Pardavėjas šypsosi, o jūs prarandate tūkstančius: viena detalė išduoda nusidėvėjusį elektromobilį

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

Pardavėjas šypsosi, o jūs prarandate tūkstančius: viena detalė išduoda nusidėvėjusį elektromobilį

Elektromobilių populiarumas kasmet auga, o naudotų modelių pasirinkimas tampa vis įvairesnis. Tačiau perkant naudotą elektromobilį, daugeliui iškyla klausimas: kaip patikrinti jo baterijos būklę? Juk ši dalis yra ne tik brangiausia visame automobilyje, bet ir lemia, kiek ilgai bei patikimai jis tarnaus.

Dažnai pirkėjai pasitiki tik odometro rodmenimis ar vizualine transporto priemonės būkle, bet pamiršta vieną svarbiausių komponentų – traukos bateriją. Net jei automobilis atrodo puikiai, nusidėvėjusi baterija gali reikšti, kad po metų teks investuoti į labai brangų remontą ar net visišką jos keitimą.

Kaip tik todėl automobilių ekspertai primygtinai rekomenduoja skirti daugiau dėmesio šiam klausimui ir nepasikliauti vien pardavėjo žodžiais. Yra paprastas būdas, padedantis įvertinti baterijos sveikatą be būtinybės važiuoti į servisą.

Baterija – brangiausia ir jautriausia elektromobilio dalis

Traukos baterija – tai elektromobilio širdis. Nuo jos būklės priklauso ne tik automobilio rida vienu įkrovimu, bet ir visos sistemos efektyvumas. Kaip sako elektromobilių ekspertas, didžiausias pavojus perkant naudotą elektromobilį – nežinomybė apie tai, kiek dar gyvybės liko baterijoje.

Pasak eksperto, didžiausią pavojų kelia seni modeliai, neturintys aktyvaus aušinimo. Tokie akumuliatoriai dažniau susiduria su perkaitimu, dėl kurio gerokai greičiau prarandama talpa. 

Taip pat verta įvertinti elektromobilio kilmės šalį: modeliai iš Europos dažnai turi skaidresnę istoriją, o iš JAV ar Kinijos – daugiau nežinomųjų, įskaitant krovimo standartus ir garantinius įsipareigojimus.

Paprastas triukas baterijai įvertinti be serviso

Idealiausias būdas patikrinti bateriją – prijungti automobilį prie OBD adapterio ir peržiūrėti vadinamąjį SOH rodiklį (State of Health). Tai baterijos sveikatos indeksas, rodantis, kiek procentų pradinės talpos liko.

Vis dėlto, jei tokios galimybės nėra, galima pasinaudoti paprastu, bet veiksmingu metodu – atlikti bandomąjį važiavimą. Pilnai įkraukite akumuliatorių ir važiuokite tol, kol liks apie 10 procentų įkrovos. Stebėkite, kiek kilometrų realiai pavyksta nuvažiuoti. Jei deklaruojamas nuotolis skiriasi nuo faktinio per daug, tai gali rodyti reikšmingą baterijos degradaciją.

Kai kurie servisai siūlo specializuotą paslaugą – realaus baterijos pajėgumo patikrinimą su profesionalia įranga. Tai nėra brangu, bet labai naudinga norint išvengti nemalonių siurprizų ateityje.

Kaip greitai sensta elektromobilio baterijos

Nors daugelis baiminasi greito baterijos senėjimo, pasak eksperto, šiuolaikiniai akumuliatoriai per metus praranda vos 1-2 proc. talpos. Tai, žinoma, jei laikomasi rekomenduojamos eksploatacijos: neperkraunama iki 100 proc. kiekvieną kartą ir neleidžiama visiškai išsikrauti.

Šaltis gali laikinai sumažinti baterijos našumą, bet kai ji sušyla, efektyvumas grįžta. Todėl įprastomis sąlygomis baterija gali tarnauti net 8-10 metų be rimtų problemų. Be to, pasibaigus jos eksploatavimo laikui elektromobilyje, ji dar gali būti naudojama kaip stacionarus energijos šaltinis, pavyzdžiui, saulės jėgainėms.

Kiek laiko tarnauja naudotas elektromobilis

Vidutiniškai elektromobiliai gali tarnauti 10-15 metų be didesnių remonto darbų, priklausomai nuo modelio ir priežiūros. Tačiau, kaip pažymi ekspertas, baterijos tarnavimo laikas dažnai būna šiek tiek trumpesnis nei paties automobilio.

Verta žinoti, kad net palyginti jauno elektromobilio akumuliatoriaus būklė gali būti prasta, jei buvo dažnai naudojamos greitojo įkrovimo stotelės ar jei jis nuolat važinėjo esant aukštai temperatūrai.

Pirkėjų dažniausios klaidos perkant elektromobilį

Pagrindinės pirkėjų klaidos: baterijos patikrinimo ignoravimas, nepatikimų šaltinių pasirinkimas, informacijos apie automobilio eksploataciją trūkumas, tikėjimas, kad mažas ridos skaičius – visada geras ženklas.

Pirkėjas turėtų įvertinti ne tik ridos rodmenis, bet ir baterijos naudojimo pobūdį: ar buvo dažnai naudojamos greito įkrovimo stotelės, ar transporto priemonė stovėjo ilgą laiką be krovimo, ar buvo laikoma labai šaltose ar karštose vietose.

Viena svarbi taisyklė

Perkant naudotą elektromobilį, svarbiausia taisyklė – visada patikrinkite bateriją. Jei yra galimybė, pasinaudokite profesionalia diagnostika. Jei ne – atlikite realų važiavimo testą ir pasitikėkite tik skaidriai pateikta informacija.

Galiausiai, net jei automobilis atrodo puikiai, prisiminkite, kad jo vertė ir naudingumas tiesiogiai priklauso nuo to, kiek dar gyvybės liko baterijoje. Atsakingas pasirinkimas šiandien gali reikšti tūkstančių eurų sutaupymą ateityje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas