ir kol vyriausybės ieško būdų, kaip skatinti ekologišką transportą, vartotojai vis dar turi pasverti ne tik pirkimo kainą, bet ir tai, kiek vėliau kainuos kiekvienas įkrovimo ciklas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti