Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Vairuoti automobilį taps prabanga: vairuotojams teks papildomai mokėti šimtus eurų, laukia nauji mokesčiai
Nuo 2026 metų pradžios Vokietijoje vairuotojus pasitiks ženkliai didesnės išlaidos automobilių išlaikymui. Nauji teisės aktai pakeis mokesčių sistemą, griežtins taršos normas ir padidins kuro kainas. Tai palies tiek vidaus degimo variklius turinčias transporto priemones, tiek elektromobilius.
Pokyčiai įgyvendinami kaip platesnės klimato ir fiskalinės politikos dalis. Vokietija, kaip viena iš lyderiaujančių Europos Sąjungos šalių, siekia spartesnio transporto sektoriaus pritaikymo prie aplinkosauginių tikslų.
Tačiau eiliniams vairuotojams šios reformos reikš daug didesnes kasdienes išlaidas. Vieni naujoves vertina kaip būtinas siekiant švaresnės ateities, kiti jas laiko skaudžiu smūgiu šeimos biudžetams. Aišku viena, tai pigios kelionės Vokietijoje baigiasi.
Metinis transporto priemonių mokestis
Didžiausia naujovė, tai automobilio mokestį reikės sumokėti už visus metus iš karto. Iki šiol vairuotojai galėjo rinktis mokėjimus dalimis, kas ketvirtį ar pusmetį, nors su papildomomis administravimo įmokomis.
Dabar vienkartinė suma, priklausomai nuo variklio tipo, gali siekti iki tūkstančio eurų. Be to, nuo 2026 metų nebeliks ir elektromobilių lengvatos, tai už juos taip pat teks mokėti pilną metinį mokestį. Tokiu būdu valdžia ne tik siekia supaprastinti sistemą, bet ir padidinti biudžeto įplaukas. Vairuotojams tai reikš būtinybę metų pradžioje turėti didelį piniginį rezervą.
Naujos emisijų normos
Kitas svarbus pokytis yra įsigaliosianti „Euro 6e“ standarto antroji fazė. Nuo 2026 metų visi naujai registruojami automobiliai privalės atitikti griežtesnius reikalavimus dėl azoto oksidų bei kietųjų dalelių išmetimo.
Atitiktis bus pažymėta dokumentuose specialiu kodu „36EA“. Tai tik pereinamasis etapas, nes artimiausiais metais įsigalios dar griežtesnė „Euro 7“ norma. Gamintojams tai reikš brangesnę gamybą, o klientams, didesnes naujų automobilių kainas. Tad net naujo automobilio įsigijimas taps sudėtingesniu sprendimu, nes išlaidos neišvengiamai augs.
Kuro kainų kilimas dėl CO₂ mokesčio
Papildomą naštą vairuotojams sudarys ir toliau augantis anglies dvideginio mokestis. 2026 metais jis dar kartą bus padidintas, o tai tiesiogiai paveiks benzino ir dyzelino kainas.
Vokietijos žiniasklaidos skaičiavimais, vairuotojui, kuris per metus nuvažiuoja apie 15 tūkst. kilometrų, papildomos kuro išlaidos sieks nuo 50 iki 100 eurų. Labiausiai tai atsilieps kasdien į darbą važinėjantiems dyzelinių automobilių savininkams. Galutinis rezultatas akivaizdus, tai automobilio išlaikymas taps žymiai brangesnis, o daugelis šeimų turės iš naujo perskaičiuoti savo biudžetus.
Vokietijos kryptis
2026 metų reforma parodo aiškią Vokietijos kryptį, tai mažinti taršą ir stiprinti biudžeto surinkimą. Tačiau eiliniam vairuotojui tai reiškia papildomas šimtines ar net tūkstantines išlaidas kasmet.
Ilgainiui tokios priemonės turėtų paskatinti gyventojus rinktis mažiau taršias alternatyvas ar viešąjį transportą. Vis dėlto artimiausiais metais milijonams žmonių tai taps rimtu finansiniu iššūkiu.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.