Šios klaidos gali pražudyti jūsų automobilio variklį ir tai kasdien daro daugelis šalies vairuotojų

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Šios klaidos gali pražudyti jūsų automobilio variklį ir tai kasdien daro daugelis šalies vairuotojų

Variklis – tai automobilio širdis. Nuo jo būklės priklauso ne tik transporto priemonės ilgaamžiškumas, bet ir vairavimo saugumas bei išlaidos ateityje. Deja, net ir sąžiningi vairuotojai neretai nesąmoningai daro klaidų, kurios ilgainiui kenkia varikliui. Dar blogiau, kai remiamasi mitais, kurie su realybe turi mažai bendro.

Reguliari priežiūra, tinkamas vairavimo stilius ir atsargus požiūris į techninius patarimus – visa tai padeda varikliui tarnauti ilgiau. Tačiau ar tikrai žinote, kas išties naudinga, o kas – tik mitas, kartojamas iš lūpų į lūpas?

Aptarsime dažniausias vairuotojų daromas klaidas, kurios trumpina variklio gyvavimo laiką, bei paneigsime gajus mitus, galinčius jums kainuoti brangiai.

Variklio šildymas žiemą: būtinybė ar pasenusi praktika?

Nemažai vairuotojų, ypač šaltuoju metų laiku, vis dar tiki mitu, kad prieš važiuojant būtina bent kelias minutes šildyti variklį stovint vietoje. Tokia praktika buvo aktuali senesnėms transporto priemonėms, tačiau šiuolaikiniai varikliai yra sukurti taip, kad greičiausiai įšyla judėjimo metu. 

Svarbiausia pirmąsias kelio minutes vairuoti švelniai, neviršyti apsukų ir leisti sistemai pasiekti darbinę temperatūrą palaipsniui. Be to, ilgai veikiantis šaltas variklis vietoje ne tik be reikalo degina degalus, bet ir kelia papildomą žalą, ypač jei tepalas dar nespėjo tolygiai pasiskirstyti. 

Tokiu atveju didėja vidinis dalių nusidėvėjimas. Tad vietoj to, kad švaistytumėte laiką ir kurą, geriau tiesiog ramiai pradėkite važiuoti vos užvedę automobilį – taip užtikrinsite efektyvų ir saugų šildymą.

Alyvos keitimas: kada iš tikrųjų reikia?

Plačiai paplitęs įsitikinimas, kad alyvą būtina keisti kas 10 tūkst. kilometrų, gali būti klaidinantis. Skirtingi varikliai ir alyvos tipai turi labai skirtingus keitimo intervalus, kuriuos nurodo gamintojas. 

Kai kuriais atvejais galima važiuoti ir 15-20 tūkst. kilometrų be problemų, o kai kur – alyvą tenka keisti dažniau, ypač jei automobilis eksploatuojamas intensyviai miesto sąlygomis.

Taip pat svarbu atsižvelgti į tai, kokio tipo alyvą naudojate – sintetinę, pusiau sintetinę ar mineralinę. Sintetinė alyva paprastai tarnauja ilgiau, tačiau svarbiausia – jos kokybė ir automobilio eksploatacijos sąlygos. 

Vairuojant trumpais atstumais, dažnai užvedant ir gesinant variklį, alyva sensta greičiau. Todėl patikimiausias būdas – vadovautis gamintojo rekomendacijomis, o ne aklai laikytis senų taisyklių.

Važiavimas „ant garų“ – ne tik apie degalus

Važinėjimas su vos keliais likusiais litrais degalų bake gali atrodyti kaip nekaltas įprotis, tačiau ilgainiui tai kenkia degalų tiekimo sistemai. Kuo mažiau kuro lieka, tuo didesnė rizika, kad į siurblį pateks ne tik oras, bet ir nuosėdos, susikaupusios bako dugne. 

Tai gali užkimšti degalų filtrą, sukelti sistemos sutrikimus ar net pažeisti purkštukus. Ypač didelė rizika atsiranda šaltuoju metų laiku, kai drėgmė bake gali kondensuotis ir prisidėti prie nuosėdų susidarymo. 

Dėl šios priežasties rekomenduojama nevažinėti, kai bake likę mažiau nei ketvirtis degalų. Tokiu būdu ne tik apsaugosite variklio sistemas, bet ir būsite saugesni kelyje – juk niekas nenori sustoti dėl to, kad tiesiog pritrūko kuro netikėtoje vietoje.

Turbo variklių priežiūra – ignoruojama svarbi detalė

Turbo varikliai yra itin jautrūs tinkamai priežiūrai, tačiau daugelis vairuotojų vis dar daro klaidą – iškart išjungia variklį po intensyvios kelionės. Tai gali pakenkti turbinos komponentams, nes alyva, cirkuliuojanti aukštoje temperatūroje, dėl staigaus aušinimo gali „sukepinti“ guolius ar suformuoti nuosėdas. 

Tokie pažeidimai ilgainiui lemia brangų remontą. Kad to išvengtumėte, po aktyvaus važiavimo leiskite varikliui dar 30-60 sekundžių padirbėti tuščiąja eiga. 

Per tą laiką turbina atvėsta palaipsniui, o alyva paskirstoma tolygiai. Šis paprastas įprotis padeda prailginti turbinos tarnavimo laiką ir užkirsti kelią gedimams, kurių galėjote visiškai išvengti.

Gajus mitas: kuo daugiau priedų – tuo geriau

Degalų ar alyvos priedai žada stebuklus – nuo mažesnių sąnaudų iki variklio atnaujinimo. Tačiau realybėje, jei naudojate kokybišką kurą ir alyvą, šie papildai dažniausiai neduoda jokios naudos. 

Netgi atvirkščiai – kai kurie jų gali pakenkti, ypač jei jie nesuderinami su konkretaus variklio technologija. Geriausia investicija į variklio ilgaamžiškumą – ne cheminiai priedai, o reguliarūs priežiūros darbai: alyvos keitimas, tinkamai parinktas kuras, filtrų keitimas pagal grafiką ir atsargus vairavimo stilius. 

Užuot pirkę stebuklingas priemones, pasikliaukite patikrintais metodais ir gamintojo rekomendacijomis – tai tikrai padės jūsų automobiliui tarnauti ilgiau ir patikimiau.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas