Prisijunkite
Prisijunkite
Žmonės, ketinantys ateityje parduoti savo automobilį, dažnai kreipia dėmesį į markę, ridos skaičių ar techninę būklę. Tačiau retas kuris susimąsto, jog didelę įtaką kainai gali turėti ir tai, kokia spalva padengtas automobilis.
Naujausi tyrimai rodo, kad net šis iš pažiūros kosmetinis elementas gali lemti iki 30 proc. skirtumą antrinėje rinkoje. Nors dažnai manoma, jog automobilio spalva tik estetikos reikalas, rinkos duomenys rodo priešingai.
Tai, kokios spalvos kėbulą pasirinksite, vėliau gali tapti priežastimi, kodėl jūsų transporto priemonė bus vertinama brangiau arba gerokai mažiau.
JAV veikiantis transporto skelbimų portalas išanalizavo daugiau nei 1,2 mln. trejų metų senumo automobilių kainų duomenų ir nustatė, kad dažniausiai pasirenkamos klasikinės spalvos – juoda, balta ir auksinė. Tačiau tai labiausiai nuvertina automobilį.
Atrodo saugu, neutralu, visiems tinka, bet būtent dėl to šių spalvų transporto priemonių rinkoje – apstu. Kuo didesnė pasiūla, tuo labiau krenta vertė. Paprasčiausia ekonomikos logika.
Pasak analizės, per trejus metus šių spalvų automobiliai praranda daugiau nei 15 tūkst. JAV dolerių savo vertės. Tai reikšmingas kritimas, galintis priversti suabejoti, ar verta rinktis būtent tai, kas laikoma standartiniu pasirinkimu.
Drąsios spalvos – rizika, kuri atsiperka
Priešingoje skalės pusėje – ryškūs, mažiau įprasti tonai. Geltona, oranžinė ar net žalia, tokie pasirinkimai, nors ir retesni, gali padėti išlaikyti vertę. Nors jų paklausa ne masinė, tokie automobiliai dažnai siejami su sportiškais, išskirtiniais modeliais, todėl pirkėjai yra pasirengę mokėti daugiau.
Tyrimas rodo, kad šių spalvų transporto priemonės per tą patį laikotarpį nuvertėja mažiau, vertės praradimas siekia nuo maždaug 9 900 iki 13 600 dolerių. Taigi, tie, kurie pasirenka netipinę spalvą, neretai išlošia antrinėje rinkoje.
Kodėl tai vyksta?
Viskas grįžta prie pagrindinių rinkos dėsnių – paklausos ir pasiūlos. Ryškių automobilių yra mažiau, todėl jie tampa labiau geidžiami. Tuo metu tradicinių spalvų modelių tiek daug, kad išsiskirti tampa sudėtinga.
Nors šviesus kėbulas atrodo saugus pasirinkimas, rinkoje jis dažnai paskęsta tarp šimtų panašių. Ryškesni atspalviai dažnai siejami su riboto leidimo modeliais ar sportinėmis versijomis, o tai prideda vertės net tuomet, kai automobilio amžius jau siekia trejus metus ar daugiau.
Tačiau svarba blėsta
Nors spalva vis dar daro įtaką, ekspertai sutaria, kad jos svarba palaipsniui mažėja. Šiuolaikinis pirkėjas vis labiau koncentruojasi į tai, kokia yra techninė būklė, kiek kilometrais išmatuotas automobilio gyvenimas ir kokia įranga slepiasi viduje.
Pirkėjams vis dažniau rūpi tokie elementai kaip šildomos sėdynės, saugos sistemos ar ekonomiškumas. Kitaip tariant, spalva gali padėti išsiskirti, bet ji nebėra vienas svarbiausių aspektų sprendžiant, kiek verta mokėti už automobilį.
Jeigu šiuo metu renkatės automobilį, o ateityje planuojate jį parduoti – verta apsvarstyti ne tik variklio tūrį ar ridos rodmenį, bet ir spalvą. Drąsesnis sprendimas šiandien gali tapti išmintingu finansiniu žingsniu rytoj.
O jeigu norisi išsiskirti ir išlaikyti didesnę vertę, galbūt metas pasukti ne link baltos ar juodos, o pasižvalgyti po ryškesnius atspalvius.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti