„Tesla Robotaxi“ skaičiai kelia klausimų: be vairuotojo dar nesaugu, o avarijos užklumpa ir su juo

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

„Tesla Robotaxi“ skaičiai kelia klausimų: be vairuotojo dar nesaugu, o avarijos užklumpa ir su juo

Automobiliai, kuriuos valdo ne žmogus, o programinė įranga, jau tampa kasdienybe. Tačiau kartu su šia technologine pažanga keičiasi ir tai, kaip vyriausybinės agentūros stebi avarijų duomenis.

Naujausia informacija apie „Tesla“ autonominius automobilius atskleidžia, kaip dažnai jų „Robotaxi“ paslauga susiduria su incidentais ir kaip šie rezultatai atrodo, palyginti su konkurentais. 

Iki šiol „Tesla“ daugiausia teikė ataskaitas apie įvykius, susijusius su jos pagrindine vairavimo pagalbos sistema, kuri laikoma antrojo automatizacijos lygio technologija. Tai reiškia, kad vairuotojas vis dar turi nuolat stebėti situaciją ir būti pasiruošęs perimti valdymą. 

Tačiau situacija pasikeitė, kai bendrovė pradėjo „Robotaxi“ pilotinį projektą Ostine, Teksase, perkeldama žmogų iš vairuotojo vietos į keleivio vietą. Dėl šio pakeitimo sistema tapo priskiriama aukštesniam automatizacijos lygiui, todėl „Tesla“ privalėjo teikti naujo tipo pranešimus JAV kelių saugumo agentūrai (NHTSA). Tai pirmas kartas, kai galima pažvelgti į realius šios paslaugos saugumo rezultatus.

Keturi incidentai per kelis mėnesius

Nuo birželio pabaigos, kai „Tesla Robotaxi“ pradėjo ribotą veiklą Ostine, automobiliai nuvažiavo 402 tūkst. kilometrų. Per šį laiką užfiksuoti keturi avarijos atvejai, apie kuriuos bendrovė pranešė reguliuotojams. Trys įvykiai nutiko liepą, tai pirmą veiklos mėnesį, o ketvirtasis buvo įtrauktas į rugsėjo ataskaitą. 

Tai reiškia, kad vidutiniškai vienas incidentas įvyksta kas 100 tūkst. kilometrų. Visuose šiuose bandymuose automobilyje sėdėjo žmogus-saugos prižiūrėtojas, pasiruošęs bet kurią akimirką sustabdyti automobilį naudodamas vadinamąjį „avarinį jungiklį“.

Naujausias incidentas rugsėjį įvyko stovėjimo aikštelėje, kai „Robotaxi“ atsitrenkė į statinį objektą, pavyzdžiui, stulpą ar atitvarą. Šįkart nukentėjo tik turtas, tačiau bendrovė neatskleidė papildomų aplinkybių, todėl nepriklausomi ekspertai negali įvertinti tikrosios rizikos.

Palyginimas su „Waymo“, tai didelis skirtumas

Kad būtų aiškiau, verta pažvelgti į konkurentą „Waymo“, kuris jau daugelį metų eksploatuoja visiškai autonominius automobilius be žmogaus kabinoje. Ši įmonė yra nuvažiavusi daugiau kaip 125 mln. kilometrų visiškai be vairuotojo ir pranešė apie 1 267 incidentus.

Palyginus šiuos duomenis, paaiškėja, kad „Waymo“ automobiliai patiria vieną avariją maždaug kas 158 tūkst. kilometrų, tai gerokai retesni įvykiai nei „Tesla Robotaxi“, kurių vidurkis yra maždaug vienas incidentas kas 100 tūkst. kilometrų. Svarbiausia, kad „Waymo“ tai pasiekia be jokio žmogaus įsikišimo, o „Tesla“ kiekviename automobilyje vis dar turi priežiūros specialistą.

Trūksta skaidrumo ir atsakymų

Didžiausi klausimai kyla dėl to, kiek galimų susidūrimų iš tiesų pavyko išvengti tik dėl žmogaus įsikišimo. „Tesla“ kol kas nepateikė jokių duomenų, kiek kartų operatoriai turėjo paspausti stabdymo mygtuką ar perimti valdymą, kad išvengtų nelaimės. Todėl visuomenė ir ekspertai priklauso tik nuo tų skurdžių ataskaitų, kurias įmonė pati nusprendžia paviešinti.

Kol kas „Tesla Robotaxi“ projektas dar tik bandomas, tačiau jau dabar kelia diskusijų apie saugumą, patikimumą ir atsakomybę. Jei „Robotaxi“ su žmogumi šalia patiria incidentų dažniau nei „Waymo“ be žmogaus, kyla klausimas, ar „Tesla“ išties pasirengusi žengti į visiškai autonominio vairavimo erą.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas