Prisijunkite
Prisijunkite
Šiandien kondicionierius automobilyje yra kone savaime suprantamas dalykas. Daugelis vairuotojų tiesiog neįsivaizduoja, kaip būtų įmanoma važinėti be jo, ypač karštomis dienomis.
Visgi ne visi automobiliai juo aprūpinti, o ir ne kiekvienas vairuotojas nori jį naudoti. Kai kurie vengia kondicionieriaus dėl padidėjusių degalų sąnaudų, kiti – dėl sveikatos. Klausimas paprastas - kaip efektyviai atvėsinti įkaitusį saloną be oro kondicionieriaus?
Tarp vairuotojų gyvuoja posakis, kad „taksistai žino geriausią triuką“. Ir ne be reikalo. Anksčiau, kai kondicionierių automobiliuose nebuvo, taksistai dienų dienas praleisdavo įkaitusiose mašinose ir turėjo sugalvoti būdų, kaip nesušusti nuo karščio.
Net tada, kai kondicionieriai tapo įprastu reiškiniu, daugelis jų nenaudojo – taip taupė degalus.
Ką daryti, kai automobilis įkaista tarsi šiltnamis?
Perkaitęs salonas yra problema, su kuria susiduria kone kiekvienas. Karštą dieną į vidų net baisu įlipti: vairas degina rankas, sėdynės – nugarą, o pats oras tvankus ir troškus. Norint to išvengti, pirmiausia reikia pasirinkti tinkamą stovėjimo vietą.
Parkuokite pavėsyje, o jei nėra galimybės, tuomet bent jau naudokite specialią priekinio stiklo uždangą, atspindinčią saulės spindulius.
Jeigu automobilio viduje jau spėjo kauptis karštis, plačiai atidarykite visus langus ir palikite juos pravirus kelioms minutėms. Taip karštas oras išeis lauk, o salono temperatūra kris bent keliolika laipsnių.
Kaip palaikyti vėsą važiuojant be kondicionieriaus?
Jeigu važinėjate mieste ir greitis nedidelis, atverti langai gali būti visai veiksmingas sprendimas. Vėjas cirkuliuoja per saloną ir sukuria lengvą vėsos pojūtį. Net automobiliuose su kondicionieriumi toks būdas gali būti alternatyva, ypač kai nereikia ypatingai vėsinti.
Jeigu visgi norite įjungti kondicionierių, pirmiausia pravėdinkite saloną su atvirais langais – tik tada jį įjunkite. Taip sutaupysite degalų ir padėsite sistemai greičiau pasiekti nustatytą temperatūrą.
Vėdinti ar kondicionuoti? Priklauso nuo situacijos
Kondicionierius yra kur kas efektyvesnis važiuojant užmiestyje ar magistralėje. Tuo tarpu važiuojant didesniu greičiu su atvirais langais, ne tik didėja salono triukšmas ir keliaujančių diskomfortas, bet ir padidėja oro pasipriešinimas, o tai tiesiogiai veikia degalų sąnaudas.
Tad jei važiuojate greitai – langus geriau uždaryti, o jei temperatūra leidžia naudokitės vien tik ventiliatoriumi.
Kaip naudoti kondicionierių, kad būtų ir vėsu, ir sveika?
Nusprendėte naudotis kondicionieriumi – puiku. Tačiau nedarykite vienos dažnos klaidos: neverskite jo veikti pačia stipriausia galia nustatydami temperatūrą iki minimumo.
Jei automobilis turi automatinį režimą – tiesiog pasirinkite patogią temperatūrą, dažniausiai apie 20–21 laipsnį, ir leiskite sistemai veikti savo tempu.
Per didelis temperatūrų skirtumas tarp lauko ir salono gali tapti peršalimo ar net šilumos smūgio priežastimi. Išlipus iš šaldytuvo primenančio automobilio į 30 laipsnių karštį, tuomet organizmas patiria stresą. Todėl svarbu ne tik vėsintis, bet ir daryti tai atsakingai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti