Prisijunkite
Prisijunkite
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ atsidūrė teisinio ginčo centre. Bendrovė apkaltinta tuo, kad galimai klastoja klientų automobilių odometrų duomenis.
Ieškinyje teigiama, jog tokiu būdu siekiama padidinti remonto paslaugų pajamas, išvengti garantinių įsipareigojimų ir priversti klientus greičiau pirkti garantijos pratęsimus.
Ieškinį pateikė Nyree Hintonas, kuris 2022 metų gruodį įsigijo 2020 metų „Tesla Model Y“ elektrinį automobilį su 59 172 kilometrų rida. Tai reiškė, kad jo automobiliui dar galiojo 80 467 kilometrų garantija.
N. Hintonas tvirtina, kad netrukus po įsigijimo per kelis mėnesius penkis kartus lankėsi „Tesla“ servisuose dėl pasikartojančių pakabos problemų. Pasak jo, po penktojo apsilankymo remonto dirbtuvėse, jis pastebėjo neįprastus rodmenis – automobilyje pradėjo kauptis daugiau nuvažiuotų kilometrų nei realiai važiuojama.
Jis nurodo, kad nuo 2022 metų gruodžio 14 iki 2023 metų vasario 6 dienos jo vidutinė dienos rida buvo 89,41 kilometro, tačiau vėliau – nuo 2023 metų kovo 26 iki birželio 28 dienos – tose pačiose kelionėse fiksuota jau vidutiniškai 116,74 kilometro.
Anot N. Hintono, anksčiau turėtos transporto priemonės per pusmetį nuvažiuodavo apie 9 793 kilometrus, o „Model Y“ – net 21 287 kilometrus, kas yra daugiau nei dvigubai.
Iki 2023 metų liepos odometras parodė, kad jis jau įveikė daugiau nei 80 467 kilometrų ribą, todėl garantija baigėsi. Vėliau paaiškėjo, kad „Tesla“ paskelbė atšaukimą dėl pakabos gedimų, kurie buvo aktualūs ir N. Hintonui.
Tačiau 2024 metų sausį, kai jis kreipėsi dėl naujo remonto, jam buvo pasakyta, jog darbai jau bus mokami, nes garantinis laikotarpis pasibaigęs. N. Hintonas atsisakė mokėti ir remontuoti automobilį.
Galiausiai, spalio mėnesį, pakaba visiškai atsiskyrė nuo transporto priemonės, ir automobilį teko vilkti į „Tesla“ atstovybę. Čia buvo nurodyta, kad remontas kainuos apie 10 tūkst. JAV dolerių. Tačiau, pasak atstovybės darbuotojų, jei N. Hintonas būtų kreipęsis 2024 metų sausį, jam būtų suteikta nemokama garantinė pagalba.
Ieškinyje N. Hintonas aiškina, kad JAV bendrovės automobiliuose atstumo skaičiavimui naudojami ne įprasti mechaniniai ar elektroniniai metodai, o prognozavimo algoritmai, energijos suvartojimo rodikliai bei vairuotojų elgesio daugikliai.
Tokia praktika, anot jo, leidžia manipuliuoti rodmenimis, todėl realus nuvažiuotas atstumas yra iškraipomas, o garantijos gali baigtis greičiau nei turėtų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti