Prisijunkite
Prisijunkite
Nors per pastaruosius dešimtmečius dyzeliniai automobiliai atsidūrė po viešų diskusijų kryžkele, tūkstančiai vairuotojų jų dar neiškeitė ir vis dar nesiruošia to daryti.
Vieniems dyzelis siejasi su mažomis kuro sąnaudomis ir dideliu sukimo momentu, kitiems – su ištvermingumu, kai automobilis važiuoja tūkstančius kilometrų be rimtesnių gedimų. Tačiau po garsiojo „Dieselgate“ skandalo ir spartaus elektromobilių populiarėjimo, dyzelio era ėmė atrodyti kaip atgyvena.
Kai kalba pasisuka apie naudotų automobilių rinką, ypač Europoje, dyzeliniai varikliai dar turi stiprų balsą. Ir nors gamintojai vis rečiau siūlo šiuos modelius naujuose salonuose, jų gerbėjų netrūksta. Tai patvirtina ne tik automobilių pardavimo statistika, bet ir specialistų praktika, būtent techninės apžiūros stotys bei autoservisai tampa vietomis, kur išryškėja tikroji automobilių vertė.
Šį kartą savo nuomonę ir realią patirtį pasiūlė ne teoretikai, o Ispanijoje dirbantis mechanikas Pedro Bastida, kuris „Instagram“ tinkle paskelbė vaizdo įrašą apie savo šeimos automobilį su vienu patikimiausių dyzelinių variklių, kuriuo jam teko susidurti.
Japonų patikimumas vokiškame kėbule
Mechanikas iš ispanų techninių apžiūrų stoties atkreipė dėmesį į „Opel Astra“ modelį su 1.7 CDTI varikliu. Ir ne šiaip sau. Pasak jo, tai vienas iš tų variklių, kurie per dešimtmečius įrodė savo ilgaamžiškumą ir efektyvumą.
Šis konkretus variklis iš tiesų pagamintas „Isuzu“ – Japonijos gamintojo, garsėjančio savo patikima dyzeline technika. Pasak Bastidos, daugeliui „Opel“ automobilių klijuojama etiketė „vidutiniškai patikimi“ šio modelio atveju netinka. 1.7 CDTI motoras ne tik itin ekonomiškas – jis vartoja apie 5,5–7,5 litro dyzelino 100 kilometrų, bet ir pakankamai dinamiškas kasdienėms kelionėms.
Tai itin retas derinys – kai ekonomiškumas nereiškia bejėgiškumo.
270 000 kilometrų – be rimtų gedimų
Vaizdo įraše, kurį Bastida paviešino savo socialiniuose tinkluose, demonstruojamas „Opel Astra“, kurio odometras rodo per 270 tūkst. nuvažiuotų kilometrų. Ir, kaip pats mechanikas sako, nė karto nereikėjo rimto remonto – tik laiku keičiami tepalai ir filtrai.
Toks rezultatas prilygsta jackpotui naudotų automobilių rinkoje, kur dažnas pirkėjas net negali būti tikras dėl realios ridos ar variklio būklės.
Svarbu ir tai, kad šis automobilis priklausė Bastidos šeimai nuo pat pirmųjų kilometrų. Tai reiškia – jokios „tamsiosios istorijos“, o kiekvienas serviso vizitas žinomas nuo A iki Z. Ir būtent ši patirtis leidžia mechanikui tvirtai rekomenduoti šį modelį visiems, kurie nori pigiai ir ilgai važiuojančio automobilio.
Tinkama priežiūra svarbesnė už naujoves
Pasak Bastidos, paslaptis paprasta – ne technologijų kiekis, o reguliarumas. Net geriausias variklis, jei nebus prižiūrimas, ilgai netarnaus. Tačiau jei pasirinktas patikimas modelis ir atliekami būtini techninės priežiūros darbai, automobilis gali tarnauti ilgus metus.
Šiuo atveju – net ir virš 270 tūkst. kilometrų važinėta „Astra“ vis dar puikios formos. Mechanikas taip pat pabrėžia, kad šis konkretus 1.7 CDTI variklis yra santykinai paprastas, neturi itin sudėtingų elektroninių komponentų ar trapios aukšto slėgio degalų sistemos, kuri dažnai tampa silpnąja kitų dyzelinių variklių grandimi.
Tai dar viena priežastis, kodėl toks automobilis laikomas ilgaamžiu.
Ko galima pasimokyti?
Ši istorija tai ne tik pagyrimas konkrečiam modeliui, bet ir priminimas, kad „senas“ nereiškia „blogas“. Rinkdamiesi naudotą automobilį, daugelis vairuotojų vaikosi naujumo ar technologijų kiekio, tačiau dažnai tai nėra tas faktorius, kuris lemia automobilio sėkmę kasdienybėje.
Mechaniko Pedro Bastidos žinutė paprasta – jei norite automobilio, kuris važiuotų ilgai, nekeltų rūpesčių ir netuštintų kišenės degalinėje, verta paieškoti naudoto „Opel Astra“ su 1.7 CDTI varikliu.
Net jei jis pagamintas prieš keliolika metų, tai dar nereiškia, kad jis pasenęs, galbūt tai vienas iš paskutinių tikrai patikimų dyzelinių automobilių, kuriuos galima rasti už prieinamą kainą.
Dyzelinių variklių era gal ir artėja prie pabaigos, bet ji paliko keletą vertų herojų. Vienas jų yra „Opel Astra“ su „Isuzu“ 1.7 CDTI motoru. Patikrintas, paprastas, ištvermingas. O galbūt kaip tik tokių automobilių labiausiai trūks rytoj?
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti