„Nvidia“ ir „Qualcomm“ sulaukė konkurencijos: „Momenta“ pristatė savo autonominio vairavimo lustą

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Nvidia“ ir „Qualcomm“ sulaukė konkurencijos: „Momenta“ pristatė savo autonominio vairavimo lustą

Autonominio vairavimo technologijų rinkoje iki šiol dominavo tik kelios žinomos kompanijos. Pažangiausiose transporto priemonėse, po jų saugumo sistemų „gaubtu“, dažniausiai slypi tokių gigantų kaip „NVIDIA“ ar „Qualcomm“ sukurti lustai. 

Tačiau dabar į šią konkurencinę areną žengia naujas žaidėjas, tai autonominio vairavimo technologijų įmonė „Momenta“. Ji oficialiai pristatė savo pirmąjį savarankiškai sukurtą kompiuterinį lustą, kuris jau bandomas realiuose automobiliuose. Iki šiol „Momenta“ buvo žinoma kaip programinės įrangos kūrėja, tačiau dabar ji pereina prie „pilno paketo“ strategijos, tai siūlys tiek programinę įrangą, tiek aparatinę įrangą automobilių gamintojams. 

Toks sprendimas leis geriau integruoti sistemas, optimizuoti jų veikimą ir kontroliuoti išlaidas. Tokia kryptis prilygina „Momenta“ tokiems konkurentams kaip „Horizon Robotics“, kuri taip pat siūlo suderintą programinės ir aparatinės įrangos sprendimą šiuolaikiniams elektriniams automobiliams.

Naujasis „Momenta“ lustas kurtas taip, kad galėtų tiesiogiai varžytis su „NVIDIA Orin-X“ ir „Qualcomm 8650“, tai galingiausiais procesoriais, naudojamais pažangiose vairuotojo pagalbos sistemose daugelyje modernių elektromobilių.

Įdomu tai, kad, anot šaltinių, šio lusto aparatinės jungtys labai panašios į „Qualcomm 8650“ sprendimą. Tai reiškia, kad automobilių gamintojai galėtų jį įdiegti be didelių savo elektroninių valdymo plokščių pertvarkymų, taip sutrumpindami ir supaprastindami jo diegimo procesą.

„Momenta“ siekia ne tik našumo, bet ir itin patrauklios kainos. Įmonė planuoja pasiūlyti visą miesto autonominio vairavimo sprendimą už maždaug 5000 juanių, tai yra apie 598 eurus. Jei šis tikslas būtų pasiektas, tokios technologijos galėtų tapti prieinamos ne tik prabangiems, bet ir vidutinės ar žemesnės kainos elektromobiliams. 

Tai reikštų didesnį pažangių saugumo ir vairavimo pagalbos sistemų prieinamumą platesniam vairuotojų ratui. Vis dėlto tokį kainos lygį pasiekti bus sudėtinga, tačiau jau pati ambicija sulaukia didelio dėmesio rinkoje.

Plėtra užsienio rinkose

Kol lustas vis dar bandomas, „Momenta“ aktyviai plečia savo veiklą tarptautiniu mastu. Įmonė bendradarbiauja su elektromobilių gamintoju „IM Motors“, kad jos technologijos pasiektų Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Tailando ir Australijos rinkas. 

Pranešama, kad projektas Vokietijai artėja prie gamybos pradžios etapo, tad netrukus europietiškuose keliuose galėtų pasirodyti automobiliai su „Momenta“ sistemomis.

Įmonė taip pat bendradarbiauja su „Uber“ testuodama robotaksi paslaugas Miunchene. Šis projektas suteikia galimybę surinkti vertingus realaus eismo duomenis, kurie būtini tobulinant autonominio vairavimo algoritmus.

Niša, kurioje „Momenta“ gali įsitvirtinti

Pramonės ekspertai pastebi, kad automobilių gamintojai, norintys pardavinėti pažangiomis autonominio vairavimo funkcijomis aprūpintus elektromobilius užsienyje, neturi daug technologijų partnerių pasirinkimo. 

Tokios įmonės kaip „Bosch“ pasižymi patirtimi ir gebėjimu užtikrinti atitikimą reguliavimo reikalavimams, tačiau jų pažangiausi sprendimai rinką pasiekia lėčiau. Tai sudaro palankias sąlygas lankstesnėms, sparčiai besiplečiančioms bendrovėms, tokioms kaip „Momenta“.

Būtent ši strateginė padėtis leido „Momenta“ užsitikrinti automobilių gamintojų užsakymų, skirtų kai kuriems užsienio projektams, kurių vertė viršija 100 mln. juanių, tai yra apie 12 mln. eurų. Įmonės gebėjimas pasiūlyti patrauklų kainos, našumo ir pritaikomumo derinį gali tapti raktu į sėkmę itin konkurencingoje autonominio vairavimo rinkoje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas