Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Visame pasaulyje artėjant didžiausioms metų šventėms, gyventojus į apsipirkinėjimo vajų įtraukia „Juodasis penktadienis“ – laikotarpis, kuomet įvairiausioms prekėms bei paslaugoms verslai taiko nuolaidas ar išskirtinius pasiūlymus. Tyrimas atskleidė, kad kas antras Lietuvos gyventojas akcijos laikotarpiu naudojasi nuolaidomis, o net trečdalis pirkiniams išleidžia ir iki pusės tūkstančio eurų.
Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ užsakymu spalio mėnesį atlikta reprezentatyvi visuomenės nuomonių apklausa atskleidė gyventojų įpročius. Kas antras lietuvis pripažįsta, kad naudojasi „Juodojo penktadienio“ pasiūlymais. Tarp jų – dažniau aukščiausio išsimokslinimo, dideles pajamas gaunantys žmonės, gyvenantys ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Dažniau pasiūlymais naudojasi jaunesni – nuo 26 iki 35 metų – asmenys. Tuo tarpu, 56-erių ir vyresni nuolaidomis naudojasi rečiau – iš jų tik 2 iš 5 įsigyja prekes akcijos laikotarpiu. Visai nesinaudojantys teikiamais pasiūlymais pripažįsta 46 proc. respondentų.
„Enefit“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Ieva Munčelė pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ pasiūlymai – ir toliau išlieka aktualūs gyventojams, tačiau dauguma pirkinių – impulsyvūs, neapgalvoti. „Vis daugiau verslų kalba apie atsakingą vartojimą ir tvarias prekes, netgi atsiranda tokių, kurie boikotuoja „Juodąjį penktadienį“ ir sąmoningai nesijungia prie išpardavimų bumo.
Nepaisant to, tenka pripažinti, kad nuolaidos mus vis dar veikia. Meluočiau sakydama, kad pati jomis nepasinaudoju. Tačiau manau, jog vis dar didžiausiu iššūkiu šiame etape tampa iš anksto neapgalvoti pirkiniai, kuriuos įsigyjame vedami emocijos.
Pastarieji labai greitai tampa nebenaudojami, o tai kartu reiškia ir virtimą atliekomis“, – sako I. Munčelė. Jos teiginius patvirtina ir tyrimo duomenys, mat tik 4 iš 10-ies respondentų tikina pirkinius planuojantys iš anksto.
Svarbiausia kaina ir nuolaidos dydis

Šios akcijos metu gyventojai labiausiai linkę įsigyti kasdienių prekių: drabužių, kosmetikos bei parfumerijos. Taip pat, elektronikos prekes, buitinę techniką ar namų interjero detales. Rečiausiai „Juodojo penktadienio“ metu gyventojai įsigyja su kelionėmis susijusias paslaugas.
Apklausa parodė, kad dažniausiai pirkėjai šiam tikslui išleidžia 50-100 eurų. Trys iš dešimties tikina išleidžiantys ir daugiau – net iki 500 eurų. Tarp kriterijų, į ką atsižvelgiama labiausiai, lietuviai pripažįsta, kad pasiūlymo kaina vis dar išlieka svarbiausiu faktoriumi. Kiek daugiau nei pusė apklausos dalyvių nurodė, kad jiems svarbiausia – nuolaidos dydis.
Prekės poreikis – lieka trečioje vietoje. Kas ketvirtas respondentas teigia didžiausią dėmesį skiriantis prekių ženklui ir prekės sudėčiai. „Bendraudami su savo klientais, elektros vartotojais, pastebime tą patį – rinkdamiesi iš kelių variantų, žmonės pirmiausia dėmesį skiria kainai.
Mes, savo ruožtu, visuomet raginame renkantis prekes pagal kainą, jas apgalvoti iš anksto, planuoti. Juk net jei prekė įsigyta ir atsižvelgiant tik į finansinius kriterijus, bet ji bus naudojama – tai jau gali būti pozityvaus, tvaresnio vartojimo ženklas. Be to, šiuo laikotarpiu daugiau kalbama apie sukčių siekius pasipelnyti.
Kuriamos netikros internetinių parduotuvių svetainės, todėl pirkinių planavimas gali padėti išlaikyti budrumą ir neužkibti ant sukčių kabliuko“, – sako „Enefit“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė.
Siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į tvarumo iššūkius ir skatinti sąmoningą vartojimą, „Enefit“ kartu su asociacija „Investors‘ Forum“ jau trečius metus vykdo „Žaliojo penktadienio“ iniciatyvą. Investuotojus į Lietuvos ekonomiką vienijančios asociacijos narės ir kitos įmonės „Žaliąjį penktadienį“ siūlo unikalias, tvarias paslaugas, gaminius ar sprendimus, kurie padeda kurti tvaresnę aplinką.
„Žaliojo penktadienio“ iniciatyva kviečia verslą ne tik siūlyti tvarioms prekėms ir paslaugoms nuolaidas, bet ir edukuoti visuomenę skatinant rinktis ilgaamžiškesnius, atsakingai pagamintus produktus.
Mūsų tikslas – impulsyvų pirkimą pakeisti sąmoningais sprendimais kviečiant visuomenę keisti požiūrį į išpardavimų bumą. Visuomenė, kuriai tvarumas yra reali ekonominė vertė, o ne vien deklaracija, yra nepaprastai galingas veiksnys šalies investiciniam klimatui gerinti“, – teigia Vytautas Šilinskas, „Investors' Forum“ vykdomasis direktorius.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.