„Xiaomi“ sprendimas įsiutino „SU7 Ultra“ elektromobilio pirkėjus, gamintojas ėmėsi veiksmų

Viktoras Baliulis , 2025-05-06, 16:35
0
„Xiaomi“ sprendimas įsiutino „SU7 Ultra“ elektromobilio pirkėjus, gamintojas ėmėsi veiksmų

Kinijos milžinė „Xiaomi“ yra puikiai žinoma dėl savo kuriamų išmaniųjų telefonų ar kitų smulkios elektronikos produktų, kurie yra populiarūs visame pasaulyje. Bendrovė dar ne taip seniai žengė ir į elektrinių automobilių rinką.

Bendrovė dar ne taip seniai pristatė „Xiaomi SU7 Ultra“ elektrinį sedaną, kuris dabar sulaukė programinės įrangos atnaujinimo. Pastarasis leis vairuotojams mėgautis automobilio galia, kuri buvo žadama dar pristatymo metu.

Skandalas kilo po to kai gamintojas žadėjo įspūdingus skaičius, bet kai kurie automobilio savininkai pastebėjo, kad jų „SU7 Ultra“ yra apribotas iki 900 arklio galių, nors realus šio modelio potencialas siekia kur kas daugiau. 

Tai sukėlė nusivylimą tarp pirkėjų, kurie tikėjosi gauti aukščiausios klasės našumą už sumokėtą kainą. Dar prieš išleidžiant „SU7 Ultra“ serijinį modelį, jo prototipas garsųjį Niurburgringo trasos ratą įveikė per 6 minutes ir 46,874 sekundės, o tai geresnis rezultatas nei „Rimac Nevera“, „Corvette ZR1“, „Viper ACR“ ar net „Porsche 918“. 

Tai leido Xiaomi pelnyti vietą tarp aukščiausio lygio superautomobilių, bent jau teoriškai.Pirkėjams sužinojus, kad jų 1500 arklio galių elektromobilis realiai išnaudoja vos apie 900, kilo audra – socialiniuose tinkluose pasipylė kritika. 

Vairuotojai neslėpė pasipiktinimo - kodėl mokėta už tai, kas nebuvo suteikta? „Xiaomi“ ilgai nedelsė ir oficialiai pripažino klaidą. 

„Dėkojame bendruomenei už aktyvų grįžtamąjį ryšį. Sieksime daugiau skaidrumo ateityje“, – paskelbė bendrovė. Programinis apribojimas buvo panaikintas, o „SU7 Ultra“ savininkai dabar gali pajusti tikrąjį šio monstro potencialą.

Ši situacija išryškina vis dažniau aptariamą problemą automobilių pasaulyje – perėjimą prie programinės įrangos valdomų transporto priemonių. Gamintojai ima siūlyti funkcijas ar net galios atnaujinimus per nuotolinius OTA (angl. over-the-air) atnaujinimus. 

Tačiau daliai vairuotojų automobilis vis dar pirmiausia – fizinis daiktas, o ne paslaugų platforma. Panašūs atvejai sukelia klientų priešiškumą. Daugelis jų priešinasi prenumeratomis, kai už paprastas funkcijas, pavyzdžiui, šildomas vairas ar papildoma galia, reikia mokėti papildomai. 

„Xiaomi SU7 Ultra“ istorija tampa vienu iš ryškiausių pavyzdžių, kaip jautriai klientai reaguoja į tokią praktiką. Net jei gamintojas turėjo tikslą komercializuoti papildomas funkcijas ar kontroliuoti resursus, vartotojų lūkesčiai liko tradiciški, jei sumokėjai už galingą mašiną, ji turi būti galinga nuo pirmos dienos, be papildomų užraktų ar sąlygų.

Gamintojai, kuriantys naujos kartos elektrines transporto priemones, turės vis dažniau spręsti tokio pobūdžio konfliktus tarp technologinės pažangos ir vartotojų pasitikėjimo. O „Xiaomi“ šį kartą pasirinko atsitraukti ir laimėjo, bent jau kol kas.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas