Skrydžių istoriją perrašantis dronas: rekordinis skrydis, kuris atskleidžia ne tik technologinę pažangą

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Skrydžių istoriją perrašantis dronas: rekordinis skrydis, kuris atskleidžia ne tik technologinę pažangą

Amerikos aviacijos startuolis „Skydweller Aero“ sukūrė neįprastą bepilotę skraidyklę, kurios sparnų ilgis yra net didesnis nei garsiojo keleivinio lėktuvo „Boeing 747“. Praėjusią savaitę šis įspūdingas dronas atliko vieną svarbiausių savo bandymų ir pasiekė naują rekordą.

Jis sugebėjo išsilaikyti ore net 74 valandas iš eilės, naudodamas vien tik saulės energiją. Tokia trukmė rodo ne tik technologijos pažangą, bet ir ateities galimybes įvairiose srityse. 

„Skydweller Aero“ prieš keletą metų pradėjo ambicingą projektą, siekdami sukurti tvarų orlaivį, galintį ilgai skristi be jokio tradicinio kuro. Iki šiol rekordinis jų pasiekimas buvo 73 valandų skrydis, tačiau naujausio bandymo metu šis rezultatas buvo pagerintas.

Įmonės teigimu, per keturis pastaruosius skrydžius šis lėktuvas išbuvo ore net 222 valandas, taip įrodydamas savo ištvermę, patikimumą ir transformacinį potencialą. Pirmasis jo oficialus pakilimas įvyko dar 2024 metų balandį, o nuo to laiko bandymai nuolat tobulinami. 

Dronas be sustojimo praleido ore 74 valandas, demonstruodamas, kad saulės energijos technologijos tampa vis patikimesnės.

Verta pastebėti, kad „Skydweller Aero“ dronas yra ne tik ilgaamžis, bet ir itin didelis. Jo sparnų ilgis siekia beveik 72 metrus, todėl jis lenkia net „Boeing 747“. Ant šių sparnų sumontuota net 1700 saulės kolektorių, kurie gali generuoti iki 100 kilovatų energijos idealiomis sąlygomis. Šios galios pakanka keturiems propeleriams maitinti bei didžiuliam 635 kilogramų akumuliatoriui įkrauti.

Akumuliatorius užtikrina, kad energijos nepritrūktų net tada, kai saulė nusileidžia. Tai leidžia dronui ore išbūti kelias paras be jokio poreikio leistis ar papildyti atsargų. Skirtingai nei įprasti lėktuvai, šis aparatas nepriklauso nuo tradicinio kuro, todėl tampa visiškai autonomiškas ir itin ekonomiškas.

Kūrinys pagamintas iš pažangių medžiagų, tarp jų anglies pluošto, kuris leidžia sumažinti svorį ir kartu padidinti atsparumą. Pats dronas sveria panašiai kaip lengvasis automobilis „Ford F-150“ pikapas, tačiau jis gali gabenti beveik 400 kilogramų krovinį. Be to, numatoma, kad skrydžio aukštis ateityje galės siekti daugiau nei 13 kilometrų.

Tokios techninės savybės atveria plačias panaudojimo galimybes. Aparatas galėtų būti naudojamas ilgalaikėms misijoms, trunkančioms nuo 30 iki net 90 dienų ar dar ilgiau. Tai reiškia, kad jis gali atlikti užduotis, kurių tradiciniai orlaiviai nepajėgtų dėl kuro apribojimų ar kitų techninių kliūčių.

„Skydweller Aero“ projektas sulaukė ir JAV kariuomenės dėmesio. „Naval Air Warfare Center Aircraft Division“ ekspertai vertina technologijos potencialą ir svarsto jos panaudojimą žvalgybos bei stebėjimo misijose. 

Toks dronas galėtų atlikti žvalgybą virš tolimų teritorijų, sekti oro, jūros ar sausumos veiksmus, rinkti informaciją apie priešo pajėgas, taip pat būti naudingas civilinėms užduotims.

Civilinėje srityje tokia technologija gali tapti revoliucine. Dronai galėtų padėti stebėti aplinką, atlikti mokslinius tyrimus, kontroliuoti gaisrus, sekti klimato pokyčius ar net tiekti internetą atokiose pasaulio vietose, kur tradicinė infrastruktūra yra nepasiekiama.

Saulės energija varomas „Skydweller Aero“ dronas yra aiškus įrodymas, kad aviacijos ateitis gali būti tvari ir nepriklausoma nuo iškastinio kuro. Jo konstrukcija, technologiniai sprendimai ir pasiekti rekordai parodo, kad tokie aparatai gali ne tik pranokti dabartinius lūkesčius, bet ir pakeisti požiūrį į ilgalaikius skrydžius.

Jei šios technologijos bus toliau vystomos, netolimoje ateityje galime sulaukti bepiločių orlaivių, galinčių beveik neribotai skraidyti be papildomo kuro, taip užtikrinant tiek karinį, tiek civilinį pranašumą. 

„Skydweller Aero“ jau dabar demonstruoja, kad saulės energija gali išlaikyti ore didžiulę skraidyklę, pranokstančią net didžiausius keleivinius lėktuvus pagal sparnų ilgį.

Šis rekordas yra tik pradžia ilgo kelio, kuriame aviacijos technologijos taps dar draugiškesnės aplinkai ir leis vykdyti misijas, anksčiau laikytas neįmanomomis. Tai žingsnis į naują erą, kurioje skrydžiai nebebus ribojami kuro atsargų, o dangus taps atviras beveik neribotam laikui.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas