Kainų žaidimai nebeveikia: 7 taisyklės, kurias turi žinoti kiekvienas verslas prieš Juodąjį penktadienį

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Kainų žaidimai nebeveikia: 7 taisyklės, kurias turi žinoti kiekvienas verslas prieš Juodąjį penktadienį

Lapkričio pabaiga – tai metas, kai vartotojai dairosi geriausių pasiūlymų, o verslas varžosi dėl vartotojų dėmesio. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) primena, kad sąžiningos kainos, aiški informacija vartotojams bei tinkamas pasiruošimas yra raktas į sėkmingą „Juodąjį penktadienį“.

VVTAT primena, kad skelbiant apie kainos sumažinimą, turi būti nurodoma ir ankstesnė prekės kaina – mažiausia kaina, kurią pardavėjas taikė per 30 d. iki kainos sumažinimo. 

Pavyzdžiui, spalio 30 d. dulkių siurblio kaina buvo 200 eurų, o lapkričio 15 d. – 250 eurų. Lapkričio 27 d. paskelbus 50 proc. nuolaidą, dulkių siurblio kaina su nuolaida turėtų būti 100 eurų, nes nuolaida būtų taikoma nuo 200 eurų – mažiausios per 30 d. taikytos kainos.

Aiškus planavimas ir terminai

Skelbdami akciją aiškiai nurodykite pradžios ir pabaigos datas – jos turi sutapti su realiu akcijos laikotarpiu. Jeigu nuolaidos taikomos tik fizinėje arba tik elektroninėje parduotuvėje, svarbu aiškiai tai pabrėžti.

Įvertinkite su nuolaida siūlomų prekių kiekį ir neteikite pasiūlymo, jei prekės neturite ir nėra aišku, ar galėsite ją pasiūlyti vėliau už nurodytą kainą. Tokie atvejai, kai siūlomos prekės su nuolaidomis, nors iš tikrųjų tokių prekių pardavėjas neturi, ir užsakymai atšaukiami ar nepristatomi reklamoje nurodytu laiku, būtų laikomi pažeidimu.

Nuolaidų taikymas ir išimtys

Svarbu aiškiai įvardinti prekes ar prekių grupes, kurioms nuolaidos taikomos. Naudojant teiginius „Akcija VISOMS prekėms“ ar pan., nuolaidos turi galioti visam asortimentui be išimčių, priešingu atveju toks teiginys gali turėti klaidinančios reklamos požymių. 

Jei išimčių yra, rinkitės teiginį „nuolaida DAUGELIUI prekių“ ir aiškiai nurodykite, kokioms prekėms ar kategorijai akcija netaikoma. Informaciją svarbu pateikti tuo pačiu šriftu, nemažinant šrifto tam tikroms sąlygoms ir atsižvelgiant į parenkamas spalvas. Pasibaigus akcijai, kainos turi grįžti į įprastą dydį – priešingu atveju gali kilti įtarimų dėl fiktyvios nuolaidos.

Skaidri ir aiški reklama

Draudžiami raginantys teiginiai „Paskutinis vienetas“, „Tik šiandien“ ir pan., jei jie nėra teisingi. Negalima klaidinti vartotojų dėmesį atkreipiančiomis etiketėmis („Juodasis penktadienis“ ar kt. spalvotos žymos), jei realiai nuolaida netaikoma.Jeigu prekės su nuolaida išpirktos, nors akcijos laikotarpis nesibaigė, svarbu nuimti kainolapį ir nepalikti jo prie tuščios lentynos bei nebeskleisti reklamos.

Kainolapis su nuolaida taip pat neturi būti nurodomas prie prekės, kuriai nuolaida netaikoma (pvz., prie kojinių sportui pateikiamas kainolapis „40 proc. visoms kojinėms, išskyrus sporto kojinėms“).

Svarbu neklaidinti ir dėl nuolaidos dydžio. Jei, pavyzdžiu, skelbiama nuolaida iki 50 proc. buitinei technikai, verslininkas turėtų užtikrinti, kad bent 10 proc. parduotuvėje esančių buitinės technikos prekių yra parduodamos su 50 proc. nuolaida.

Nepamirškite, kad skelbdami apie didžiausią pasirinkimą ar mažiausias kainas, turite turėti ir šių teiginių įrodymus.

Elektroninės prekybos skaidrumas

Jei konkrečios prekės nebeturite, patikrinkite ar techninės galimybės vartotojui neleidžia prekės įsidėti į krepšelį ir atlikti jos užsakymą.

Jei elektroninėje parduotuvėje naudojate akcijos laiką rodantį laikroduką, užtikrinkite, kad jis veiktų sąžiningai ir nepradėtų tiksėti iš naujo kaskart atidarius puslapį.

Dovanos ir papildomi pasiūlymai

Siūlydami dovanas, kai perkama už tam tikrą sumą ar įsigyjant tam tikrą prekę, aiškiai nurodykite sąlygas, taip pat įsitikinkite, kad dovanų turėsite pakankamai – venkite teiginio „dovanų kiekis ribotas“. Jei pirkdamas vartotojas pats privalo įsidėti į krepšelį dovaną, svarbu iš anksto apie tai informuoti.

Nesiųskite reklamos el. paštu, telefonu ar į pašto dėžutes tiems, kurie yra atsisakę gauti tokius pranešimus.

Ir galiausiai, atminkite, kad sąžiningos nuolaidos – stipraus verslo ženklas.

Daugiau informacijos – VVTAT parengtose Kainų palyginimo reklamoje gairėse.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas