Mažiausiai degalų naudojantys automobiliai: šie modeliai nustebino ekspertus, tikra vairuotojų svajonė

Paskelbė Rūta
Paskelbta

Mažiausiai degalų naudojantys automobiliai: šie modeliai nustebino ekspertus, tikra vairuotojų svajonė
Vairuotojų apklausa atskleidė, kurie naudoti automobiliai ryja mažiausiai degalų

Automobilių pirkėjai jau seniai įtaria, kad gamintojų kataloguose pateikiami degalų sąnaudų skaičiai turi mažai bendro su kasdienybe. Miesto kamščiai, trumpi maršrutai, šaltos žiemos, sunkesnė koja ant akseleratoriaus – visa tai greitai sugriauna gražius laboratorinius pažadus.

Tačiau kiek iš tiesų galima sutaupyti, jei renkamasi ne pagal brošiūrą, o pagal realią vairuotojų patirtį? Švedai nusprendė tai patikrinti paprastai ir be marketingo triukų – paklausė pačių vairuotojų.

Katalogai meluoja, o vairuotojai – ne

Prieš dešimtmetį jau buvo akivaizdu, kad oficialios degalų sąnaudos dažnai tėra optimistinės prognozės. Ne tik galia ar dinamika, bet ir degalų apetitas realiomis sąlygomis dažnai skiriasi kardinaliai. Todėl Švedijoje buvo pasirinktas kitas kelias – vietoje laboratorijų duomenų surinkti realius įspūdžius iš žmonių, kurie automobiliais važinėja kasdien.

Automobilių žurnalas „Vi Bilägare“ atliko „AutoIndex“ tyrimą, kuriame dalyvavo naudotų automobilių savininkai. Tyrime buvo vertinami automobiliai, eksploatuoti 2013–2024 metais. Vairuotojai savo transporto priemones vertino balais nuo 1 iki 1000, kur 1000 reiškė maksimalų pasitenkinimą. Į svarbiausius kriterijus pateko ir degalų ar energijos sąnaudos – tai, kas labiausiai jaučiama kas mėnesį piniginėje.

Svarbu tai, kad tyrimas neapsiribojo vien benzininiais ar dyzeliniais varikliais. Į sąrašą pateko ir elektromobiliai, todėl bendras vaizdas tapo dar įdomesnis ir kai kam – netikėtas.

Ekonomiškiausios markės: netikėtas posūkis

Sudarius ekonomiškiausių markių reitingą, pirmoji vieta daug kam nebus staigmena, bet antroji pusė sąrašo tikrai nustebino. Pagal realius vairuotojų vertinimus, ekonomiškiausia markė tapo „Tesla“, surinkusi vidutiniškai 928 balus. Tai rodo ne tik mažas energijos sąnaudas, bet ir bendrą pasitenkinimą eksploatacija.

Antroje vietoje – „Toyota“ su 871 balu, trečioje – „Honda“ (850 balų). Elektrinis lyderis ir du japoniški gamintojai atrodo logiškai, nes jau daugelį metų garsėja efektyviais sprendimais ir patikimumu.

Tačiau didžiausia intriga prasideda toliau. Ketvirtoje vietoje atsidūrė „Mercedes“ (837 balai), o penktoje – BMW (835 balai). Tai markės, kurios dažniau siejamos su komfortu, galia ir prestižu, o ne su važiavimu „už centus“. Vis dėlto realūs duomenys rodo, kad net ir premium klasės automobiliai gali būti ekonomiški kasdienėje eksploatacijoje, ypač kalbant apie naujesnius modelius ir efektyvesnius variklius.

Ekonomiškiausi modeliai: ne tik maži miesto automobiliai

Dar įdomesnė tapo konkrečių modelių dešimtuko analizė. Švedų sudarytas sąrašas paneigia mitą, kad taupus automobilis privalo būti mažas, silpnas ir skirtas tik miestui.

Ekonomiškiausių modelių dešimtukas pagal realius vairuotojų vertinimus atrodo taip:

Pirmoje vietoje – „Tesla Model 3“, surinkęs net 949 balus. Antroje – „Tesla Model Y“ (917 balų). Tai rodo, kad net didesnis elektrinis SUV gali būti itin pigus eksploatuoti.

Trečią vietą užėmė „Toyota Yaris Cross“ (905 balai), ketvirtą – „Honda Jazz“ (897 balai). Čia jau matome logiškus, kompaktiškus ir efektyvius modelius.

Tačiau penktoje vietoje netikėtai atsiranda „Mercedes E-Class“ su 894 balais. Tai D–E segmento sedanas, kurio ekonomiškumo daugelis pirkėjų net nesvarstytų kaip pagrindinio argumento. Toliau seka „Mercedes C-Class“ (879 balai), „Toyota C-HR“ (877 balai), BMW 5 serija (874 balai), „Toyota RAV4“ (871 balas) ir „Toyota Corolla Cross“ (866 balai).

Šis sąrašas aiškiai parodo, kad realiomis sąlygomis ekonomiškumas nebėra vien tik mažų B segmento hečbekų privilegija.

SUV ir premium – nauja taupumo realybė

Ypač įdomu tai, kad net pusė ekonomiškiausių modelių sąrašo yra SUV tipo automobiliai. Tai dar vienas mitų griovimas, nes ilgą laiką SUV buvo laikomi degalus ryjančiais šeimos „monstrais“. Modernios hibridinės ir elektrinės technologijos šį vaizdą keičia iš esmės.

Taip pat akivaizdu, kad premium segmentas nebėra sinonimas didelėms išlaidoms degalams. „Mercedes“ ir BMW patekimas į ekonomiškiausių modelių ir markių sąrašus rodo, jog naujesni varikliai, geresnė aerodinamika ir efektyvios pavaros leidžia derinti komfortą su racionaliomis sąnaudomis.

Kodėl realūs duomenys svarbesni už reklamą?

Šis tyrimas dar kartą patvirtina paprastą tiesą: tikrieji automobilio kaštai paaiškėja ne salone, o po kelių mėnesių ar metų vairavimo. Katalogai dažnai rodo idealią situaciją, kuri realybėje pasitaiko retai. Tuo tarpu vairuotojų patirtis atskleidžia, kiek automobilis kainuoja kasdien – degalinėje ar įkrovimo stotelėje.

Ypač naudotų automobilių pirkėjams tokie duomenys yra aukso vertės. Jie leidžia rinktis ne pagal mitus ar stereotipus, o pagal realų naudojimą. Ir kartais tai reiškia, kad ekonomiškiausias pasirinkimas gali būti ne mažas miesto automobilis, o solidus sedanas ar šeimos SUV.

Išvada paprasta: skaičiuok ne arklio galias, o centus

Švedų „AutoIndex“ tyrimas aiškiai parodė, kad ekonomiškumas šiandien turi daug veidų. Elektriniai modeliai dominuoja, bet jų draugijoje puikiai laikosi ir hibridiniai, ir net premium klasės automobiliai. Svarbiausia – ne aklai tikėti katalogais, o remtis realia patirtimi.

Jei tikslas – važiuoti pigiai, sprendimas slypi ne vien variklio dydyje ar kėbulo segmente. Kartais net didelis, prestižinis automobilis gali kainuoti mažiau nei kuklus, bet pasenęs modelis. O tai jau rimta priežastis pergalvoti, ką iš tiesų reiškia „taupus automobilis“.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rūta


Žurnalistė

Tyrinėju automobilių pasaulį, mokslo atradimus ir technologijų raidą, siekdama sudėtingas temas paversti suprantamomis ir įtraukiančiomis istorijomis. Mano tikslas – aiškiai ir tiksliai perteikti tai, kas formuoja mūsų ateitį kelyje, laboratorijose ir skaitmeninėje erdvėje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas