Vienas numeris, kuris keičia kasdienybę: tūkstančiai žmonių su negalia jau gavo reikiamą pagalbą

Pranešimas spaudai , 2025-05-13, 10:54 (atnaujinta 2025-05-13, 16:00)
0
Vienas numeris, kuris keičia kasdienybę: tūkstančiai žmonių su negalia jau gavo reikiamą pagalbą

Nuo praeitų metų kovo mėnesio veikianti Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros (ANTA) konsultavimo linija atsakė į daugiau kaip 66 tūkstančių klientų užklausų.  

Konsultavimo linijos tikslas – užtikrinti greitą ir profesionalią pagalbą klausimais, susijusiais su paslaugų gavimu, socialiniais bei teisiniais aspektais. Gyventojai gauna informaciją vieno langelio principu – telefonu arba elektroniniu paštu.

Per pirmuosius konsultavimo linijos metus (nuo 2024 kovo mėn. iki 2025 kovo mėn.) atsakyta į 62 330 skambučių ir 3767 elektroninių laiškų, per pirmąjį šių metų ketvirtį  telefonu suteikta 15816 konsultacijų, atsakyta į 737 elektroninius laiškus.

Konsultavimo linija buvo įsteigta siekiant kuo didesnės asmenų su negalia įtraukties įgyvendinant Negalios reformą.

„Konsultavimo linija užtikrina, kad žmonės su negalia greitai ir aiškiai gautų jiems svarbią informaciją. Tokia prieinama pagalba padeda geriau suprasti savo teises, lengviau naudotis paslaugomis ir priimti pagrįstus sprendimus kasdienėse situacijose“, – sako socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Rita Grigalienė.

Šeši konsultavimo linijos konsultantai teikia informaciją bei pataria šiais klausimais: negalios nustatymo, individualios pagalbos, informacinio ir fizinės aplinkos prieinamumo bei socialinio dalyvumo.  Esant poreikiui, jie nukreipia užklausą tiesiogiai atsakingam specialistui. Atsižvelgiant į klientų įvairovę, konsultacijos teikiamos lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.

Konsultavimo linija dažniausiai sulaukia klausimų tokiomis temomis:

  • negalios nustatymo procedūrų ir reikalingų dokumentų pateikimo;
  • pagalbos priemonių, kompensacijų ir kitų socialinių garantijų skyrimo tvarkos;
  • individualios pagalbos planų sudarymo ir paslaugų gavimo sąlygų;
  • sprendimų priėmimo eigos, terminų bei galimų apskundimo procedūrų;
  • išmokų, susijusių su negalia, mokėjimo (piniginę socialinę paramą – išmokas – moka savivaldybių administracijos arba „Sodra“, priklausomai nuo išmokos pobūdžio).

Naudojimosi elektroninėmis paslaugomis galimybių (prisijungimo prie sistemų, duomenų pateikimo internetu).
Konsultavimo linijos darbuotojai atsiliepia lengvai įsimenamu telefono numeriu (+370 52) 30 30 60 kiekvieną darbo dieną: pirmadieniais - ketvirtadieniais nuo 7.30 iki 16:30 val., penktadieniais nuo 7.30 iki 15.15 val. Taip pat galima kreiptis el. paštu: aptarnavimas@anta.lt.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas