Nešaldo net naujas kondicionierius? Šios dažnos klaidos gali pridaryti daugybę problemų net naujame automobilyje

Viktoras Baliulis , 2025-06-18, 14:55
0
Nešaldo net naujas kondicionierius? Šios dažnos klaidos gali pridaryti daugybę problemų net naujame automobilyje

Karšta vasaros diena, o iš automobilio grotelių pučia karštas oras? Veikiausiai daugelis yra susidūrę su situacija, kai klimato kontrolė ima veikti visai priešingai nei tikimasi. 

Nors dažniausiai įtariama šaldančios medžiagos trūkumas, iš tiesų problemų gali būti kur kas daugiau, nuo smulkių nesandarumų iki rimtų elektronikos sutrikimų ar mechaninių gedimų.

Automobilių oro kondicionavimo sistema veikia pagal šaldymo ciklo principą, kai tam tikras šaltnešis, dažniausiai freonas, juda uždaru kontūru, kintant jo slėgiui ir temperatūrai. 

Pagrindinis šios grandinės elementas – kompresorius, kuris suslegia šaltnešį ir sukuria aukšto bei žemo slėgio zonas. Aukšto slėgio zonoje freonas tampa skystu, o šiluma pašalinama per kondensatorių ir išpučiama ventiliatoriaus pagalba. 

Tuomet šaltnešis patenka į išsiplėtimo vožtuvą ir garintuvą, kur vėl tampa dujomis, tuo metu iš aplinkos „pasisavinama“ šiluma, o oras salone tampa maloniai vėsus.

Dažniausios priežastys, kodėl kondicionierius neveikia

Bene dažniausia priežastis – šaltnešio trūkumas. Tai gali įvykti dėl natūralaus medžiagos išgaravimo per mikro įtrūkimus ar net menkiausius nesandarumus. Tačiau jei sistema tuščia labai greitai, tikėtina, kad pažeista viena iš jungčių ar vamzdžių. 

Kuo mažesnis freono kiekis, tuo silpnesnis šaldymas. Kita dažna problema – kompresoriaus gedimas. Šis elementas dirba esant didelėms apkrovoms, todėl susidėvėjimas ar pažeidimai nėra retenybė. 

Jei kondicionierius nešaldo, nors freono lygis tinkamas, verta atkreipti dėmesį į bet kokius neįprastus garsus – jie gali rodyti kompresoriaus bėdas.

Elektronikos trikdžiai – ne mažiau svarbūs

Šiuolaikiniai automobiliai turi sudėtingas automatinio klimato valdymo sistemas, kurios naudoja dešimtis jutiklių. Temperatūros, slėgio ar drėgmės jutiklių gedimai gali išbalansuoti sistemą – ji tiesiog nesupras, kada įjungti šaldymą. 

Pavyzdžiui, jei sugedęs salono temperatūros jutiklis rodo klaidingą informaciją, sistema gali manyti, kad šaldyti nereikia.

Taip pat dažnai pasitaiko saugiklių ar relės problemos, jos gali tiesiog nutraukti elektros tiekimą į kompresorių ar ventiliatorius. Blogiausiu atveju – gedimas pačiame klimato valdymo bloke, kuris tiesiog „nesupranta“, ką reikia daryti.

Mechaniniai gedimai: nuo ventiliatorių iki garintuvų

Kondicionieriaus veiklai labai svarbūs ventiliatoriai, tiek prie kondensatoriaus, tiek salone. Jei jie sugedę, oras nebus šaldomas efektyviai, net jei sistema veikia. Taip pat dažna problema – užsikimšęs garintuvas arba salono filtras. 

Dulkės, žiedadulkės, net lapai gali užkimšti oro takus ir stipriai sumažinti oro srautą. Jeigu iš grotelių pučia vos juntamas srautas, tikėtina, kad filtras „užsikimšo“ ir neleidžia orui praeiti.

Dažnai pamirštamas, bet labai svarbus komponentas – sausintuvas. Jis šalina drėgmę iš šaltnešio. Jei jis perpildytas, gali atsirasti rūdys, užšalti šaltnešio vamzdeliai, o tai reiškia dar vieną grandį, kuri gali viską sustabdyti.

Kaip išvengti problemų?

Svarbiausias patarimas yra naudoti kondicionierių ištisus metus, net ir rudenį ar žiemą. Trumpam jį įjungus reguliariai, priverčiate sistemą „judėti“, taip išvengdami stovėjimo, guminių tarpinių džiūvimo ir mechaninių problemų. 

Taip pat verta reguliariai keisti salono filtrą ir bent kartą per dvejus metus atlikti profilaktinį patikrinimą, net jei viskas atrodo veikiančiai.

Net jei atrodo, kad problema nedidelė – geriau nesnausti. Ilgesnis delsimas gali kainuoti ne tik komfortą, bet ir rimtus remonto kaštus.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas