Pakeitimai keliuose, vairuotojų laukia baudos: automatiniai patikrinimai, kurie taps tikru galvos skausmu

Viktoras Baliulis , 2025-05-24, 10:55
0
Pakeitimai keliuose, vairuotojų laukia baudos: automatiniai patikrinimai, kurie taps tikru galvos skausmu

Vokietijoje ruošiamos reikšmingos naujovės kelių transporto priežiūros srityje. Šalies greitkelius administruojanti bendrovė „Autobahn GmbH“ patvirtino, kad jau artimiausiais metais šalyje bus įrengti naujo tipo sunkiasvorių transporto priemonių kontrolės punktai. 

Pirmajame etape tokios patikros stotelės atsiras mažiausiai 16 skirtingų vietų visoje Vokietijoje. Pagrindinis šių punktų tikslas – efektyviau identifikuoti perkrautus sunkvežimius, dar neįvažiuojančius į kontrolės stotį. 

Naudojant pažangias kintamos informacijos švieslentes, vairuotojai bus iš anksto informuojami apie būtinybę sustoti svėrimui. Tai padės ne tik sumažinti kamščius, bet ir padidins pačios kontrolės efektyvumą, nes bus tikrinami tik tie automobiliai, kurių svoris kelia įtarimų.

Oficialų transporto priemonės svorį patikrins Federalinės logistikos ir mobilumo tarnybos (BALM) inspektoriai. Jei patikrinimo metu bus nustatyta, kad transporto priemonė viršija leistinas normas, vairuotojas iš karto bus sustabdytas. 

Tokiais atvejais pradedama administracinė byla, o baigtis yra neišvengiama bauda vežėjui. Pirmasis tokio tipo atrankos punktas planuojamas 2026 metų pavasarį A4 greitkelyje, tarp Acheno ir Kelno, tiksliau, Rur-Scholle Süd automobilių stovėjimo aikštelėje, esančioje maždaug 30 kilometrų nuo Nyderlandų sienos. 

Kaip nurodo „40ton.net“, šios vietos pasirinkimas nėra atsitiktinis. Tai vienas pagrindinių maršrutų, kuriuo į šalį įvažiuoja tarptautinis krovininis transportas iš tokių uostų kaip Roterdamas ar Antverpenas.

Statistika rodo, kad šiuo keliu į Vokietiją dažnai atvyksta perkrauti sunkvežimiai, ypač tie, kurie veža konteinerius. Šios transporto priemonės dažnai viršija nustatytus svorio apribojimus, todėl kontrolės punktas šioje vietoje turėtų gerokai sumažinti pažeidimų skaičių.

Nors sistema iš pirmo žvilgsnio atrodo orientuota į drausminimą, svarbu suprasti, kad tikslas yra prevencija. Automatinė išankstinė atranka padės sumažinti eismo riziką, atsirandančią dėl perkrautų transporto priemonių, kurios ilgiau stabdo, labiau dėvi kelių dangą ir kelia didesnę avarijų tikimybę.

Ši technologija taip pat palengvins darbą vežėjams, kurie laikosi taisyklių, jie galės tikėtis greitesnio pravažiavimo, nes bus patikrinami tik tie, kurių svoris akivaizdžiai viršija normą arba kelia įtarimų. Be to, tokie patikros punktai padeda taupyti laiką, tiek pareigūnų, tiek vairuotojų, nes iš anksto filtruojami tik galimi pažeidėjai.

Planuojama, kad jei pirmieji kontrolės punktai pasiteisins, sistema bus išplėsta ir į kitus Vokietijos regionus, ypač į tuos, kur eismas yra intensyviausias. Sunkiojo transporto kontrolė tampa vienu iš prioritetų, siekiant užtikrinti ne tik infrastruktūros ilgaamžiškumą, bet ir eismo saugumą.

Toks požiūris į kelių priežiūrą Vokietijoje rodo vis didesnį dėmesį automatizavimui ir prevencijai. Ir nors vežėjų bendruomenėje kai kurie sprendimai gali sukelti nepasitenkinimą, ilgalaikėje perspektyvoje tai padės išvengti didelių baudų, nelaimių ir padarys kelių infrastruktūrą patikimesnę bei draugiškesnę visiems eismo dalyviams.

Ar patiko šis įrašas?
 
Temos: Eismas

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas