Tegyvuoja dyzeliniai varikliai! Naujas V6 variklis greitesnis, švaresnis ir drąsesnis nei tikėjotės

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Tegyvuoja dyzeliniai varikliai! Naujas V6 variklis greitesnis, švaresnis ir drąsesnis nei tikėjotės

„Audi“ netikėtai pristatė naują dyzelinį variklį tuo metu, kai visi laukia tik elektromobilių naujienų. Rinka jau kelerius metus gyvena mintimi, kad ateitis priklauso elektrai. Todėl toks žingsnis skamba kaip sąmoningas iššūkis vyraujančiai krypčiai.

Gamintojas primena, kad „TDI“ technologiją tobulina nuo 1989 metų ir per tą laiką sukūrė vienus sėkmingiausių dyzelinių agregatų. Ypač gerą reputaciją turi šešių cilindrų „V6“ konstrukcija, vertinama ir už komfortą, ir už sportišką charakterį. Naujoji karta tęsia šią tradiciją, bet kartu stipriau akcentuoja ekologiją.

Kol kiti „premium“ segmentų gamintojai dyzelių atsisako, „Audi“ pristato „V6 3.0 TDI“ kaip realų serijinį produktą. Tai signalas, kad įmonė vis dar tiki šios technologijos prasme. Ne parodinis eksponatas, o variklis, kuris netrukus atsidurs parduodamuose modeliuose.

Netikėtas „Audi“ žingsnis

Naujausias agregatas turi kodą „EA 897 evo3“ ir išvysto 299 arklio galias bei 580 niutonmetrų sukimo momentą. Tokie skaičiai didesniuose automobiliuose reiškia užtikrintą ir tolygų pagreitį. Dyzelinis momentas pasiekiamas žemose apsukose, todėl reakcija į akceleratorių išlieka staigi.

Gamintojas pabrėžia, kad tikslas buvo sukurti pojūtį artimą elektromobiliui. Tai reiškia mažiau delsos ir greitesnį traukos atsiradimą nuo pat starto. Šis požiūris leidžia dyzeliui atrodyti moderniai net elektrifikacijos fone.

Greita reakcija ir lengva hibridizacija

Modeliuose „A6“ ir „Q5“ variklis bus derinamas su lengva hibridine sistema, veikiančia 48 voltų architektūroje. Prie jos prijungtas elektrinis kompresorius, sumontuotas už turbinos įsiurbimo kanale. Startuojant sistema laikinai prideda 24 arklio galias ir 230 niutonmetrų.

Lyginant su ankstesne „TDI“ versija, maksimalus įpūtimo slėgis pasiekiamas beveik sekunde greičiau. Kompresoriaus ratas įsisuka maždaug keturiasdešimt procentų sparčiau ir 90 000 apsukų pasiekia per ketvirtį sekundės. Dėl to automobilis pirmomis sekundėmis nuvažiuoja daugiau, o pajudėjimas tampa aštresnis.

Švaresnis dyzelis ir modeliai

Svarbi naujovė yra dvigubas selektyvios katalizinės redukcijos sprendimas, vadinamas twin dosing „SCR“. Išmetimo sistemoje dirba du nuosekliai sujungti katalizatoriai, vienas arčiau variklio, kitas toliau. Abu naudoja „AdBlue“ tirpalą, kuris azoto oksidus paverčia nekenksmingu azotu ir vandens garais.

Tokiu būdu variklis atitinka griežtą „Euro 6d“ standartą ir rodo, kad vidaus degimo technologijos dar turi potencialo. Pirmiausia jis debiutuos didžiuosiuose SUV, tai yra „Q7“ ir „Q8“ su „S line“ versijomis. Vėliau pasirodys „A6“, „A7“, „A8“ ir vidutinio dydžio „Q5“, ypač svarbiuose Europos rinkose, kur dyzelis vis dar vertinamas už ekonomiškumą ir patogumą kelionėse.

Temos: Audi
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas