Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Stellantis“ nusprendė atsitraukti: elektromobilių planas subyrėjo, grįžta vidaus degimo varikliai
Automobilių pasaulyje vyksta reikšmingi pokyčiai, o vienas didžiausių gamintojų Europoje ir pasaulyje „Stellantis“ nusprendė peržiūrėti savo planus. Koncernas, valdantis tokius prekių ženklus kaip „Opel“ ir „Fiat“, atsitraukia nuo ankstesnio tikslo visiškai pereiti prie elektromobilių Europoje iki 2030 metų.
Nauja strategija atspindi tiek rinkos realijas, tiek iššūkius, su kuriais susiduria visa pramonė. Sprendimas priimtas tuo metu, kai automobilių gamintojai susiduria su lėtesne nei prognozuota elektromobilių plėtra.
Pirkėjų susidomėjimas šia technologija išlieka mažesnis, nei tikėtasi prieš kelerius metus, o konkurencija iš Kinijos dar labiau spaudžia Europos gamintojus. Visa tai paskatino „Stellantis“ peržiūrėti kryptį ir iš naujo įvertinti galimybes.
Naujas koncerno vadovas Antonio Filosas aiškiai pabrėžė, kad būtinas glaudesnis dialogas su Europos Sąjunga. Jo teigimu, dabar ne laikas griežtiems draudimams, bet metas realistiškai vertinti galimybes ir kurti lankstesnius sprendimus, kad pereinamoji fazė būtų sklandi tiek gamintojams, tiek vartotojams.
„Stellantis“ atsisako ankstesnės vizijos
Dar 2022 metais, kai koncernui vadovavo Carlosas Tavaresas, buvo pristatyta ambicinga vizija „Dare Forward“. Plane numatyta, kad jau 2030 metais visi Europoje parduodami „Stellantis“ lengvieji automobiliai bus varomi tik elektra. Tai reiškė, jog įmonė norėjo aplenkti Europos Sąjungos nustatytą 2035 metų terminą.
Tačiau realybė pasirodė sudėtingesnė. Elektromobilių paklausa išliko gerokai mažesnė nei prognozuota, o kai kurie gamyklų darbai net buvo sustabdyti dėl rinkos lūkesčių neatitikimo. Be to, Šiaurės Amerikoje, kur planuota, kad pusė parduodamų automobilių 2030 metais turės elektrinę pavarą, situacija taip pat nepateisino optimizmo.
Dėl šių iššūkių koncerne kilo nesutarimų tarp vadovybės ir akcininkų. Galų gale C. Tavaresas pasitraukė, o jo vietą užėmė naujas vadovas. Tai atvėrė kelią strategijos peržiūrai, pagal kurią „Opel“, „Fiat“ ir kiti prekės ženklai dar ilgą laiką išlaikys vidaus degimo variklius savo modelių pasiūloje.
Naujoji kryptis ir politiniai akcentai
„Stellantis“ vadovai teigia, kad nė vienas gamintojas nėra pajėgus iki 2035 metų visiškai pasiekti nulinės emisijos tikslo. Jeanas Philippas Imparato, vadovaujantis Europos padaliniui, aiškiai pasakė, jog tokios ambicijos yra neįgyvendinamos esant dabartinėms sąlygoms. Todėl koncernas pasisako už nuosaikesnę ir labiau etapais pagrįstą transformaciją.
A. Filosas dar kartą kreipėsi į Europos Sąjungą ragindamas koreguoti strategiją. Pasak jo, svarbiausia yra imtis neatidėliotinų veiksmų, kurie leistų pramonei prisitaikyti. „Stellantis“ šiuo požiūriu prisijungė prie kitų didžiųjų gamintojų, tokių kaip BMW ir „Mercedes“, kurie taip pat viešai kritikavo griežtą draudimą pardavinėti vidaus degimo variklius turinčius automobilius nuo 2035 metų.
Šie balsai rodo augantį susirūpinimą Europos pramonės ateitimi, nes vietiniai gamintojai jaučia didžiulį spaudimą konkuruoti su Kinijos gamintojais, kurie sparčiai užvaldo elektromobilių rinką. Tokia situacija verčia persvarstyti prioritetus ir siekti labiau subalansuotos politikos.
Europos Sąjunga ir artėjantis sprendimas
Rugsėjo 12 dieną planuojamas strateginis dialogas, kuriame Europos Sąjungos atstovai susitiks su automobilių gamintojais. Susitikime bus diskutuojama apie pramonės ateitį, rinkos iššūkius ir galimus pokyčius. Šis susitikimas gali tapti kertiniu momentu, lemiančiu, ar bus peržiūrėta dabartinė vizija dėl visiško vidaus degimo variklių atsisakymo.
Gamintojai pabrėžia, kad be lankstumo ši pramonės šaka gali susidurti su dar didesniais nuostoliais ir darbo vietų mažėjimu. Todėl tikimasi, jog ES vadovai įsiklausys į jų argumentus ir leis pereinamąjį laikotarpį išnaudoti konstruktyviai.
„Stellantis“ sprendimas palikti „Opel“ ir „Fiat“ su vidaus degimo varikliais yra signalas, kad elektromobilių era ateina lėčiau nei buvo prognozuota. Tai atspindi ne tik technologinius ir ekonominius iššūkius, bet ir būtinybę ieškoti kompromiso tarp ambicijų ir realių galimybių.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti